תיקונים מהעולם (אוקטובר / נובמבר)

בטור חודשי זה, אנו מביאים בפני קוראינו טעויות ותיקונים נבחרים אשר פורסמו בעיתונות הזרה בחודש האחרון. התיקונים הנ"ל חושפים מצד אחד את העיוותים המופיעים לעיתים בסיקור המזרח התיכון, אך מצד שני (בחלק מן המקרים) גם את היושר האינטלקטואלי של העיתונים, אשר מוכנים להודות בטעות ולתקנה.

 

 

8 בנובמבר – גוף הביקורת המנהלתי של ה-BBC קיבל ערעור על החלטה קודמת של וועדת הביקורת של הרשת, וקבע כי תוכנית ששודרה ב-BBC  הפרה את הסטנדרטים המקצועיים שלו כאשר ציינה באמרת אגב כי ישראל תקפה ראשונה את ירדן, סוריה ומצרים במלחמת ששת הימים. על פי ההחלטה צויין כי על התוכנית היה להסביר את הרקע למלחמה, וכן כי לכל הפחות ברור כי ירדן תקפה כוחות ישראלים לפני שישראל תקפה אותה.

 

1 בנובמבר – הגארדיאן הבריטי פרסם תיקון משמעותי בו הוא מבהיר כי האסירים הפלסטינים שישראל שיחררה לאחרונה אינם "אסירים פוליטיים", כפי שהגדיר אותם בכתבות קודמות.

 

29 באוקטוברהניו יורק טיימס תיקן טענה שגויה שפרסם, לפיה ישראל אישרה את בנייתן של 3,500 התנחלויות חדשות. ישראל אישרה רק מספר (לא מוגדר) של יחידות דיור בתוך התנחלויות קיימות.

 

24 באוקטובר – בעקבות פנייתCIFWatch  (ארגון אחות של 'פרספקטיבה' המנטר את התקשורת הבריטית) הטלגרף הבריטי תיקן כתבה בה נכתב במקור "הכותל הוא המקום הקדוש ביותר ליהודים, אך לא כל היהודים יכולים להתפלל שם כפי שהיו רוצים". לאחר התיקון נכתב "הכותל הוא המקום הקדוש ביותר ליהודים בו מותר ליהודים להתפלל…" (טעות זו משקפת שגיאה החוזרת על עצמה פעם אחר פעם בתקשורת הזרה, לפיה הכותל המערבי הוא המקום הקדוש ביותר ביהדות, שעה שהר הבית הוא המקום הקדוש ביותר ביהדות. להרחבה על המשמעות של העניין הזה ניתן לקרא כאן).

 

16 באוקטובר – הגארדיאן הבריטי פרסם כתבה על היוולדו של התינוק הראשון בעזה אשר בא לעולם בעקבות הברחת זרעו של אביו, האסיר תאמר זענין, מכותלי הכלא הישראלי. בכתבה האוהדת נכתב כי זענין יושב בכלא בעקבות השתייכותו לארגון ג'יהאד האיסלאמי. בעקבות תלונה של אתר CIFWatch הגארדיאן נאלץ לתקן את הכתבה, ולכתוב שהאב הטרי איננו במאסר רק בשל חברותו בג'יהאד האיסלאמי, אלא הורשע (בין היתר) בארבע עבירות של סיוע לניסיון לרצח.

 

15 באוקטובר – הגארדיאן הבריטי משנה את דעתו במהרה. במקור פרסם העיתון כתבה על הפעילות המצרית כנגד המנהרות מעזה לסיני תחת הכותרת "עזה נחנקת כתוצאה מהידוק החנק הכלכלי על ידי ישראל ומצרים". אלא שתוך שעה, וכנראה מאחר שלא היה כל קשר לישראל בכתבה, שונתה הכותרת ל-"עזה נחנקת כתוצאה מהידוק החנק הכלכלי על ידי מצרים".

 

6 באוקטובר – האינדפנדנט הבריטי הסיר ממאמר דעה שפרסם ציטוט אותו הוא ייחס לראש הממשלה נתניהו, לפיו הנשיא האיראני רוחאני הוא "אנטישמי".

 

ולסיום, שניים משעשעים:

 

10 באוקטובר – הניו יורק טימס תיקן כתבה מלפני 136 שנה, בה איית לא נכון את שמו של שוטר. השוטר, McDowell ולא McDonnell כפי שנכתב בשוגג בשנת 1877, נורה בידי שודד.

 

27 בספטמבר – העיתון היהודי The Jewish Daily Forward פרסם תיקון לפיו שגריר ישראל בארה"ב מיכאל אורן לא אכל חזיר במהלך אירוע בוושינגטון, אלא רק הביט בו.

 

 

 

 

 

 

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות