ה"מומחה" של חדשות 12

לא ברור מה יותר מניפולטיבי ולא מקצועי בידיעה שפורסמה בחדשות 12 – הצגת סטפן רייכר כ"בכיר" ו"מומחה", או תהליך הסקת המסקנות העקום שלו, שהוביל כמובן להשמצה שקרית על ישראל

ישראל מדירה את אזרחיה הערבים? אזרחית ערביה מתחסנת (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

במהלך החג פורסמה באתר 12N כותרת לא נוחה על "אזהרה" בבריטניה, שלא לנהוג כמו ישראל, כיוו ש"זה יעורר זעם ונזק".

בכותרת המשנה של הידיעה מצוטט "בכיר" בבריטניה, ולא סתם "בכיר", "מומחה שמייעץ לממשלה", המתנגד לתוכנית הדרכון הירוק שמנהיגה הממשלה הבריטית, בטענה ש"זה יחזק את תחושת הכפייה".

ובהמשך כותרת המשנה:

בביקורת על המצב בישראל אמר הבכיר: "הם מדירים ערבים בזכות התו הירוק, זו לא דוגמה שיש לקנא בה ואנחנו לא רוצים להעתיק אותה"

האמנם "מומחה" "בכיר", ה"מייעץ לממשלת בריטניה"?

האמנם ישראל "מדירה ערבים בזכות התו הירוק"?

ובכן, הכירו את סטפן רייכר, "פסיכולוג חברתי" בהכשרתו. לפי הידיעה הוא חבר ב"קבוצת מדענים שמגבשת תובנות על המגפה". האם הקבוצה הזו עובדת עבור ממשלת בריטניה? לא ברור. מה שכן ברור הוא שבנוסף להיותו תומך נלהב של מנהיג הלייבור האנטישמי ג'רמי קורבין, הוא גם מתעב תקיף של ממשלת השמרנים ושל ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון. מה שמעט מקשה על ההנחה שהממשלה מתייעצת עמו.

ועוד בידיעה: ראש הממשלה הבריטי מתעלם מה"אזהרות" ונחוש להמשיך במתווה.

כלומר: חדשות 12 לקחו פעיל פוליטי ואופוזיציונר מר שחבר בקבוצת אנשים שמגבשים תובנות על המגפה, מהן מתעלמת הממשלה, ועל סמך כמה ציוצים שצייץ בטוויטר, הפכו אותו ל"בכיר" ש"מזהיר" את ממשלת בריטניה מפני נקיטת מדיניות דומה למדיניות של ישראל.

מגוחך.

ומה שמגוחך אף יותר הוא הטענה עצמה. רייכר, בנוסף לשפע תכונותיו המרשימות, הוא גם פעיל אנטי ישראלי אובססיבי ותומך מוצהר, נחוש ונלהב בתנועת החרם על ישראל, ה BDS. את אזהרתו, לפיה הדרכון הירוק משמש את ישראל ל"הדרת ערבים", הוא מבסס על שיעור היענות נמוך יחסית בקרב האזרחים הערבים בישראל לבוא להתחסן.

ואם הם ממעטים לבוא להתחסן, לפחות לפי ההיגיון של אותו רייכר, הם ממעטים לקבל 'תו ירוק', המונע מהם מלהצטרף לכלכלה ולתרבות המתעוררות.

כלומר – ישראל מצאה מכשיר להדיר אותם. וזאת על אף שהממשלה משקיעה משאבים בקמפיין עידוד התחסנות במיוחד עבור החברה הערבית, במטרה מוצהרת להביא כמה שיותר מהם להתחסן ולקבל 'תו ירוק'.

השאלה הפחות מעניינת, היא איך פעיל אנטי ישראלי אובססיבי כסטפן רייכר, מגיע למסקנה העקומה הזו.

השאלה היותר מעניינת, היא איך ולמה הוא מוצג בחדשות 12 כ"בכיר" וכ"מומחה", שמזהיר את ממשלת בריטניה מפני הליכה בנתיב שפרצה ישראל, ביודעם היטב שכל הטענה שלו היא קשקוש אחד גדול, חסר כל משמעות או השפעה, ומונע מאינטרסים זרים ומשנאת ישראל מהסוג הנחות ביותר.  

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. נראה שפספסת את העובדה שהבריטי מבסס את תעמולת ההשמצה שלו על 'תוצרת הארץ': טקסטים של אהרון בוקסרמן המופיעים במגזין אינטרנטי אווילי ומוטה למהדרין בשם times of israel. בדיוק כבדוגמא של בטאון החמאס ['הארץ' בשבילכם] המטרה היחידה של טקסטים אלו היא לספק מתוך מהמדינה היהודית חומר תעמולה נגדה

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות