בפעם השניה ביומיים: 'הארץ' מתיר ליהודים להתפלל בהר הבית

רק לפני מספר ימים הראינו כיצד מהדורת 'הארץ' באנגלית סיפרה לקוראיה כי ליהודים מותר להתפלל בהר הבית, וכי המשטרה אף אישרה למאתיים מהם לעשות כן ביום ירושלים האחרון, למרות שבמציאות ההיפך הוא הנכון – תפילת יהודים אסורה בהחלט בהר הבית ואיסור חופש הפולחן הנ"ל נאכף על ידי משטרת ישראל.

בינתיים, לאור פניית 'פרספקטיבה', מחקו עורכי העיתון את המילים השגויות בכתבה (פסקה שלישית), אשר נתנו את הרושם כי יהודים הורשו להתפלל בהר הבית.

אולם באותו היום בו יצרה 'פרספקטיבה' קשר עם 'הארץ', שוב פורסמה אותה השגיאה במהדורה המודפסת של העיתון בשפה האנגלית. בכתבתו של יאיר אטינגר מה-9.5 על העימות הצפוי בין נשות הכותל לבין מפגינים חרדים בתפילת ראש חודש סיוון, השתרבב גם המשפט הבא:

תרגום מילולי:

רק ביום שלישי היה הר הבית מקום של התפרעויות אלימות, כאשר 200 יהודים הורשו להיכנס לאתר הקדוש על מנת להתפלל לכבוד יום ירושלים.

המשפט הנ"ל, על הטעות העובדתית שבו, לא מופיע בכתבתו המקורית של אטינגר בעברית. זוהי תוספת מיוחדת לקוראים מחו"ל.

לטעות פעם אחת – זה משהו שעוד אפשר להבין. אבל לטעות פעמיים ברצף באותו עניין – זה כבר לא נראה כמו טעות, אלא כמו ניסיון לשנות את המציאות עבור קוראים שאין להם מושג מה אמת ומה שקר. גם אם מדובר, לכל הפחות, בסתם רישול מקצועי וחוסר תשומת לב לפרטים, הרי שהתוצאה היא אותה תוצאה: מציאות אלטרנטיבית בעיתון 'הארץ'.

גם הפעם פנתה 'פרספקטיבה' ל'הארץ' בבקשה לפרסם תיקון בנידון.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות