ה'לוס אנג'לס טיימס' מתקן: לא, נתניהו לא איים לספח את הגדה המערבית כולה

המאבק על תדמיתה של ישראל בעולם ועל הדיוק וההוגנות בדיווחים עליה ארוך, עיקש ומתנהל משוחה לשוחה. לא נוותר על אף דיווח לא מדויק שנועד להכפיש את ישראל

המשרד הישראלי של CAMERA, עמותת האם של 'פרספקטיבה', הביאה בשבוע שעבר לתיקון טור דעה שפורסם בעיתון האמריקאי הנפוץ 'לוס אנג'לס טיימס'. הטור מאת ניקולאס גולדברג טען:

נתניהו הרחיק לכת עד כדי איום בסיפוח הגדה המערבית כולה.

אלא שתכנית הסיפוח שנתניהו הציג בעבר קראה לסיפוח חלקים משטחי C שבגדה, כולל הגדה המערבית וההתנחלויות, ובסך הכול כ- 30% משטחי הגדה.

מתוך הטור ב'לוס אנג'לס טיימס", לאחר התיקון

כשתכנית הסיפוח הייתה על השולחן, 'הארץ' דיווח שהיא תהפוך את העיר יריחו למובלעת פלסטינית בבקעת הירדן המסופחת, כלומר לישראל אין כל כוונה לספח אותה, למרות שהיא נמצאת בבקעה. גם בראיון לרינה מצליח באפריל בשנה שעברה, נתניהו קרא לסיפוח ההתנחלויות והמאחזים בגדה המערבית, לא את הגדה כולה. גם ה'ניו יורק טיימס' דיווח ברוח דומה.

ייאמר לזכות ה'לוס אנג'לס טיימס' שמיד לאחר פנייתנו, אנשיו תיקנו את הטעות בגרסה המקוונת של האתר. כעת נכתב שם: "נתניהו הרחיק לכת עד כדי איום לספח חלקים בגדה המערבית". יתר על כן, פורסם תיקון בראשית המאמר, בו נכתב:

לפרוטוקול:

גרסה קודמת של טור זה טענה שראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו איים לספח את כל הגדה המערבית. למעשה הוא איים לספח חלקים מהגדה המערבית.

למרבה הצער, עורכי העיתון לא תיקנו טעות נוספת שנכתבה בו: שפיגועי ההתאבדות של החמאס החלו רק לאחר הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה בפברואר 1994 ורצח רבין בנובמבר 1995.

למעשה, חמאס ביצע כמה פיגועי התאבדות עוד לפני הטבח במערת המכפלה, ביניהם פיגוע ההתאבדות בצומת מחולה ב-16 באפריל 1993. אדם אחד נרצח ושלושה נפצעו. בעבר כלי תקשורת בינלאומיים שונים כבר תיקנו את הכזב לפיו פיגועי ההתאבדות החלו רק לאחר הטבח שביצע גולדשטיין, ביניהם ה'אקונומיסט' ו'טיימס אוף לונדון'.

הגרסה המקורית והמלאה של המאמר פורסמה לראשונה באנגלית באתר CAMERA. עיבד ותרגם לעברית: שלומי בן מאיר

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות