כתב ה-BBC קיבל כרטיס צהוב

ג'ון דוניסון, כתב ה-BBC בשטחים, אשר פרסם תמונה של ילדה פצועה מסוריה וטען שהיא מעזה, קיבל אזהרה מלשכת העיתונות הממשלתית לאחר שהוזמן לבירור. לע"מ: "בפעם הבאה לא נהסס לנצל את סמכותנו לשלול ממנו את תעודת העיתונאי שלו".

ג'ון דוניסון, כתב ה-BBC בשטחים, אשר פרסם תמונה של ילדה פצועה מסוריה וטען שהיא מעזה, קיבל אזהרה מלשכת העיתונות הממשלתית לאחר שהוזמן לבירור. לע"מ: "בפעם הבאה לא נהסס לנצל את סמכותנו לשלול ממנו את תעודת העיתונאי שלו".

ג'ון דוניסון, כתב ה-BBC בשטחים, קיבל אתמול (רביעי) אזהרה מראש לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, בשימוע שנערך לו במשרדי הלע"מ. הסיבה לזימונו של דוניסון הגיעה בעקבות תמונה שפרסם בטוויטר במהלך מבצע עמוד ענן המראה ילדה פצועה בבית חולים. דוניסון למעשה "צייץ מחדש" (retweet) את התמונה, כלומר שכפל אותה ממקור אחר, וזו כללה את הכיתוב שמדובר בילדה מעזה. אולם בפועל מדובר היה בתמונה של ילדה מסוריה אשר פורסמה למעלה משלשה שבועות לפני כן.

בין הראשונים שחשפו את הטעות של דוניסון הם צוות BBC Watch, אתר אחות של 'פרספקטיבה'*. חשיפת הציוץ השגוי של דוניסון התפשטה כאש בשדה קוצים ברשתות החברתיות, והתרעומת הציבורית על חוסר מקצועיותו של דוניסון הובילה את ראש הלע"מ לזמן את הכתב הבריטי ואת ראש הדסק של ה-BBC בישראל לבירור טרם קבלת החלטה על שלילת תעודת העיתונאי שלו בעקבות המקרה.

"דוניסון ופול דנהאר [ראש הדסק של ה-BBC בישראל] ביקשו להזכיר כי הם כבר התנצלו על הציוץ המוטעה בפני צופי ה-BBC", אמר ל'פרספקטיבה' ניצן חן, ראש הלע"מ. "דוניסון טען כי השגיאה נעשתה בתום לב, אך היה מודע לכך כי מדובר בשגיאה בלתי מקצועית שמוטב היה כי לא היתה קורית. החלטתי לתת לו כרטיס צהוב, והדגשתי כי בפעם הבאה שיחצה קו אדום, לא נהסס לנצל את סמכותנו לשלול ממנו את תעודת העיתונאי שלו".

כדאי לציין כי זו לא הפעם הראשונה שדוניסון מתרשל בתפקידו. ביוני האחרון צייץ בטוויטר שלו כי ילדה בת שנתיים מעזה נהרגה על ידי צה"ל, עד שהתברר כי היא נהרגה מרקטה טועה שנורתה על ידי פלסטינים. הוא נאלץ לחזור בו לאחר מספר שעות.

באוקטובר הגדיר דוניסון את מוחמד סרסוק, חבר בג'יהאד האיסלאמי, כ"שחקן כדורגל" (הוא באמת גם משחק כדורגל). למרות המידע הגלוי שהוא חבר בארגון הטרור, כתב דוניסון "ישראל חושבת כי סרסק הוא חבר בג'יהאד האיסלאמי".

לפני מבצע עמוד ענן, בסדרת כתבות של דוניסון על הירי ההדדי בין צה"ל לחמאס, הכתב הבריטי תמיד דיווח על תגובת צה"ל כסיבה ולא כתוצאה; כמקור ולא כתגובה. הוא כמעט אף פעם לא דיווח על מתקפות צה"ל בכרונולוגיה ובקונטקסט הנכונים שלהן (קרי: תגובה לירי או פיגועים של ארגוני הטרור נגד אזרחים וחיילים ישראלים). בשלל כתבותיו המשודרות, הקפיד להראות בצד הפלסטיני גברים, נשים וילדים, ובצד הישראלי – בניינים וחיילים.

דומגאות נוספות לדיווחים המוטים של דוניסון, ובכלל לסיקור ישראל והפלסטינים על ידי ה-BBC, ניתן לראות באתר BBC Watch.

* 'פרספקטיבה' ו-BBC Watch משתייכים לקבוצה משותפת של אתרים וארגונים הפועלים במקביל תחת אותה קורת גג, ומנטרים את כלי התקשורת ברחבי העולם בכל הקשור לדיווחים על ישראל והמזרח התיכון:

CAMERA עוקב אחר התקשורת האמריקאית;

פרספקטיבה עוקבת אחר התקשורת הישראלית;

Revista De Medio Oriente עוקב אחר התקשורת דוברת הספרדית בספרד ובאמריקה הלטינית;

BBC Watch עוקב אחר ה-BBC;

CIF Watch עוקב אחר הגרדיאן הבריטי.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות