אמנון אברמוביץ: בישראל יש ירידה בהשקעה במדע

על עדותו של מי נשען אברמוביץ', כשקבע שישראל נחלשת מבחינת מו"פ? רמז: למקור יש אינטרס ברור, וקביעתו נסתרת על ידי הנתונים

אברמוביץ' מתריע אצל עודד בן עמי. האם בדק את הנתונים? (צילומסך: חדשות 12)

ביום שני האחרון, בתוכנית 'שש עם עודד בן עמי', קבע אמנון אברמוביץ' שתי קביעות מעניינות:

נניח לרגע לסופרלטיבים המוגזמים שלו לאיראן, בזמן שהנתונים הבינלאומיים ממקמים אותה בתחתית דרוג ההשקעה במו"פ, ובמגמת ירידה, וכפי שהעלה לראשונה לטוויטר החשבון "ימנית ליברלית". הנה:

נתרכז בטענה שלו לגבי ישראל:

האמנם בישראל, בניגוד לאיראן, יש "ירידה בהשקעה במדע ובטכנולוגיה"?

צלצלתי לאברמוביץ' ושאלתי אותו מה המקור לטענה שהשמיע באולפן.

"אני מפנה אותך לאזהרות החמורות של נשיא הטכניון פרץ לביא על ירידת ההשקעה במו"פ" ענה לי אברמוביץ'. "למד את הנתונים ואז תראה".

למדתי את הנתונים. פרופ' לביא, נשיא הטכניון לשעבר, מונה לאחרונה על ידי משרד המדע והטכנולוגיה לתפקיד ראש המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי. ואכן, כדברי אברמוביץ', הזהיר מפני "משבר לא פשוט בתחום".

אלא שחלק עיקרי באחריותו של פרץ כיו"ר המולמו"פ, הוא לדאוג לכמה שיותר תקציבים למו"פ. ואיך ישכנע בצורך להעביר למועצה בראשותו עוד תקציבים? כמובן – ביצירת אווירת משבר.

בדיוק כמו שנוהג שר הבריאות, המתריע מפני קריסת בתי החולים בדרישתו לתוספת תקציב, או שר הרווחה, המתריע מפני קריסת השירותים החברתיים אם לא יקבל תוספת תקציב, וכמוהם כל ממונה ציבורי אחר.

אברמוביץ' יודע היטב, אם כן, שלא נכון לקבל כפשוטן את אזהרותיו של פרץ, אלא בהצלבה עם הנתונים האובייקטיביים, אותם לא טרח לבדוק.

כי אם היה טורח, היה רואה שההיפך הוא הנכון. לא רק שתקציבי המו"פ של ישראל גבוהים מאד, הם רק הולכים ועולים כל הזמן. (כאמור, בניגוד לתקציבי המו"פ של איראן, ההולכים ויורדים, בניגוד מושלם לקביעה שקבע באולפן). הנה:

ובמקביל לתהליך העלייה הקבוע והחד בהקצאת תקציבים למחקר ופיתוח, ממשיך פרופ' פרץ להתריע בעקביות על פני עשור שלם של התעצמות התקציבים, מפני "התקציבים המדולדלים", הגורמים לכך ש"גורל המערכת כולה בסכנה".

יוצא אפוא ששתי קביעותיו של אברמוביץ' באולפן, זו שלפיה איראן מתעצמת בתחום תקציבי המו"פ וזו שלפיה ישראל נחלשת, אינן נכונות ונשענות על טענות שהאינטרס הזר העמוד מאחוריהן גלוי, ידוע ונסתר בבוטות על ידי הנתונים.

למה אם כך טען אותן אברמוביץ'?

(כדי להשמיץ כהרגלו את ממשלת ישראל)

והיכן בודקי העובדות של חדשות 12?

(עסוקים בפרויקטים אחרים, חשובים יותר)

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. הנקודה היא שהשתתפות הממשלה בתקציב המו"פ הולכת ויורדת עם השנים והיא עומדת כיום על 20% בלבד. למזלנו, החברות העסקיות, המקומיות והרב-לאומיות, שמפעילות כאן מאות מרכזי פיתוח, הן שמקצות את המשאבים. זו תלות לא בריאה במגזר העסקי ובמיוחד בחברות זרות והממשלה חייבת להגביר את השתתפותה במו"פ, כפי שעושה היום ביידן בשלל תוכניות של תמיכה בתשתיות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות