לידיעת 'ישראל היום': לחמאס אין "אמנה חדשה", והוא עדיין קורא להשמדת ישראל

הכתב דניאל סיריוטי לא בקי בחומר, מטעה את הקוראים בנוגע לעמדות היסוד של חמאס ובכך תומך בבלי דעת בתעמולתו השקרית. סיריוטי בתגובה: שיהיה לך יום נפלא

 

עדיין שואפים להשמדת ישראל. חמושי חמאס בח'אן-יונס, יולי 2017. צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90

 

ב'ישראל היום', אפרופו דיווח על הסכם הפיוס, קובע הכתב דניאל סיריוטי כמה תיאורים שגויים ומהותיים אודות עמדותיו העדכניות של ארגון החמאס ואודות מסמך העקרונות החדש שלו, אותו מכנה סיריוטי "אמנת חמאס החדשה".

כך כתב סיריוטי ביום שלישי:

… משעל היה זה שהתעקש על ניסוח אמנת חמאס החדשה שפרסם הארגון אך לפני חודשים מספר. מדובר באמנה אשר היא מרוככת יותר מהאמנה הקודמת של הארגון, שבה מודגש כי חמאס אינו אויב העם היהודי אלא שולל את הציונות ומפעל ההתנחלויות, ואף אינו שולל הקמת מדינה פלשתינית עצמאית בגבולות 67'. זאת בניגוד לאמנה הקודמת אשר שללה לחלוטין את קיומה של מדינת ישראל.

גם בדיווח ביום רביעי, חזר סיריוטי על טענתו, לפיה חמאס ניסח אמנה חדשה. הכל טוב ויפה חוץ מזה שזה לא נכון.

הטעות הראשונה בדיווח היא הטענה שהמסמך שחמאס אימץ באפריל האחרון מהווה "אמנה החדשה" של הארגון, המחליפה את האמנה המקורית הקוראת להשמדת ישראל ולמלחמת חורמה בעם היהודי. חמאס עצמו מכנה בכוונה את המסמך 'מסמך עקרונות ומדיניות כלליים', ולא אמנה. חמאס מעולם לא הצהיר על נסיגה מהאמנה שאימץ ב-1988. למעשה, בכיר החמאס מחמוד א-זהאר הבהיר כי המסמך החדש אינו מהווה תחליף לאמנת חמאס.

אנו ב'פרספקטיבה' עסקנו בעבר בשגיאה זו שהופיעה בפרסומי הארץ באנגלית – בניגוד לגרסה העברית, שהבהירה כי אין מדובר באמנה חדשה. גם ה'ניו-יורק טיימס' הבהיר זאת בדיווח על המסמך. יתר על כן, בעקבות פניית CAMERA, עמותת-האם של 'פרספקטיבה', תיקנה רשת CNN את הדיווח שלה מ'אמנה חדשה' ל'מסמך מדיניות".

ברור כי חמאס עצמו היה מעוניין שהעולם יתמקד בתוכן מסמך המדיניות, שאכן מרוכך יותר מאמנת הארגון, ואף יחשוב כי מדובר ב"אמנה חדשה". פחות ברור מדוע ב'ישראל היום' מתנדבים לסייע לו בכך.

הטעות השנייה בדיווח טמונה בטענה כי מסמך המדיניות של חמאס מקבל "הקמה של מדינה פלשתינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים". חמאס אכן מוכן לקבל מדינה כזו (ללא כל הכרה בישראל, סוף הסכסוך או סיום התביעות). אולם, מסמך המדיניות מבהיר חזור והבהר (בסעיפים 12, 13 ו-20) כי הקמת מדינה כזו כרוכה בעסקת חבילה עם הענקת "זכות השיבה" למיליוני פליטים פלסטינים וצאצאיהם, באופן מיידי ובנוסף לקבלת פיצויים.

האם ציון גבולות המדינה שחמאס מוכן לקבל הוא חשוב יותר מציון הדרישה הלא מתפשרת באכלוס מדינת ישראל במיליוני פלסטינים?

לבסוף, הדיווח ביום שלישי טוען כי מסמך המדיניות אינו שולל לחלוטין את "קיומה של מדינת ישראל". לעומת זאת, הדיווח של סיריוטי ביום רביעי טוען כי הוא "עדיין שולל(ת) את זכות הקיום של מדינת ישראל". נשאלת השאלה- איזה מבין הדיווחים הסותרים מתאר את המציאות?

על כך עונה סעיף מס' 20 במסמך המדיניות של חמאס:

חמאס דוחה כל אלטרנטיבה לשחרור המלא והמוחלט של פלסטין, מהנהר ועד לים.

מה חבל שגם קוראי הגרסה האנגלית של 'ישראל היום' הוזנו בטעויות המופיעות בדיווח.

 

ביקשנו מדניאל סיריוטי הסבר. תגובתו:

אני שמח שנהנית מהקריאה. שיהיה לך יום נפלא.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות