תיקונים מהעולם (ספטמבר)

בטור שבועי זה, אנו מביאים בפני קוראינו טעויות ותיקונים נבחרים אשר פורסמו בעיתונות הזרה בשבוע האחרון. התיקונים הנ"ל חושפים מצד אחד את העיוותים המופיעים לעיתים בסיקור המזרח התיכון, אך מצד שני (בחלק מן המקרים) גם את היושר האינטלקטואלי של העיתונים, אשר מוכנים להודות בטעות ולתקנה. 

 

 

·         21 ספטמבר – הגארדיאן הבריטי פרסם תמונה של הפגנה בעזה עם הכיתוב "גברים פלסטינים צועקים סיסמאות אנטי-ישראליות לאחר שעשרות מתנחלים יהודים, בליווי כוחות ביטחון ישראלים הסתערו על מסגד אל-אקצה בירושלים ביום כיפור, ה-13 לספטמבר". השימוש במונח "הסתערו" (stormed) מוגזם בלשון המעטה, כשמטרתו לתאר עלייה רגילה ורגועה של יהודים להר הבית. בנוסף, הר הבית עצמו היה סגור לעליית יהודים במהלך יום כיפור.

 

·         20 ספטמבר – רשת CNN פרסמה כתבה בשם  "10 דברים שחייבים לדעת לפני שמבקרים בישראל, בגדה המערבית ובעזה." באופן אירוני הכתבה על דברים "שחייבים לדעת" הייתה מלאה בטעויות ואי דיוקים. CAMERA פרסמה כתבה מקבילה בשם "10 תיקונים שכדאי ל-CNN  לבצע", בה היא פירטה (בין היתר) את הטעויות הנ"ל:  לא ניתן לכתוב שביקור בישראל הוא ביקור "בפלסטין התנכ"ית" מכיוון שהשם "פלשתינה" הוא רומאי ונכנס לשימוש בשנת 135 לספירה, הרבה אחרי חתימת התנ"ך (ואף אחרי האירועים בברית החדשה); הכותל איננו שריד מבית המקדש אלא קיר תמך של מתחם הר הבית. כמו כן, הוא איננו קיר התמך היחידי שנותר; קיימת מחלוקת פרשנית האם מסגד אל-אקצא מוזכר בקוראן; גדר ההפרדה איננה ברובה "קיר" ואין זה נכון לתאר את הבדואים כאוכלוסיית הילידים של הנגב. לאחר פניית CAMERA, תיקנה CNN חלק מן הנקודות הנ"ל.

 

·         18 ספטמבר – ה-BBC  תיקן מידע באתר חינוכי אותו הוא מנהל, בו נטען כי מצרים וסוריה פתחו במלחמת יום כיפור כ"מכה מקדימה" נגד ישראל.

 

·         17 ספטמבר – ה- Independent תיקן כתבה כחודשיים לאחר שפורסמה, בה נטען כי ישראל משחררת אסירים פוליטיים פלסטינים. הכתבה שונתה כך שנכתב בה כעת "שחרור אסירים אשר למשך זמן ממושך הייתה דרישה של ההנהגה הפלסטינית – אשר רואה בהם כאסירים פוליטיים…" בסוף הכתבה צורף הסבר כי השינוי נועד לשקף את העובדה כי מעמדם כאסירים פוליטיים הוא שנוי שבמחלוקת. 

 

·         13 ספטמבר – לרגל יום הולדתו ה-90 של נשיא המדינה שמעון פרס, שידר ה-BBC  ראיון עמו, אשר במהלכו נשאל הנשיא האם הוא רואה בנשיא הפלסטיני אבו-מאזן "שותף לשלום". לאחר התשובה החיובית של הנשיא, הוסיף המראיין וציין כי "אף על פי כן, מעולם לא שמענו את בנימין נתניהו מתאר אותו כשותף לשלום". קורא ערני הפנה את תשומת לב ה-BBC כי נתניהו אכן תיאר את אבו-מאזן כשותף לשלום, וה-BBCהוסיף הערת תיקון באתר.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות