תהלוכת השיבה – בשורה חדשה (ישנה)

תהלוכת השיבה הגדולה מעוררת ב'הארץ' תקוות על "שלב חדש", "שינוי בתפיסת המאבק" ו"התנגדות אזרחית בלתי אלימה". הנה כמה עובדות שכדאי להכיר

תחת הכותרת "תהלוכת השיבה – לפלסטינים נמאס להמתין לזמן נוח" כותבת רונית מרזן ב'הארץ':

תהלוכות השיבה הפלסטיניות, שיתחילו ב–30 במארס ויימשכו לפחות עד אמצע מאי (בתקווה שעד אז יתחיל דיון בזכות השיבה), פותחות שלב חדש במאבק השחרור הפלסטיני, של התנגדות אזרחית עממית בלתי אלימה.

את השינוי ו"השלב החדש", מעגנת מרזן, בין היתר, בממצאיה מדף הפייסבוק של תהלוכת השיבה:

בדף הפייסבוק הרשמי שנפתח לתיעוד התהלוכות הופיעו גם ייצוגים חזותיים, המלמדים על שינוי בתפישת מאבק השחרור הפלסטיני: מעבר משיח לאומי ודתי לוחמני לשיח אזרחי, המבוסס על זכותו של אדם לשוב אל אדמתו, ומעבר מקהילה פסיבית מתחננת לקהילה זקופה ויוזמת.

זו מבחינתנו הזדמנות לבחון את דף הפייסבוק של התהלוכה הגדולה. על אף שרוב מסריו אכן עוסקים בהתנגדות בלתי אלימה, יש בכל זאת כמה דברים שמעיבים על האווירה הרומנטית, וכדאי לשים לב אליהם.

מיהם הנאצים?

כחלק מההכנות לתהלוכה פרסמו מארגניה "קול קורא" להשגת תלבושות של בגדי אסירים נאצים:

כך נכתב במסמך שהוציא מרכז המידע למודיעין ולטרור:

במסגרת ההכנות פורסם בדף הפייסבוק "תהלוכת השיבה הגדולה" כי במסגרת פעילות ההסברה המכינה לתהלוכה, זקוקים המארגנים לבגדים דוגמת בגדי אסירים של קורבנות הנאצים. נמסר, כי כל מי שביכולתו לספק בגדים כאלה או לתפור אותם מוזמן ליצור קשר עם ועדת התיאום של התהלוכה (דף הפייסבוק "תהלוכת השיבה הגדולה", 25 בפברואר 2018). נראה כי מארגני התהלוכה מתכננים לארגן מיצג שבו תיעשה השוואה בין הפלסטינים לבין קורבנות הנאצים.

והנה הפוסט המדובר:

לאן נעלמה ישראל? 

לפי אותו מסמך של מרכז המידע למודיעין ולטרור, הסמל הקודם של היוזמה, שהוצג כתמונת הפרופיל בדף הפייסבוק היה זה:

על הסמל הופיעה מפת פלסטין בצבעי הדגל הפלסטיני, המסמלת את חתירת הפלסטינים לשליטה על כל ארץ ישראל, ללא זכות קיום למדינת ישראל.

נראה שבשל שיקולים תדמיתיים, התמונה שונתה, ומפת פלסטין הניצבת כעת  בסמל התהלוכה  נטולת צבע, "ניטרלית" ואינה מסגירה כוונות להשתלטות על כלל שטחי ישראל.

שינוי בתפיסת המאבק?

על אף שמדובר על התנגדות שלפחות במוצהר אמורה להיות  בלתי אלימה, מצביע המרכז למודיעין ולטרור על כמה תמונות שהופיעו בדף הפייסבוק של התהלוכה:

כך לדוגמה התמונה הזו למשל שאינה מעידה על התנגדות בדרכי שלום:

כך נכתב ליד התמונה: "גם אם יפגעו באדמה אלפי סופות הוריקאן ויזעזעו אותה מליוני רעידות אדמה,  גם אם יכו הרי הגעש בעולם כפי רצונם וייעלמו כמה יבשות ויופיעו אחרות זולתן ויימחקו כמה כוכבים ויאירו אחרים זולתם לא ישנה דבר.  נחזור לבית ולמולדת ולאדמת האבות".

 

ומה לגבי "השינוי בתפיסת המאבק הפלסטיני" עליו מדברת מרזן? שימו לב לדברים שנכתבו בניתוח שערך המכון למחקרי ביטחון לאומי:

את התהלוכה מקפידים המארגנים להגדיר כמהלך לא אלים, שתכליתו גיוס אהדה בינלאומית ותמיכת בעניין הפלסטיני, אולם, אירועים מסוג זה עלולים, בקלות יחסית, לצאת מכלל שליטה ולהסלים לכדי אלימות. לא מופרך להניח שבראיית המארגנים, גלישה לאלימות תשרת את המסר שאותו הם מבקשים להעביר מכיוון שהיא תגרה את ישראל לתגובה, שתשחיר את פניה וכך תסייע להעצים את המהלך התודעתי המבוקש בזירה הבינלאומית כמו גם בזירה הפנים פלסטינית.

כך נכתב גם במסמך שהוציא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה:

ראשי הוועדה מוסמכים לקבל החלטה לפרוץ באמצעות ההמון את גדר הגבול בין רצועת עזה לישראל והם רומזים על כוונתם להורות על כך.

מהו "פוליטי"?

לסיום, עניין נוסף התורם ככל הנראה לרוחה האופטימית של מרזן הוא העובדה שהיוזמה זוכה לרוח גבית מ"הפלגים הפוליטיים"  (כמו חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני).

נזכיר כי לפי ישראל, ארצות הברית, האיחוד האירופי ומדינות נוספות, החמאס והג'יהאד האסלאמי בפלסטין אינם "פלגים פוליטיים" כי אם ארגוני טרור של ממש.

כך לגבי  הג'יהאד האיסלאמי בפלסטין, די להזכיר את התמחותו בשנות האינתפדה השניה בביצועי פיגועי התאבדות (למעלה מ-422 פיגועים, 134 הרוגים).  בנוסף, הארגון מקורב לאיראן וזוכה ממנה לסיוע.

החמאס, אף הוא ארגון טרור מוכר וידוע, השואף להקים מדינה פלסטינית אסלאמית בכל שטחי ישראל באמצעות מאבק מזוין. על שלל הפיגועים (פיגועי ירי, התאבדות, חטיפה ועוד) אותם ביצע ומבצע לאורך השנים דומה שאין צורך להרחיב במילים.

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. נו, ברור שהתהלוכה עם מאפיין טרור ושגורמי טרור יכולים להתחבא בה. ברור שהיא מובלת על ידי ארגוני טרור שכוונתם ממש לא טהורה ונקיה.
    הכותבת פוסחת על עשרות סעיפי טרור וקריאה לטרור.
    אבל צריך לזכור – בתרבות "הארץ", כמו בתרבות הפלסטינאית, זריקת אבנים אינה אלימות. גם רצח אזרחים כולל תינוקות במיטתם אינה אלימות (וע"ע נאומיו של אבו מאזן). רק פגיעה בפלסטינאים, החל משפה קשה ועד אחיזת המחבל זו אלימות קשה ופשע מלחמה.
    כן, עיתון "הארץ" מזמן אימץ את השיח הפלסטינאי בו כל אלימות פלסטינאית היא התנגדות עממית וכל פגיעה במחבל זהו פשע מלחמה.

    חבל שאתם לא שמים את הדברים על דיוקם ובתוך הקשרם הכולל – הניתוח של הכתבה הזו מתוך עצמה בלבד אינו מספיק.

  2. לירות במפרי הסדר הערביים !!! להרוג כמה מפגינים, אז השאר ילמדו לקח !!! גם ככה העולם אנטישמי, ולא אכפת לעולם לרמוס את ישראל ומדינת היהודים. העולם אוהב לשכוח את ההיסטוריה של העם היהודי באיזור . הערבים הגחעו לכאן ממדבריות ערב, כמהגרי עבודה… התיישבו פה, התנחלו, ועכשיו דורשים את המקום ומשקרים את העולם !!! לפי הקוראן (שירושלים לא מוזכרת בה), המוסלמים רוצים לשלוט על היהודים, ודורשים גם את המעט שיש לנו, את ארץ ישראל הקטנה והענייה !!! העולם שפוחד מהערבים- שרובם מחרחרי מלחמה ואוהבי דם וטרור, לא אכפת לעולם לרמוס את ישראל, בתקווה שהטרור יפסח עליהם !!! (והטרור מישתולל וישתולל באירופה).לכן, לירות ולפצוע ואף להרוג מפרי גבול !!! להרחיק צלמים ועיתונאים שמאלניים ! וגם, לפגוע ולהרוג את אבומאזן וחבריו הטרוריסטים, וישמאעיל הנייה ושאר המחבלים !!! רק ישראל חזקה, תביא רגיעה !!!

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות