מדוע גנזה חדשות 12 את התיעוד הבלעדי של השיחה ברתמים?

ביקור מפקד מחוז דרום של המשטרה בכפר רתמים מוכיח: גם כשיש לה סיפור בלעדי טוב ביד, המחויבות העליונה של מערכת חדשות 12 אינה נתונה לצופים אלא לשותפיה המזדמנים

ניצב יורם סופר מבקר ברתמים, מלווה בצוות הצילום של חדשות 12

ביום חמישי האחרון, 11.6, ביקר ניצב יורם סופר, מפקד מחוז דרום של המשטרה, בכפר רתמים שבנגב. אל הקצין הבכיר נלווה צוות צילום של חדשות קשת (12), שתיעוד הביקור נמסר לו על ידי המשטרה באופן בלעדי, במטרה למנף את הפשיטה המשטרתית על הישוב הבדואי השכן, ביר הדאג', יום קודם לכן.

אגב, משראו תושבי רתמים את צוות הצילום שנלווה לקצין, דאגו גם הם לתעד את הביקור כדי להשיג שליטה במידע.

עד כאן רגיל וסביר. המשטרה מבצעת מהלך בגזרה בה היא נתונה תחת ביקורת ציבורית, ודואגת למקסם את ההיבט הדוברותי.

אבל למהלך הזה יש שני צדדים, דוברות מחוז דרום וחדשות 12, וכאן זה נהיה מעניין. האינטרס המקומי של חדשות 12 הוא לפרגן למפקד המחוז על שינוי הגישה המרענן, אבל האינטרס העליון, שאמור לגבור תמיד על כל אינטרס מזדמן, הוא לתת לצופי המהדורה את החדשות, המידע, הסיפור.

ואכן, סיפור בביקור היה גם היה. מפקד המחוז הפתיע את תושבי רתמים בגישה התבוסתנית שהציג. מול המיקרופון והמצלמה של חדשות 12, הוא למעשה הודיע להם שימשיכו לסבול מאלימות שכניהם הבדואים, כיוון שאין לו כוונה ויכולת להגן עליהם מפניהם. הקצין הבכיר, שתפקידו לאכוף את החוק והסדר באזור, גילה הבנה לכך שהבדואים "יפרקו כעסים", (כלומר יפרו את החוק בוונדליזם, גניבות ואלימות כביש מסוכנת), כיוון ש"הדשא של רתמים ירוק יותר משלהם" ולכן צריך להבין אותם. "לא נוכל לתת לכם מענה", הבהיר לתושבים.

לאחר מכן עבר השוטר הבכיר לשרשרת הצהרות על חובת המדינה להשקיע ברווחת האוכלוסייה הבדואית, במעין מניפסט חברתי שהוא כנראה מה שאמור היה להיכנס לכתבת התדמית החיובית שסוכמה עם חדשות 12.

אבל ברור לגמרי שהסיפור האמיתי היה דווקא אוזלת היד המוצהרת שביטא ניצב סופר, ובאופן טבעי הוא אכן הסיפור שתפס את הכותרות במקור ראשון, תאגיד כאן, חדשות 13 וכלי תקשורת נוספים.

מצופי חדשות 12, המערכת היחידה המחזיקה בתיעוד מצולם של הקצין הבכיר אומר את הדברים, הוסתר הסיפור. עד היום לא שודרו התמונות הבלעדיות וככל הנראה הן גם לא ישודרו.

שאלתי את כתב חדשות 12 בדרום תמיר סטיינמן, למי הוא מרגיש יותר מחויב – למפקד המחוז, שהתיעוד הבלעדי שבידו לא נוח לו, או לצופי המהדורה, שמבחינתם התיעוד הבלעדי הוא גם חשוב וגם מעניין.

הוא הפנה אותי לדובר חדשות 12, אלון שני, שכתב לי: "אבדוק".

מאז לא שמעתי גם ממנו, כלומר לחדשות 12 אין תגובה   

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. מר צמא דם,
    למה כשערבים מתלוננים על פושעים שבתוכם , והמשטרה בפירוש לא עושה כלום , אתה לא מתלונן וקורא לזה תבוסתנות ?
    ולמה כשראש ממשלה תוקף פקידים אתה בטוח שזה בסדר?
    הכול אגנדה
    גם העניינים הללו.
    הנה , קיבלת תגובה ראויה

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות