ה'ניו יורק טיימס' וה'לוס אנג'לס טיימס': נתניהו סגר את בתי המשפט

קראו כיצד תעמולת שקר נמוכת רמה המתפרסמת בארץ כחלק מהקטטה הפוליטית, הופכת לעובדות מרשיעות נגד ישראל במכובדים שבעיתוני העולם

נתניהו, בשבוע שעבר. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש90

בכיסוי משבר הקורונה הגלובלי, כלי תקשורת שונים דיווחו על הצעדים יוצאי הדופן שממשלות רבות נקטו להתמודדות עם המגיפה, והקושי במציאת איזון בין אותם צעדים לבין זכויות הפרט ועקרונות הדמוקרטיה. חלקם גם ביקרו כמה מהצעדים וטענו כי הם לא מוצדקים ובלתי דמוקרטיים.

שני עיתונים מובילים, ה'ניו יורק טיימס' וה'לוס אנג'לס טיימס', זיהו את ישראל כמקרה בולט בו מנהיג "אוטוקרטי" ביצע במדינתו הפיכה בחסות הקורונה. על מנת לבסס את הטיעון, שני העיתונים דיווחו באופן חוזר ונשנה שראש הממשלה נתניהו סגר את בתי המשפט במדינה, ודחה את מועד המשפט של עצמו.

כך טורו של סאלם גברקידאן, שהופיע בעמוד הראשי של ה'ניו יורק טיימס' ביום שלישי, מצהיר באופן כוזב בפסקה הראשונה: "ראש ממשלת ישראל סגר את בתי המשפט…" ובהמשך:

ובאמצעות הוראה על סגירת בתי המשפט במדינה, מר נתניהו דחה את התייצבותו בבית המשפט בה עליו להתמודד עם אישומי שחיתות.

ואם זה לא מספיק, כיתוב התמונה לצד המאמר טוען:

סגירת בתי המשפט בישראל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו דחתה את התייצבותו במשפט על אישומי שחיתות

באופן דומה, כתבה מה-18 במרץ של דייוויד הלבפינגר ואיזבל קרשנר דיווחה גם כן:

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להתייצב למשפט השבוע באישומי שוחד, מרמה והפרת אמונים.

במקום זאת, הוא סגר את בתי המשפט…

אלא שנתניהו, כמובן, לא סגר את בתי המשפט. הוא גם לא דחה את המשפט של עצמו. גם בתי המשפט לא הפסיקו לגמרי את פעילותם, גם אם זו צומצמה. כפי שהלבפינגר וקרשנר עצמם דיווחו ב-22 במרץ, היה זה שר המשפטים אמיר אוחנה שהורה על בתי המשפט להגביל את פעילותם:

שר המשפטים, הנאמן לנתניהו, השתמש בתקנות שעת החירום להגבלת פעילויות בתי המשפט, מה שהוביל לדחיית משפטו של נתניהו באישומי שחיתות ביותר מחודשיים.

בנוסף, הלבפינגר ורונן ברגמן דיווחו באופן מדויק ב-18 במרץ:

ביום ראשון שר המשפטים הגביל באופן מחמיר את בתי המשפט, צעד ששעות לאחריו הגיעה דחיית משפטו הפלילי של נתניהו באשמות שוחד ושחיתות, שתוכנן להתחיל ביום שלישי.

עיתון 'הארץ' דיווח:

בשעות המוקדמות של יום ראשון, שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע על הטלת אמצעי חירום כדי להתמודד עם התפשטות וירוס הקורונה, שישפיעו על עבודתם של בתי המשפט בישראל. אוחנה אמר לאחר מכן כי ההחלטה לדחות את המשפט נעשתה על ידי שופטי ההרכב במשפט בלבד, "ללא כל התערבות" של פוליטיקאים.

לפי ההודעה, פעילות בתי המשפט תוקפא למעט דיונים דחופים.

בהודעה לעיתונות מה-21 למרץ, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הבהירה כי בתי המשפט ממשיכים לפעול ברחבי המדינה, והם מספקים שירותים חיוניים לציבור. הודעתה מדגישה כי בתי המשפט אינם סגורים, ומוסיפה:

כל צמצום בפעילות בתי המשפט ובתי הדין בשל מגפת הקורונה נעשה עד כה – וככל שיידרש ייעשה גם בעתיד – בראש ובראשונה על דעתה ועל פי החלטתה.

כמו ה'ניו יורק טיימס', גם ה'לוס אנג'לס טיימס' דיווח באופן חוזר ונשנה – וכוזב – שראש הממשלה נתניהו הפסיק לחלוטין את עבודת בתי המשפט. בעמוד הראשי ביום שלישי השבוע, טרייסי וילקינסון כתבה:

בזמן שהם נקטו פעולה מוקדמת והחלטית להכלת התפשטותו של הווירוס, נתניהו ובעלי בריתו דחו את הפתיחה המתוכננת של משפטו באמצעות סגירת בתי המשפט…

וב-18 במרץ, הכתבת נוגה טרנופולסקי כיזבה גם היא:

אך ייתכן ונתניהו השיג את העקומה בדרך נוספת: בתוך ארבעה ימים בלבד, הוא סגר את בתי המשפט בישראל…

CAMERA, עמותת האם של 'פרספקטיבה', יצרה קשר עם עורכי שני העיתונים בדרישה לתקן את הטענות הכוזבות לפיהן נתניהו הפסיק את פעילות בתי המשפט במדינה. אנו נמשיך לעקוב.

עיבד ותרגם מאנגלית: שלומי בן מאיר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות