ממשיכה תופעת הדיווחים הסלקטיביים

מי שקורא רק "ידיעות אחרונות", לא באמת יודע מה קורה במדינה

ממשיכה תופעת הדיווחים הסלקטיביים (26.9.10)

מהומות במזרח ירושלים

מספר ימים לאחר שהראינו כי "ידיעות אחרונות" ו"הארץ" החליטו לא לדווח על נפילת קסאמים על ישובי עוטף עזה, תופעת אי הדיווח חוזרת על עצמה. בערב חג ראשון של סוכות (22.9.10) התרחשו עימותים נרחבים ברחבי ירושלים המזרחית בעקבות הריגתו של פלסטיני על ידי מאבטח יהודי, ועל כך דווח בהרחבה בכל העיתונים ביום שישי (24.9.10).

ביום ראשון בבוקר (26.9.10), כאשר ביקש הקורא המצוי לדעת באמצעות דיווחי העיתונים כיצד עבר סוף השבוע, הוא קיבל תמונת מצב שונה בהתאם לעיתון אותו בחר לקרא.

על פי "ישראל היום", ("חשש בבירה: המהומות עלולות להתחדש"), נמשכו ההתפרעויות גם בסוף השבוע. יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה התרחשו בסילוואן, עיסאוויה, א-טור, אבו טור, ואדי ג'וז, ראס אל-עמוד ואף בכניסה האחורית של בית החולים הדסה שבהר הצופים. במהלך המהומות נעצרו 17 מתפרעים ונפצעו מספר מאבטחים וילד ישראלי אחד.

ב"מקור ראשון" דווח גם על התפרעויות ("נמשך גל ההתפרעויות בבירה"), כולל ניסיון הצתת יער ומכולות אשפה סמוך לא-טור.

גם ב"הארץ" דווח על התפרעויות ("סוף שבוע של מתח ומהומות בכפרים במזרח ירושלים"), אולם רוב הדיווח הוקדש למותו של תינוק פלסטיני חולה אסטמה אשר מת לטענת המשפחה משאיפת גז מדמיע. לקראת סוף הידיעה הוזכרו גם ידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה על בתי יהודים בשכונת אבו-טור.

לעומת זאת, "ידיעות אחרונות" ממשיך בעקביות להתעלם מהחדשות ובגיליונו מהיום אין מילה אחת על ההתפרעויות שהתרחשו בסוף השבוע. הפעם הצטרף אליו גם עיתון "מעריב" אשר גם בין דפיו לא נמצא אף אזכור להתפרעויות.

אם אתם רק קוראים "ידיעות" בשבועיים האחרונים וחשים תחושות נעימות בעקבות השתפרות המצב הביטחוני, זה בגלל שלא מספרים לכם מה באמת קורה סביבכם. לגבי "מעריב", נקווה שמדובר בתקלה חד פעמית של שיקול דעת מוטעה.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות