ענת מטר ומלחמתה נגד מדינת ישראל

ענת מטר ומלחמתה נגד מדינת ישראל (26.4.10)

ד"ר ענת מטר מהחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב ממשיכה במסע קעקועה של מדינת ישראל. לאחרונה חתמה ד"ר מטר על עצומה אשר נכתבה ונחתמה על ידי אזרחים ישראלים, הקוראת לוועדת השרים של ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי) לא לצרף את מדינת ישראל לארגון זה.

בחודש מאי הקרוב אמורה הוועדה להצביע על ההצעה לצרף את ישראל לרשימה המכובדת של כ-30 מדינות השייכות כבר לארגון ובכך לאשר ולחזק את מעמדה של ישראל כמדינה בעלת כלכלה מפותחת ואיתנה.

מנסחי העצומה כותבים בין השאר:

כאזרחים ישראלים, אנו מודאגים ממדיניותן של ממשלות ישראל, מדיניות אשר מפרה את החוק הבינלאומי, מפרה את זכויות האדם הבסיסיות של הפלסטינים תחת הכיבוש, ומשמשת כתמריץ לחוסר יציבות, אלימות, וסבל במזרח התיכון. […] אנו מבקשים להביע את תמיכתנו החזקה בקריאה של ארגונים פלסטיניים ובינלאומיים רבים למדינות ה-OECD […] יצוין כי הקריאה מתייחסת גם למדיניות הגזענית והמפלה נגד פלסטינים אזרחי ישראל.

נדיה מטר פעילה בתנועות הסירוב לשרת בצבא, ובנה חגי מטר יזם את "מכתב השמיניסטים" וסרב להתגייס לצה"ל. היא הביעה תמיכה פומבית בקריאתו של ד"ר ניב גורדון מאוניברסיטת בן גוריון להטיל חרם אקדמי, כלכלי ותרבותי על ישראל. בטור בעיתון "הארץ" כתבה כי "מאות סטודנטים באוניברסיטאות הגדה נתונים במעצר או מאסר בכלא הישראלי, בדרך כלל בשל השתייכותם לאגודות סטודנטים שאינן נושאות חן בעיני הכובש". באותו טור היא גם מתלוננת כי האוניברסיטאות הישראליות מעניקות משרות ליוצאי צבא ומציינת כדוגמא שלילית כי "כל האוניברסיטאות מציעות מסלולי לימודים מיוחדים למערכת הביטחון".

מטר פרסמה במאי 2009 תמונה של חייל צה"ל ומעליו הכותרת "רוצח". היא טענה כי חייל זה ירה למוות במפגין בכפר בילעין וביקשה מהגולשים את פרטיו. כמובן שהתברר שלחייל המדובר לא היה כל קשר למות המפגין. למרות שמטר התנצלה על פרסום התמונה היא הדגישה כי היא "לא מצטערת על האשמה שהטלתי על צה"ל ועל הפצ"ר, שנותנים היתרים לרצוח ולנהוג באלימות בבילעין".

אנשי אקדמיה ישראליים כדוגמת מטר וגורדון שותפים פעילים במלחמת התעמולה, הדמוניזציה והדה-לגיטימציה המתקיימת נגד מדינת ישראל. קולם מקבל משקל רב יותר בגלל היותם ישראלים, ובכך הם מקבלים חשיפה רבה יותר ומסבים נזק רב יותר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות