ה'וושינגטון פוסט' משפרר את חמאס

בעבר ידע העיתון לספר על זוועות החמאס. מים רבים זרמו מאז במסדרונות המערכת, שהתמסרה לתעמולת ארגון הטרור

קיבוץ בארי, השבוע. צילום: חיים גולדברג/פלאש90

מאת שון דורנס

בשבעה באוקטובר, ביצע חמאס בשיתוף גורמים אחרים את הטבח הנורא ביותר של יהודים מאז השואה; למעלה מ-1,400 בני אדם נרצחו, כולל נשים קשישים ותינוקות; כ-5,000 נפצעו; משפחות הועלו באש בביתן; 260 נרצחו במסיבה ברעים; נשים נאנסו באכזריות; מאות נחטפו.

ארגון החמאס התגאה במעשה ידיו ואף שידר חלק מהזוועות בשידור חי. למרות זאת, נראה שישנם עיתונאים וכלי תקשורת שנרתמו להטעות את הציבור בעולם בנוגע לאותן זוועות.

כזה הוא אחד העיתונים הנפוצים והמכובדים בעולם, ה'וושינגטון פוסט', שהתגייס להדהד את תעמולת החמאס לקוראיו.

כבר כמה שעות לאחר הטבח, ה'פוסט' מיהר להטיל את האשמה על ישראל. מעל דפי העיתון, קלייר פארקר טענה כי פשיטה ישראלית על מסגד אל-אקצה היא שגרמה את חמאס לתקוף. כידוע, עלילת הדם "אל אקצה בסכנה" מהווה מזה כמאה שנים כאמתלה לרצח ברברי של יהודים. מדובר בנדבך בסיסי בתעמולה הטרור הפלסטינית.

כמובן שה'וושינגטון פוסט' לא סיפר דבר מכל זאת לקוראיו. הוא גם לא דיווח שאיש החמאס עלי ברקה טען כי ה"מבצע" – שכונה "מבול אל אקצה" – תוכנן במשך שנתיים.

העיתון פרסם גם "רקע" אודות החמאס שהיה רצוף הטעיות והשמטות. כך נטען שם שמקורותיו של הארגון נעוצים ב"כיבוש הישראלי". לא נכתב שם דבר אודות היות הארגון סניף של האחים המוסלמים, תנועה הקיימת מאז שנות השלושים של המאה שעברה. גם לא נכתב דבר אודות ההיסטוריה המתועדת של שימוש בפשע המלחמה של מגנים אנושיים על ידי הארגון. חמאס משתמש בבתי חולים ובתי ספר כמפקדות, ובריכוזי אוכלוסייה כדי לאחסן נשק ותחמושת ולשגר רקטות. ב-2014 העיתון דיווח על כך בהרחבה – אך מאז השתנה דבר או שניים במערכת.

חמור מכל, העיתון לא טרח לספר לקוראים על שאיפותיו הג'נוסיידיות של ארגון הטרור. אמנת הארגון הקוראת להשמדת ישראל וחיסול היהודים החיים בה היא כנראה פרט זניח, גם אם הוא מסית לכך באופן שגרתי במוסדות התקשורת והחינוך שלו.

טבח ההמונים סיפק לנו הצצה אל הכוונות הרצחניות של חמאס. אבל עבור כותבת אחת של ה'וושינגטון פוסט', אפשר להבין את הרצחנות החייתית של הארגון. שמה הוא קארן אטייה, והיא סימנה "לייק" ושיתפה ציוץ ששיבח את הטבח כמעשה של "דה-קולוניזציה". לאחר מכן היא השוותה בטורה בעיתון בין הנאצים בני-ימינו לבין קורבנותיהם.

אטייה הזהירה שמא ישראל תבצע "זוועות" כדי להרתיע את חמאס מפני מתקפות עתידיות. קראתם נכון: לטענתה, ישראל היא ה"רעה" בסיפור כי היא מבקשת לבלום טרוריסטים רצחניים שמעוניינים להשמיד אותה ואת אזרחיה. היא גם מתעלמת כך שחמאס מקים מחסומים ומונע מתושבי עזה להימלט – בעוד ישראל הזהירה אותם מראש ונתנה להם זמן להיערך לכך.

"אנחנו נאלצים לראות אלימות של המדינה כמוצדקת ומוסרית", צייצה אטייה לאחרונה, "בעוד אלימות מצד שחקנים לא מדינתיים איננה נחשב לכזאת. אך המצב הזה משתנה".

אם היא צודקת, הרי שהחמאס יכול להודות על כך ל'וושינגטון פוסט'.

זו גרסה מקוצרת של המאמר המקורי שפורסם באנגלית באתר CAMERA. עיבד ותרגם לעברית: שלומי בן מאיר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות