דוקטורט בהונאה עצמית

שאול אריאלי כתב דוקטורט והקדיש את חייו לחקר הסכסוך. כל כך הרבה פרטים הוא יודע עליו, ועדיין אינו מבין דבר

הלורד בלפור והצהרתו. כל ערבי שתשאלו יגיד לכם מיד שזהו שורש הסכסוך האמיתי ולא כיבושי 67'

שאול אריאלי אוחז לא רק בדוקטורט על הסכסוך הישראלי פלסטיני, גם בדעה נחרצת לגביו. במאמר שפרסם ב'הארץ' עם מוטי קריסטל (9/7) הוא קובע שניתן כיום לקבל "מענה לסוגיות שבשורשי הסכסוך", ולכן הגיע הזמן "לעבור מניהול הסכסוך אל יעד פתרון הסכסוך".

מרגש! חזון הדורות מתגשם! וכל כך למה? כי ב 1988, לפחות לפי קביעת אריאלי וקריסטל, התרחש "שינוי עקרוני ומשמעותי בעמדה הפלסטינית… (ו)התקבעה בקרבם תפישה עדכנית ליישוב הסכסוך… לשיטתם הם ויתרו על 78% מ"המולדת פלסטין" לטובת כינון מדינת פלסטין על 22% משטחה".

וזה ממשיך: "כשהמנהיגות והציבור מבינים את מקור הסכסוך", מניחים אריאלי וקריסטל, כאילו הבינו אי פעם בעצמם את מקור הסכסוך, "גם אם אין הם מסכימים או מקבלים את עמדת הצד השני, נפתח פתח לשינוי.. הציפיות מהמו"מ הופכות ריאליות. המחירים הנדרשים להסכם קבע מובנים יותר. ההצהרות המעצבות את דעת הקהל הופכות אחראיות, שקולות יותר."

ורק פיל אחד ענק באמצע החדר, נותר בלתי קיים בדמיונות של אריאלי: העובדה הפעוטה שה"ויתור" הפלסטיני על 78% משטחי המולדת ההיסטורית, שהוא אבן היסוד בקונסטרוקציה האוטופיסטית שהרכיבו הוא וקריסטל במאמרם, הוא אחיזת עיניים. מהלך הונאה פלסטיני טקטי שנועד עבור פתאים כמותם.  

הבה ננחת למציאות: ב 1974, 14 שנה לפני שהתקבעה "התפישה העדכנית" של הפלסטינים לגבי הסכסוך, קיבלה המועצה הלאומית הפלסטינית את 'תוכנית השלבים', הקוראת לחיסול ישראל כולה, מהים עד הנהר, בשלבים.

לכאורה, אליבא דאריאלי, נזנחה תוכנית השלבים ב 1988 לטובת הוויתור על 78% משטחי המולדת. למעשה היא לא נזנחה מעולם, סעיפיה הקוראים להשמדת ישראל לא נמחקו, חרף מניפולציות תעמולתיות שנקטה הרשות הפלסטינית בניסיון להציג מצג שווא כאילו נמחקו, ולראיה – עד עצם רגע זה היא מופיעה בשלמותה באתריה הרשמיים של הרשות הפלסטינית וגם נלמדת בשלמותה במערכת החינוך

אפילו ניסיון ההסוואה מגושם ולא משכנע. נדלג עוד 5 שנים קדימה, אל 10 ימים בלבד לאחר חתימת הסכם אוסלו, אז, בראיון לרדיו מונטה קרלו, הבהיר ערפאת מפורשות שההסכם שזה עתה נחתם עם ראש הממשלה רבין ובערבות הנשיא האמריקני קלינטון, נחתם "בהתאמה" לתוכנית השלבים' מ 1974, "הקוראת להחלת ריבונות על כל חלק מאדמת פלסטין המשוחררת בידינו".

חצי שנה לאחר מכן, ושש שנים אחרי אותו "שינוי עקרוני ומשמעותי בעמדה הפלסטינית", אותו מוכרים לקוראי 'הארץ' צמד סוחרי האשליות אריאלי וקריסטל, נשא ערפאת את 'נאום יוהנסבורג' בו הבהיר מפורשות שאין כל זה אלא מזימה, ואף נתן רפרנס היסטורי: "ההסכם הזה, אני לא מחשיב אותו יותר מההסכם שנחתם בין הנביא מוחמד לשבט קורייש… כמו שמוחמד קיבל את ההסכם ההוא אנחנו מקבלים את ההסכם הזה". (כידוע, הסכם קורייש , המוכר גם כהסכם חודייבה, נחתם בכוונת תחילה להפר אותו ברגע הנוח, ומוחמד אכן הפר אותו כעבור שנתיים וכבש את בני קורייש ואת העיר מכה)  

מאז ועד היום מתמידים הפלסטינים בתוכנית השלבים שלהם, המחויבות לשחרור המולדת כולה בספרי הלימוד נמשכת ובכירי חמאס והרשות חוזרים פעם אחר פעם על מחויבותם להשמדת ישראל במסגרת 'תוכנית השלבים', וכמותם גם דעת הקהל.

ואת מי מביא אריאלי במאמרו כראיה לכך ש"מהעבר השני יש התפכחות וקריאה לאחוז בעמדות פרגמטיות"? את הפרשן הסעודי אוסאמה ימאני, רדיקל אנטי פלסטיני, שבכלל טוען שאל אקצא נבנה על חורבות בית המקדש, בעוד שמיקומו האמיתי כלל אינו בירושלים אלא בחצי האי ערב.

נותר רק לנסות להכריע מה יש בהבאת ימאני כראיה – בורות, חובבנות, או תעמולת שקר מכוונת.

"בתיאוריה של יישוב סכסוכים", מרצה אריאלי לקוראי 'הארץ', "יש להבין את הפרשנות (לעובדות) שניתנת להן על ידי הצדדים, ואת התודעה הציבורית המתעצבת לאורה במהלך השנים".

הפלסטינים הם אומה גאה. מי שחושב שהוא "מבין את הפרשנות ואת התודעה הציבורית" שלהם, ומגיע למסקנה שויתרו על 78% ממולדתם, לא רוחש להם כבוד אלא בוז. וכמובן שגם מטעה את קוראי 'הארץ'.

והוא אולי יודע על הסכסוך איתם הרבה פרטים, אבל למעשה אינו מבין דבר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות