'הארץ' מצייר אנטישמיות

לאנטישמיות הגדרה בינלאומית מקובלת הכוללת גם דוגמאות ומאפיינים, ולפיהם הקריקטורה שפורסמה ב'הארץ' בחמישי האחרון היא אנטישמית

את הקשר בין החרדים להתפרצות אין לחפש במציאות אלא במוחו השונא של בידרמן

ביום חמישי האחרון, 24 ביוני, פורסמה ב'הארץ' הקריקטורה הזו, מאת עמוס בידרמן (כאן מתוך חשבון הטוויטר שלו)

הקריקטורה פורסמה כמובן ברקע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בישראל, אלא שההתפרצות אירעה דווקא בישובים בעלי צביון לא חרדי, דוגמת בנימינה ומודיעין.

למה, אפוא, בחרו בידרמן ו'הארץ' לתאר דווקא את החרדים כאחראים להפצתו המחודשת של הנגיף?

אם תשאלו את בעל הטור הפוליטי יוסי ורטר, מדובר ב"קריקטורה תמימה" "שהזכירה (לחרדים) את חטא הפרותיהם בגלי הקורונה הקודמים", תזכורת שגרמה להם משום מה "לצווח ככרוכיות".

במענה לביקורת מצדנו על היתממותו של ורטר, הודה מו"ל 'הארץ' עמוס שוקן שאכן מדובר בקריקטורה "לא תמימה בכלל", אבל הסביר, ובמשתמע גם הצדיק את פרסומה, בכך שהיא "מרפררת להתנהגות במגזר החרדי כאשר הקורונה פרצה ודהרה".

שוקן צודק וטועה. הוא צודק שהקריקטורה לא תמימה בכלל, וטועה בכך שהיה נכון לפרסם אותה.

הוא צודק שאינה תמימה היות והיא מאשימה את החרדים בהפצת מחלת הקורונה.

וטועה שנכון היה לפרסם אותה, כיוון שהיא מהדהדת ומפיצה מוטיב אנטישמי קלאסי. לא לפי מיטב שיפוטי, אלא לפי העולה מדו"ח עדכני שפרסם מרכז קנטור באוניברסיטת תל אביב, שכותרתו "גל הקורונה הוביל לגל אנטישמיות", וכן מדו"ח האנטישמיות העדכני לשנת 2020 של משרד התפוצות.

שני הדו"חות אף מייחדים התייחסות לסוג האנטישמיות הייחודי, שהוא קריקטורות המעלות את הקשר בין יהודים להפצת הנגיף.

הגדרת האנטישמיות של הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה, מסבירה שאנטישמיות, בין היתר, היא "להטיל את האחריות על היהודים בגין כל מה שמשתבש", וכן "שימוש בסמלים או בדימויים הקשורים לאנטישמיות הקלאסית". ומה לנו דימוי אנטישמי קלאסי יותר מאשר דמות היהודי החרדי כמפיץ מחלות.

ומסתבר שבידרמן ו'הארץ' לא לבד. מחברי שני הדו"חות זיהו "עלייה גדולה של עשרות אחוזים בצריכת תיאוריות קונספירציה מסוגים שונים, הקושרות בין יהודים לבין הפצת הנגיף".

כלומר – כדי לעקוף את המכשול שבהאשמת ישראלים חילונים תושבי בנימינה ומודיעין בהפצת הנגיף, (שלא לדבר על כמאה אלף משתתפי מצעד הגאווה הצפוף וההמוני שנערך למחרת) בחרו בידרמן ו'הארץ' להפיץ שנאה באמצעות דמות החרדי הישנה והרעה, ולא נרתעו, לא מחוסר הרלוונטיות של החרדים להתפרצות, וגם לא מהעובדה שהם עושים מעשה אנטישמי קלאסי.

'הארץ' אינו עיתון אלא עלון תעמולה.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. ועוד אנשים מתייחסים לעיתון הזה כעיתון לגיטימי -_- ועוד אנשים חכמים וטובים… זה הקטע. הרבה אנשים שאני מכיר שהם טובי לב ומבריקים איכשהו נופלים בזה. אין מה לעשות, רוב האנשים, חכמים, או טובים שיהיו – לא מספיק חזקים להיות בסיטואציה חברתית ולחשוב בצורה שונה. אנשים הם כבשים.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות