נחום ברנע טוען שהפלסטינים נוטים לחילוניות. האומנם?

קל לשער למה מנסה ברנע להציג את הפלסטינים לקוראי 'ידיעות אחרונות' כאומה השואפת לקדמה. הבעיה, כרגיל, בנתונים. ברנע בחר לא להגיב

אינו בוחל בהסתרת האמת ומתברר שגם לא בכיפופה. (נחום ברנע. צילום: פלאש 90)

ביום שישי האחרון, 10.9, כתב נחום ברנע ב'ידיעות אחרונות' (עמ' 2) על האסירים הבורחים, שמטרת הארגון שהם חברים בו – הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, היא "לכפות על המוסלמים משטר חשוך, אלים, קנאי".

מטרת ברנע ברורה. להציג את הפלסטינים כחברה מתקדמת, (ובמובלע – פרטנרית לשלום) המעוניינת בחיי קדמה וחילוניות מוארים, בלתי אלימים ובלתי קנאיים, ואילו הארגון האסלאמיסטי שצמח מתוכה, שואף לכפות עליה נגד רצונה אורח חיים שאינה רוצה בו. האם ברנע צודק?

לא. הוא טועה ומטעה. לאמיתו של דבר, הפלסטינים הם חברה אסלאמית דתית מאד, ולמעשה אחת החברות האסלאמיות הדתיות והקנאיות ביותר בעולם.

מחקר מרתק שפרסם מכון 'פיו' (PEW) האמריקני ב 2017, ואשר בחן עמדות ואמונות של מוסלמים בכל העולם, מצא שתשעה מכל עשרה פלסטינים (89%) מעדיפים שהשריעה – ההלכה האסלאמית – תהיה החוק הרשמי במדינתם. נתון זהה, אגב, הציגה גם החברה המוסלמית באפגניסטן.

רק בחברה אסלאמית אחת בעולם, בעיראק, תמכו מעט יותר תושבים בהחלת השריעה (91%).

בכל יתר הקהילות המוסלמיות בכל רחבי העולם, היו אחוזי התמיכה בהחלת השריעה נמוכים בהרבה מבשטחי הרשות הפלסטינית. במצרים, לשם השוואה, תומכים בהחלת השריעה 74%, בירדן 71%, בתוניסיה 56% ובלבנון 29% בלבד.

המסקנה ברורה: החברה הפלסטינית היא אחת החברות האסלאמיות הקנאיות ביותר בעולם, ולמעשה, בטווח הטעות הסטטיסטית, הקנאית ביותר בעולם.

בניגוד לטענת ברנע, הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני לא צריך "לכפות עליה משטר חשוך, אלים, קנאי", כיוון שהיא מעוניינת בו מצד עצמה.

ביקשתי מברנע הסבר. הוא בחר שלא להגיב

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות