בדרכים עם עאהד תמימי

עורכי 'הארץ' בחרו בתמונה מאד מסוימת כדי להמחיש את "חוסר האנושיות" של לוחמי כפיר. הנה מה שהם לא סיפרו לכם על התמונה שבחרו

צילום מסך עם כיתוב 'הארץ'

 

בשבוע שעבר פרסם רוגל אלפר ב'הארץ' טור ביקורת על סרט תעודה שעסק בחטיבת כפיר.

"חיילי כפיר אינם בני אדם", בישרה כותרת הטור. "אני מתבייש בהם", הוסיף אלפר בטור. "אין להם ערכים. אין להם מוסר". "כמו החיילים האלה, גם אני יהודי. אבל לא יהא חלקי עמהם. הם יהודים אבל לא בני אדם".

כמובן, עד כאן אין שום חידוש. אנו רגילים לאמירותיו של אלפר זה מכבר. מה שבכל זאת צד את תשומת ליבנו  הוא התמונה שבחרו עורכי הארץ להצמיד לטור, צילום מסך מתוך הסרט.

"חייל כפיר עם ילדה פלסטינית", נכתב בתיאור התמונה. "אין להם מוסר".

ואכן מדובר בתמונה מטלטלת. מצד אחד חייל חבוש קסדה, חמוש ומאובזר, מנגד ילדה בגופיה פשוטה ושיער אסוף, אין לה דבר מלבד אגרופה. "חייל וילדה" – אם יש צירוף שממחיש את פערי הכוח כפי שהפלסטינים מבקשים להראותו – הרי שהוא נמצא בצמד המילים הללו.

אך מבט מעמיק יותר בתמונה מגלה שאת הילדה הזו אנחנו כבר מכירים. מדובר כמובן בעאהד תמימי, הכוכבת, "נערת הפוסטר" של התעמולה הפלסטינית, שבמרוצת השנים מספקת פעם אחר פעם חומרים לצורך הכפשת חיילי צה"ל וישראל בעולם.

צעדה קצרה ותמציתית בתחנות הקריירה של עאהד, תזכיר לקוראים מיהי אותה "ילדה פלסטינית" שממחישה, לדעת עורכי 'הארץ', את הטענה של אלפר על חיילי כפיר "אין להם מוסר".

עאהד תמימי הגיחה לתודעה הציבורית כבר בשנת 2012 בהפגנות בנבי סלאח. אלו הפגנות שבועיות שלא פעם כוללות יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. הדבר הבולט בהפגנות הללו, מעבר לאלימות המפגינים, הוא הפעילות התיאטרלית של התושבים שמדי שבוע מעוררים פרובקציות מבוימות. תוצרי הפעילות הם חומרי התעמולה שנעטפים ומשווקים כ"חדשות" (תופעה שזכתה לכינוי "פאליווד" – Pallywood- שילוב של המילים פלסטינים והוליווד).

הוריה של עאהד, פעילים פלסטינים ידועים (אביה- באסם ואמה נארימן – תומכי טרור), זיהו כנראה הפוטנציאל הדרמטי בביתם, ומגיל צעיר היא מלוהקת דרך קבע לתפקיד קבוע, אותו היא ממלאת בדבקות כבר כמה שנים.

עאהד מסתובבת בין החיילים ומצווחת לכל עבר. לעיתים היא מתעמתת עם חייל, דוחפת, מקללת וחוסמת את דרכו. בינתיים צי הצלמים בהפגנה חג סביבה, כפתור המצלמות מתקתק במרץ, והתמונות מופצות ברחבי העולם.

כבר באוגוסט 2012 תועדה עאהד עם בת דודתה מתעמתת עם חיילי צה"ל שעצרו את אמה – בעצמה שחקנית פעילה בזירת ההפגנות (דקה 4:10).

בנובמבר 2012, זכתה להצלחה גדולה כשתמונותיה מקללת ומכה חייל צה"ל התפרסמו ברחבי העולם. זו גם התמונה שפורסמה ב'הארץ'.

מי שהתרגש במיוחד מהילדה הזהובה מניפת האגרוף היה לא אחר מאשר נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שבדצמבר 2012 הזמין אותה ואת אמה לטורקיה, וסעד עמן ארוחת בוקר.  עהאד גם זכתה ב"מדליית האומץ" בטקס מיוחד באיסטנבול.

%d7%90%d7%a0%d7%93%d7%95%d7%9c%d7%95-%d7%a2%d7%94%d7%90%d7%93-%d7%aa%d7%9e%d7%99%d7%9e%d7%99
סוכנות הידיעות הטורקית 'אנדולו' מדווחת על פגישת "הילדה האמיצה" עם ארדואן

 

כאמור, התמונה של עאהד מול החייל, היא רק חלק מסרטון שהופץ ברשת. ואולי מה שמצאנו בצילומי הוידאו המלאים מספר את הסיפור כולו:

בצילומי הווידאו הללו, שהראו לכאורה את ה"אומץ" של עאהד ש"לא חששה" לצווח על החיילים ולהכותם, ניתן לראות בבירור את השימוש המכוון והנצלני שנעשה בילדים בנבי סלאח כדרך קבע. אחד הילדים לצידה של עאהד תמימי, נדחף בחוזקה על יד הנערות הגדולות שמושכות אותו ומצמידות אותו בכוח לחיילים.  (דקה 2:30).

%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%9e%d7%a1%d7%9a-2012
צילום מסך מתוך הסרטון

והסרטון במלואו:

שנה וחצי לאחר הפסגה עם ארדואן, עאהד קוטפת הצלחה נוספת. הפעם, בהפגנה נוספת בה אחיה, מוחמד זרק אבנים לעבר חיילי צה"ל.

לאחר שחייל ניסה לעצור אותו, התנפלו עאהד ונשות המשפחה על החייל באלימות ובצרחות. התמונה של עהאד נושכת את ידו של החייל התפרסמה בכלי תקשורת ברחבי העולם כ"רגע מדהים", בו "נשים פלסטיניות נואשות" נלחמות בחייל "כשהוא מאיים בנשק".  כפי שכתבנו כאן בעבר, בעקבות המידע על כך שמדובר בכוכבת פאליווד מיומנת, שינו כלי תקשורת בריטיים את הדיווח שלהם.

עם זאת, באופן כללי, התמונה זכתה להצלחה גדולה. עאהד עצמה גאה בכך מאד, וזהו הציוץ הראשון הנעוץ בחשבון הטוויטר שלה:

 

https://twitter.com/AhedALTamimi/status/671401610120200193

מאז הפסגה האחרונה ממשיכה עאהד למלא את תפקידה הקבוע. בליווי אימה, שאף היא פוצחת במונולוגים (כמו למשל בסרטון הזה שממחיש את ההצגה הקבועה), עאהד מסתובבת בהפגנות השבועיות בנבי סלאח, צווחת לכל עבר ומתעמתת עם חיילים.

ערכה התועמלני של הילדה זהובת השיער לא יסולא בפז. אז מה בכל זאת הבעיה ב"ילדה קטנה" שתמונותיה מול "חייל אכזר" הפכו לסמל ברחבי העולם?

הבעיה בילדה קטנה, שהיא גדלה. כך למעשה תפקיד ה"ילדה" התפנה וזקוק לפנים חדשות. את מקומה של עאהד תופסת לאחרונה בת דודתה, ג'אנה ג'יהאד, "העיתונאית הפלסטינית הצעירה" בת ה-11 ששולחת דיווחים מ"פלסטין הכבושה".

ג'אנה התחילה את קריירת המשחק/העיתונאות מגיל צעיר עוד יותר, כשהיתה בת 5 לערך. הנה היא, בסרטון מ-2012, אותה תקופה בו החל לדרוך כוכבה של בת דודתה עאהד, לבושה בתלבושת תיאטרלית ומדקלמת מונולוג מול חיילי צה"ל. נראה שמאז בני משפחתה הבינו שהמשחק של ג'אנה לא מתוחכם דיו ושיכללו מעט את שיטות הבימוי.

https://www.youtube.com/watch?v=P66iFQUMuLA

כיום עאהד וג'אנה גם משתפות פעולה. שתיהן מככבות בסרט חדש בשם Radiance of Resistance  ("זוהר ההתנגדות"). הסרט מתעד את חייהן של "שתי נשים צעירות פלסטיניות שפעילותן העיתונאית מביאה למודעות עולמית של מצוקת נבי סלאח".

על אף צמיחת היורשת, עאהד לא טומנת ידה בצלחת וממשיכה לקחת חלק בהפגנות אלימות, בפעילות "הידברות" מול החיילים. הנה היא בתמונה מהפגנה שהתקיימה בחודש מרץ שנה שעברה:

https://twitter.com/AhedALTamimi/status/769514723238830080

 

אם עאהד תראה יום אחד את כיתוב התמונה ב'הארץ', בה ניצבת ילדה פלסטינית מול חייל, עם הכיתוב "אין להם מוסר", היא לפחות תחוש שגם בישראל – מטרתה הושגה.

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. מדינת ישראל צריכה לנצל את המומנטום ולהפיץ את התמונות האלה כמה שיותר.
    אין הרבה צבאות שאוכלוסיה לא חמושה יכולה להתגרות בהם ככה ללא חשש

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות