לעמירה הס פשוט אין מושג

ישנם עיתונאים שמגיבים בחשדנות לכל מידע הסותר את תפיסת עולמם, בו בזמן שהם בוטחים בעיניים עצומות בכל פיסת מידע שתואמת את השקפתם הפוליטית. עמירה הס היא כנראה אחת מהם.

הס הייתה צריכה להיות זהירה קצת יותר לפני שפרסמה נתונים שניתנו לה על ידי מנהיגים נוצרים פלסטינים. מסתבר שלעיתים הם אינם מספקים מידע עובדתי גם לאלו התומכים בהם.

לפני כשבועיים פרסם מייקל אורן, שגריר ישראל בארה"ב, טור בוול סטריט ג'ורנל, בו תיאר את מצבה הנורא של האוכלוסייה הנוצרית במזרח התיכון ההולכת ומידלדלת מפאת היחס האלים והגזעני כלפיה מצד השלטונות המוסלמיים. ישראל, הדגיש אורן, היא המדינה היחידה במזרח התיכון בה הנוצרים אינם נרדפים, והמדינה היחידה בה אוכלוסיית הנוצרים גדלה ולא קטנה.

בטור בו הגיבה לטורו של אורן ("האמת של שגריר ישראל בארה"ב על הנוצרים בארץ", 'הארץ' 25.3.12), עמירה הס כמובן קראה תיגר על ההנחות של אורן ופקפקה בעובדות אותן הוא ציין. בין השאר היא ציטטה מכתב שנחתם על ידי 80 נוצרים פלסטינים חשובים בו נכתב:

"הצמיחה המנופחת של האוכלוסייה הנוצרית בישראל היא בעיקר תוצאת ההגירה של רוסים נוצרים, שלא עלה בידי ישראל להפרידם ממהגרים יהודים שזרמו לארץ אחרי נפילת ברית המועצות".

זוהי טענה מטעה ושקרית.

להלן הנתונים שפורסמו בשנתון הסטטיסטי של ישראל:

1.       בשנת 1949 חיו בישראל כ-34,000 נוצרים.

2.       בסוף שנת 2009 חיו בישראל כ-152,000 נוצרים (גידול של 346 אחוזים!).

3.       מתוכם, חיו בישראל בסוף שנת 2009, כ-122,000 נוצרים-ערבים.

בדיקה של הנתונים הללו מגלה שהגידול באוכלוסייה הנוצרית בישראל נובע בעיקר מהגידול בקהילה הנוצרית-ערבית (ולא הרוסית) מכיוון שהנוצרים הערבים מהווים 81.3% מכלל הנוצרים. לו היתה טורחת הס לבדוק את הנתונים המופיעים בשנתון הסטטיסטי של ישראל היא היתה רואה כי מאות אלפי הנוצרים הלא-ערבים בישראל (כולל כמובן הרוסים) נופלים תחת הקטגוריה "אחרים", ואינם משפיעים כלל על נתוני הנוצרים.

במילים אחרות, מייקל אורן כתב עובדות נכונות ומדויקות – אוכלוסיית הנוצרים בישראל, ובכללם הנוצרים-הערבים, מצויה במגמת עליה מ-1949 ועד היום, וזוהי תופעה ייחודית רק לישראל בהשוואה לכל שאר מדינות המזרח התיכון.

את האינטרס שיש לנוצרים הפלסטינים לשקר לעמירה הס נשאיר לדמיון של קוראינו. אולם הס בעצמה מתגלה (שוב) כעיתונאית בעלת יכולת לפרסם רק נתונים המסתדרים היטב עם השקפת עולמה, גם אם אלה פשוט אינם נכונים.

אך אולי חמור מכך, מי שבאמת סובלים בסופו של יום מסוג העיתונאות הגרוע של הס, הם אותם נוצרים החיים בפחד ואימה ברחבי המזרח התיכון. כנראה שיותר משמעניין את הס לדווח על המצוקות האמיתיות של הנוצרים המצויים תחת שלטון מוסלמי (כולל ביהודה, שומרון ועזה), מעניין אותה למצוא כל דרך להכפיש את ישראל.

דקסטר ואן-זייל הוא מומחה לענייני נוצרים בארגון 'קאמרה', ארגון האחות של 'פרספקטיבה' בארה"ב.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות