כשהמיית הלב נפגשת בעובדות

דרור אטקס טוען בטור ב'הארץ' שראש הממשלה לא גינה תקיפות שבוצעו על רקע לאומני וגזעני משני צידי הקו הירוק. אז החלטנו להראות לאטקס איך בודקים דברים לפני שכותבים אותם.


דרור אטקס טוען בטור ב'הארץ' שראש הממשלה לא גינה תקיפות שבוצעו על רקע לאומני וגזעני משני צידי הקו הירוק. אז החלטנו להראות לאטקס איך בודקים דברים לפני שכותבים אותם.


דרור אטקס, המוגדר ב'הארץ' כמומחה לענייני התנחלויות, שטח היום האשמה חמורה ביותר כלפי ראש הממשלה מעל דפי 'הארץ' ("ערבים בשירות התנחלויות", 3.9). כך אטקס:

 

ראש הממשלה הוא כידוע אדם עסוק מאוד. כל כך עסוק, שהוא לא מצא זמן לגנות את המקרים הרבים של תקיפות שהתבצעו בשנים האחרונות על רקע לאומני וגזעני, אם בשטחי הגדה ואם בשטחי ישראל.

 

האומנם? הבה נבחן את הדברים.

 

ONE, 5.7.13, מתוך "נתניהו לרביבו: שמח שבאת לעשות סדר בבית"ר":

 

נתניהו אמר לרביבו: "ברוך הבא לירושלים, אני מברך אותך על כניסתך לתפקיד, אני שמח שאתה מבין כולם באת לעשות סדר במועדון. אני בטוח שתמגר את האלימות והגזענות ותחזיר את בית"ר לימיה היפים והטובים בצמרת".

 

18.06.13, 'הארץ', מתוך "המפכ"ל: 'האירוע באבו גוש עלול להצית את מדינת ישראל והרבה מעבר לה'":

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "מה שקרה היום באבו גוש זה נגד מצוות היהדות, זה נגד הערכים של העם שלנו ושל המדינה שלנו. רק השבוע אנחנו העברנו החלטות שמאפשרות לנו לפעול בעוצמה נגד האנשים שמבצעים את הפשעים הללו ואנחנו נעשה את זה במלוא העוצמה".

 

2.6.13, 'וואלה!', מתוך "נתניהו גינה הגזענות בסופרלנד: 'נעצור התופעה'":

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) לגילויי הגזענות שנחשפו בשבוע שעבר בפארק השעשועים סופרלנד בראשון לציון, ולשורת אירועי "תג מחיר" שאירעו לציון חודש לרצח בתפוח. "אני מבקש לגנות בכל תוקף שתי תופעות שהיינו עדים להם באחרונה, של גזענות כלפי ערבי ישראל ומעשי פורענות נגד פלסטינים, שלא הייתה להם שום פרובוקציה ושום הצדקה. אנו דוחים בשאט נפש את התופעות הללו ואנו נפעל באמצעי החוק והאכיפה שעומדים לרשותנו כדי לעצור את זה".

 

8.2.13, 'הארץ',  מתוך "כל ההיסטוריה של בית"ר נמחקה ביום אחד":


ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה אף הוא את האירועים בבית וגן הלילה: "ההתנהגות הזאת מבישה. אסור לנו להשלים עם התנהגות גזענית שכזו. העם היהודי סבל מחרמות ונידוי צריך לשמש אור לגויים":

 

4.9.12, 'הארץ', מתוך "הכנסייה מזועזעת מהפגיעה במנזר: 'הגיע הזמן שהרשויות ישקיעו בלימוד ערכים'":

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה גם הוא את האירוע ואמר כי "מדובר במעשה נפשע שהאחראים לו צריכים להיענש בחומרה. חופש הדת והפולחן הם מהיסודות הבסיסיים במדינת ישראל".

 

ynet, 21.08.12, מתוך "נתניהו גינה את הלינץ' בערבי: 'לא נסבול גזענות'":

 

"זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו – לא כיהודים ולא כישראל", כך אמר היום (ג') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתגובה ללינץ' שביצעו בשבוע שעבר עשרות יהודים בנער ערבי בירושלים. נתניהו הוסיף והדגיש: "במדינת ישראל אנחנו לא מוכנים לסבול גזענות ולא מוכנים לסבול את השילוב של גזענות ואלימות".

 

24.05.12 ,'הארץ', מתוך "נתניהו נגד הח"כים: אין מקום להתבטאויות נגד זרים":

 

נתניהו התייחס לאירועים אמש ובהם השתתפותם של מירי רגב, דני דנון ויריב לוין חברי סיעתו בהפגנה נגד המהגרים. "אני רוצה להבהיר שאין שום מקום לא להתבטאויות ולא למעשים שראינו אמש. אני אומר את הדברים גם לאנשי הציבור וגם לתושבי דרום תל אביב שאת כאבם אני מבין".

 

9.10.2011, 'נענע10',מתוך "נתניהו על השחתת הקברים: 'לא נסבול ונדליזם, ודאי לא כלפי רגשות דתיים'":

 

אנחנו לא מוכנים לסבול שום ונדליזם, ודאי לא כזה שמופנה כלפי רגשות דתיים", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "מדינת ישראל היא מדינה סובלנית כלפי רגשות דתיים, שרוצה לחיות ללא אלימות, בחיי נועם ושלום. אנחנו חסרי סובלנות כלפי אלו שמתנגדים לצורת חיים זו, ונפעל במלוא התקיפות לאתר את האחראיים".

 

3.10.2011, 'הארץ',מתוך "רה"מ נתניהו על הצתת המסגד בגליל: 'תמונות מזעזעות, אין להן מקום בישראל":

 

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו "רתח מזעם" כשראה את התמונות וציין כי מדובר בפעולה הנוגדת את ערכי חופש הדת והפולחן. "התמונות מזעזעות ואין להן מקום במדינת ישראל", אמר ראש הממשלה שהורה לראש השב"כ יורם כהן לאתר במהירות את האחראים למעשה.

 

7.12.2010, 'מעריב', מתוך "נתניהו: האיסור על מכירת דירות לערבים – גזעני":

 

"אסור שדברים כאלה ייאמרו, לא על יהודים ולא על ערבים. אסור בשום מדינה דמוקרטית, ובמיוחד לא במדינה יהודית ודמוקרטית, שמכבדת את המוסר של מורשת ישראל והתנ"ך", הוסיף נתניהו. " על כן מדינת  ישראל  דוחה  את הדברים הללו על הסף"

 

אמנם המשפט של אטקס לא מהווה את לב טורו, אבל גם כשרוצים לבקר בנונשלנטיות אדם כלשהו, כולל את ראש הממשלה, כדאי להסתמך על עובדות ולא על המיית הלב.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות