ערוץ 14: ארצות הברית "נענתה" לדרישת חמאס לשחרר את מרואן ברגותי

כמובן, רק ישראל יכולה לקבל החלטה שכזו. זה לא מונע מהערוץ להטעות את צופיו

ציור קיר של מרואן ברגותי ליד מחסום קלנדיה. צילום: קובי גדעון/פלאש90

מה עושה ערוץ 14 כשממשלת הימין בראשות נתניהו אינה עומדת בציפיות למדיניות ימנית חזקה ובלתי מתפשרת? מאשים את כל העולם ואשתו, העיקר לא להטיל שמץ אחריות על ממשלת ישראל.

דוגמה נאה לכך קיבלנו בסוף השבוע האחרון, כשהערוץ דיווח על חדשה מרעישה מהמשא ומתן לעסקת חטופים מול חמאס, תחת הכותרת:

דיווח: ארה”ב נענתה לדרישת חמאס לשחרר את מרואן ברגותי

בגוף הכתבה מאת הכתבת מיכל בקשי, התבשרו הגולשים כי:

מקורות דיווחו כי המתווכות במו”מ בין ישראל לחמאס נענו לדרישת ארגון הטרור לשחרר את המחבל מרואן ברגותי כחלק מהעסקה למען שחרור החטופים, כך דווח היום (שישי) בערוץ הבריטי “סקיי ניוז ערבי”.

שאלה אחת עולה למקרא הדיווח: הכיצד יכולה ארה"ב "להיענות" לדרישה לשחרר את רב המחבלים ברגותי? הרי הוא נשפט ונכלא בישראל. ואכן, רבות מהתגובות לדיווח של ערוץ 14 ברשת X, גינו את ארה"ב על ה"היענות", ואמרו שרק לממשלת ישראל הסמכות לשחרר אותו.

ואולי המתווכים האמריקאים אכן נענו לדרישה לשחרור ברגותי מעל ראשו של נתניהו, על מנת לכופף את ידו? התשובה היא לא. הם לא באמת נענו. ערוץ 14 מטעה את הקהל שלו, ולא בפעם הראשונה.

נעשה סדר בדברים. ביום שישי דיווחה רשת 'סקיי ניוז' בערבית כי במסגרת המו"מ, חמאס דורש לשחרר את מרואן ברגותי כבר בשלב הראשון של עסקת החטופים. הסיבה לכך היא שברגותי נחשב למקורב יחסית לראשי החמאס ולכן יהווה מעין "הרע במיעוטו" כשליט על עזה לאחר המלחמה. עוד דיווחו בסקיי ניוז כי המתווכות, ובהן ארה"ב, קיבלו את הדרישה, מכיוון שהיא תואמת את התוכנית האמריקנית להנהגה חדשה ברשות הפלסטינית.

האם ההסכמה האמריקנית נעשתה בניגוד לדעתה של ממשלת ישראל? אין לנו עדויות לכך. אף גורם ישראלי רשמי לא הגיב לדיווח של 'סקיי ניוז', וגם כתבת ערוץ 14 מיכל בקשי לא רומזת לכך.

חשוב מכך: כפי שציינו כמה כלי תקשורת אחרים שדיווחו בסוף השבוע על דרישת חמאס, כבר לפני שלושה חודשים בישר העיתון הסעודי 'א-שרק אלאוסט' שממשלת ישראל מסכימה לשחרור רב המרצחים ברגותי.

הדיווח לא הוכחש על ידי ממשלת ישראל.

מן הראוי לציין כי מיכל בקשי רואה ב'א-שרק אלאוסט' מקור אמין למדי – היא מצטטת אותו בכתבה על ה"היענות" האמריקנית, ונסמכת על דיווחיו ומקורותיו ברבות מהכתבות פרי עטה.

ברגותי בבית המשפט. צילום: פלאש90

נסכם: ערוץ 14 לקח דיווח אודות דרישה של חמאס במו"מ, שלפי הדיווחים ממשלת ישראל לא מתנגדת לה, והפך אותו לכתבה על "היענות" אמריקנית, לכאורה בניגוד לדעתה של ממשלת ישראל. חלק ניכר מקהל הערוץ הבין כי אין סיבה להאשים בכך את ממשלתו. על כך יעידו רבות מהתגובות לכתבה – התוקפות את הממשל האמריקני שבחוצפתו משחרר טרוריסטים הכלואים בישראל.

המשימה הושלמה.

להצטרפות לרשימת התפוצה וקבלת עדכונים שוטפים במייל לחצו כאן.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות