שלושה וחצי חודשים של שכרון חושים (ופרשנות פוליטית)

העיתונאית סימה קדמון מ'ידיעות אחרונות' זכתה בפרס על מפעל חיים מידי אגודת העיתונאים, בזכות "ניתוחים מבריקים ומחכימים של מערכת הבחירות". ירדנו לארכיון וליקטנו מקבץ. קריאה נעימה

 

אגודת העיתונאים החליטה להעניק פרס 'מפעל חיים' לעיתונאית סימה קדמון, הפרשנית הפוליטית של 'ידיעות אחרונות'. נימוקי הפרס: "בשנה זו בלטה סימה קדמון עם ניתוחים מבריקים ומחכימים של מערכת הבחירות ותוצאותיהן". לפניכם מקבץ קצר מניתוחיה "המבריקים והמחכימים" של סימה קדמון במהלך מערכת הבחירות, כפי שהתפרסמו בטוריה במוסף לשבת של העיתון:

5.12.2014 – תחילת מערכת הבחירות: את רשימת ההישגים של הממשלה כפי שהציגה נתניהו לציבור, מגדירה קדמון "יומן של נער מתבגר", ומוסיפה: "ככה לא נראה ראש ממשלה שמאמין ביכולותיו" היא מאבחנת "אי ודאות דכדוך וחוסר אנרגיה בליכוד" ואביגדור ליברמן הוא בעיניה "מועמד ריאלי לראשות הממשלה"

עובר שבוע. ב 12.12 ובצל הודעת לבני והרצוג על האיחוד והרוטציה השוויונית עליה הסכימו בתפקיד ראש הממשלה, קדמון אופטימית: "הליכוד יכול להגיע גם ל 15 מנדטים. קטן ממפלגתו של בנט, אולי אפילו של ליברמן וכחלון. הסכנה כבר אינה רק אובדן השלטון אלא גם אובדן ראשות האופוזיציה"

בשבוע הבא, 19.12 מתפצלת ש"ס. הפרשנית קדמון קרת רוח: "לנגד עינינו ש"ס עלולה להיעלם"

בשבוע הבא, 26.12, בצל התפוצצות פרשת השחיתות במפלגת 'ישראל ביתנו', קדמון דווקא רואה את האור: "אם יגידו למצביעי המפלגה הוותיקים שיש כאן רדיפה, אולי יקרה מה שקרה בבחירות האחרונות וכוחה של המפלגה דווקא יעלה. קמפיין 'אני מאשים' יכול להניב תוצאה יפה".

יתרון תדמיתי לנתניהו על הרצוג בנושא הביטחוני? לא בעיניה: "בסדר. אז נתניהו היה סרן בסיירת מטכ"ל והרצוג היה רב סרן ב 8200. מה ההבדל?"

עובר עוד שבוע. ב 2.1.2015, בעקבות תוצאות הפריימריס בליכוד, פוסקת הפרשנית: "אלקין, לוין, דנון וחוטובלי, שקיוו להיות שרים בקדנציה הזו, יצטרכו ככל הנראה לאפסן את המשאלות שלהם" (כזכור, שלושה מונו לשרים, אחת, חוטובלי, לסגנית שר במשרד ללא שר)

הודעת הפרישה של דרעי מהחיים הפוליטיים מוציאה מהפרשנית עוד "ניתוח מבריק", כנימוק השופטים, הפעם בארומה תנ"כית: "דרעי בפוזיציה של האם הביולוגית במשפט שלמה. הוא החליט לא לפגוע בילד"

השבוע הבא, 23.1, עומד בצל תקיפת השיירה האיראנית סמוך לגבול וחיסול הגנרל האיראני והארכי מחבל הצעיר ג'יהאד מורנייה. קדמון ביטחוניסטית: "חיסול הגנרל האיראני והבן של עימאד מורנייה נועד לגרום לאזרחים להתרשם, אבל זו תקלה שתגרום לנו נזק בהמשך. הוכחה לשיקול דעת לקוי"

לא רק ביטחוניסטית, גם נבואית: "הטלפון הראשון שנתניהו יעשה אם יקבל את המנדט לא יהיה לבית היהודי אלא למחנה הציוני".

באותו שבוע הציג ליברמן את רשימתו. ניתוחה המבריק של קדמון: "סוג של תבשיל שהוכן ביד טבח שכבר בישל אי אלו קדרות בחייו. כמה נשים, כמה צעירים קורט של עיתונאי סלב והנה לכם קדירה משובחת"

(מה שלא הפריע לה שבוע לאחר מכן, אפרופו ויתור אלי אוחנה על מקומו ברשימת הבית היהודי, להגדיר את "ציד הכוכבים שנועדו לעטר את הרשימות" כ"עלבון לאינטליגנציה")

נמשיך. ב 6.2, קדמון בעצבים: השרים ארדן, אקוניס ושטייניץ – "שלושת הקופים של נתניהו"

ב 13.2 היא מזהה סימנים לתבוסת הליכוד "אם יש משהו שהזכיר השבוע יותר מכל דבר אחר את שלהי כהונתו של נתניהו ב 99', זה הניסיון שלו להסית את הציבור נגד העיתונות"

או לפחות לניצחון דחוק ומנטרל: "התירוץ להרכב הממשלה הבאה כבר מתחיל להיכתב: ממשלת אחדות או ממשלה רחבה שלא תשאיר לבית היהודי מקום".

ומי צריך לשאול את כחלון בעצמו, כשיש ניתוח מבריק של קדמון לגבי מהלכיו העתידיים? "כחלון לא אומר אבל ברור לגמרי שהוא מתכוון להיכנס לממשלת נתניהו רק אם הרצוג או ליברמן יהיו חלק ממנה"

בשבוע הבא 20.2, ראובן אדלר נכנס לעניינים וקדמון מעט יותר מעודדת: "מה שבטוח, זו רק ההתחלה. במחנה הציוני הסירו השבוע את הכפפות. כניסתו של ראובן אדלר, סמכות מקצועית מנוסה ובוגרת, כיועץ למחנה הציוני לא תעשה חיים קלים לנתניהו"

עבר עוד שבוע וב 27.2  קדמון עוברת לאיומים – "כדאי שתתכוננו לבניית עוד אלפי דירות ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים, ובנטל העיקרי אתם אלה שתמשיכו לשאת, זוגות צעירים וחסרי תקווה".

סילוק אלי מויאל מהליכוד בעקבות פגישה פוליטית שקיים עם ציפי לבני הוא, לפי הניתוח המחכים שלה, "שגיאה גדולה, שגיאה ענקית, שגיאה שיכולה להפוך לקטסטרופה, לא פחות"

בשבוע הבא, 6.3,  שבועיים לבחירות, מתחילות החגיגות: "אווירת נכאים בליכוד. השטח מת. אווירה של תבוסה" "יש עתיד בעליה דרמטית בסקרים. שבועיים לבחירות ואי אפשר לעצור את המפלגה. מנדט נוסף בכל ארבעה ימים. בבחירות הקודמות המפלגה הוסיפה חמישה מנדטים בשבוע האחרון. נדמה שהיא הולכת לחזור על ההישג"

13.3, ארבעה ימים לפני הבחירות: "מפלגת השלטון במומנטום שלילי. ראש הממשלה לא מצליח לייצר שום דבר שיכול לשנות את זה… בליכוד מסתובבים עם ניחוח כישלון"  איפה הניצחון אתם שואלים? "בהישג ידם של המחנה הציוני" קדמון מצטטת "אומרים בליכוד", (שאולי קיימים ואולי לא, אין לדעת): "נתניהו כבר לא נכס אלא נטל. עכשיו זה הליכוד שמחזיק את נתניהו, לא להיפך"

היא שואבת ביטחון מקלפיות שהוצבו במכללות ובתיכונים: "אם נוסיף לתוצאות הבחירות שהתקיימו השבוע בקמפוסים את תוצאות הבחירות בבתי הספר, הרי שבקרב הצעירים מדובר במהפך" ויש גם ניתוח מבריק ומחכים: "מערכות הבחירות הקודמות הראו לנו שהסקרים מפגרים אחרי הציבור. אם המומנטום הוא של התחזקות, כמו במקרה של המחנה הציוני והמגמה החיובית הנמשכת של לפיד, אנחנו עשויים לראות מהפך של ממש… הסחף אל כחלון הוא עצום… בכל יום שעובר נראית הרכבת הממשלה בידי הרצוג יותר אפשרית"

ולסיום: "כך ויתר נתניהו על המשך כהונה מוצלחת (עם לפיד ולבני בממשלתו) והלך למערכת בחירות שעלולה לסמן את סוף הקריירה הפוליטית שלו"

שבוע לאחר מכן, יומיים לאחר הבחירות, ניתוח מבריק ומעמיק אחרון: "זה אנחנו שלא ראינו. אנחנו התקשורת, הסוקרים, השמאל והמרכז הישראלי, כל מי שהאמין ששינוי בכלל אפשרי. אנחנו לא הבנו, לא ראינו, לא הקשבנו לרחשי ליבו של הציבור"

 

 

 

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. שתחזיר את הפרס ! גם הרצוג הציג אותה כחברה של המחנה שלו .

  2. בגללה ובגלל נחום ברנע בטלתי את המנוי לידיעות אחרי למעלה משלושים שנים. הכתיבה שלה כל כך ירודה.
    היא לא מביאה שום ידיעה. המציאות שלה בנויה על משאלותיה.
    היא קודם כל מסמנת את המטרה (שזה תמיד להתקיף את ביבי) וסביב זה טווה סיפור שאינו מבוסס על עובדות מוצקות אלא על השקפותיה.
    לקרוא לה עיתונאית זה בדיחה. לתת לה פרס זה ….

  3. ככל הנראה קיבלה טלפונים מטעם כל מיני מפלגות שביקשו ממנה לכתוב כך וכך או שהרעיפו עליה נתוני כזב.

    מכרה לנו לאורך חודשים זבל של סחורה עיתונאית. ניתוחים כושלים. מכרה משאלות לב כתחליף למציאות. הפכה ללעג ושנינה בקרב העם. קוראים את סימה סתם כדי לצחוק. כאילו היא אחת מהכותבים של ארץ נהדרת.

    מפעל חיים .. עאלק..

  4. עוד מתקופת הבחירות של שרון שחיבקה את מפלגת קדימה ז"ל אני קורא לה "סימה קדימה"

  5. למגיב מספר 3
    לא בורר על מה אתה מדבר? לא הייתה אף מערכת בחירות שבה היא דייקה!
    למעט ניסיון עזרה לצד שמאל של המפה לא נעשה מאומה!

  6. קדמון היא התגלמות עתונאות החנטריש. מכתבנית של חיבורים נחותים (במעריב היא התמחתה בעיקר בטקסטים אינפנטיליים סוחטי דמעות על מתים או הרוגים) היא העפילה למעלת "פרשנית" שמחרטטת את אשר מלעיטים אותה בני שיחה (אינו משתמש במונח "מקורותיה" כי אין לה כאלה). קדמון לא עשתה מעולם עבודה עתונאית אמיתית.

  7. תגידו מה שתגידו, בניתוח האחרון שלה אחרי הבחירות היא דייקה באופן שחייבים להחמיא לה.
    אתם יודעים מה, אפילו להעניק לך על כך פרס.. בטוח שיש אחד כזה.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות