קול יהודי לשלום (ולאנטישמיות. ולתמיכה בטרור)

פעילי ה-BDS שכניסתם לארץ נמנעה השבוע, מספקת לנו הזדמנות טובה להכיר את חלקם

 

כניסת פעילי BDS שביקשו להגיע לארץ, נמנעה בידי חברת התעופה 'לופטהנזה', שלא אישרה את עלייתם למטוס. לדברי חברת התעופה מדובר בהחלטה של רשויות ההגירה בישראל.

התקשורת בישראל דיווחה על הפעילים שכניסתם נמנעה, ביניהם גם אליסה וויז, סמנכ"לית ארגון "קול יהודי לשלום" (JVP – Jewish Voice for Peace), המקדם את החרם נגד ישראל. וויז ופעילים נוספים של הארגון נותרו בוושינגטון לעת עתה.

'קול יהודי לשלום' הוא אחד הארגונים הבולטים בארצות הברית המקדמים את ה-BDS ופועלים למען הפסקת כל תמיכה בישראל. אולם מעבר למטרה המוצהרת הזו, הנה חמש עובדות על ווייס והארגון שבראשו היא עומדת, עליהן לא דיווחה התקשורת כשסיקרה את ההחלטה למנוע את כניסתה:

  1. במצעד הגאווה שהתקיים בשיקגו, גורשו פעילות להט"ב יהודיות שאחזו בידיהן את דגל הגאווה עם מגן דוד. חברי 'קול יהודי לשלום', בניגוד לעמדות ארגוני זכויות אדם אחרים, הצהירו כי הם מגבים ב-100% את סילוקן של הפעילות.

גם ביוני 2016, הם היו אחד הארגונים שביקש לבטל את אירוע של פעילי להט"ב פרו-ישראליים בטענה שמדובר ב"הלבנה ורודה" ('Pink-washing') של פשעי ישראל. אגב, דרך הטענה של "הלבנה ורודה" מתמודדים פעילי הארגון עם הקושי לגייס פעילי BDS לתמיכה במשטרים כגון חמאס, הרשות הפלסטינית וארצות ערב שרודפות הומואים ומתעללות בהם. הטענה היא שקידום זכויות הלהט"בים על ידי ישראל היא הלבנת פשעיה, ולכן היא גרועה יותר מרדיפת הלהט"בים בשטחים בשליטת אויבותיה של ישראל.

  1. הארגון עומד בראש קמפיין שמרמז לאנטישמיות. בסרטון שהופץ ברשת לאחרונה מאשים הארגון במרומז ארגונים יהודיים באחריות להרג של מיעוטים בארה"ב על ידי המשטרה. הטענה היא שהארגונים היהודים ('הליגה נגד השמצה', 'אייפאק', 'המכון היהודי לבטחון לאומי', 'הועד היהודי אמריקני' ו'תגלית') עוזרים לממן ולארגן תוכניות הכשרה ואימונים – והחלפת ידע "קטלנית" (Deadly Exchange) בין גורמי האכיפה בישראל ובארה"ב. כך, לדברי מומחה שניתח את הסרטון, הארגון קושר למעשה בין ישראל לפעילות שיטור איסלאמופובית של משטרת ניו-יורק, לעלייה של ממשלת טראמפ, לשיעורי גירוש מסתננים, ולאכזריות משטרתית המופנית כלפי קהילות שחורות וחומות.

https://www.youtube.com/watch?v=ppkr5pXrsZQ

 

  1. במרץ השנה, נערך כנס של ארגון 'קול יהודי לשלום' ואליו הוזמנה אורחת חשובה: רסמיה יוסף עודה. כך הציגה אותה ווייז בכנס: "אנחנו מקדמים אותך עם אהבה, עם הערכה, עם הכרת תודה – עבור כל מה שאת". מחיאות כפיים ותשואות רמות נשמעו באולם.

רסמיה יוסף עודה, נזכיר, הורשעה בשנת 1970 ברצח שני אזרחים צעירים בפיגוע בסופרמרקט בירושלים ב-1969 ובמעורבות בפיגוע נוסף. היא נידונה למאסר עולם ושוחררה כעשור לאחר מכן בעסקת שבויים עם החזית העממית לשחרור פלסטין. 'קול יהודי לשלום', אפוא, תומך ואף מריע למי שהורשעה ברצח חסר אבחנה של אזרחים.

 

  1. דו"ח של 'הליגה נגד השמצה' (ADL) מציין כי ארגון 'קול יהודי לשלום' תומך ומממן דרך קבע הפגנות נגד המדיניות הצבאית הישראלית. בהפגנות הללו מונפים שלטים המשווים את ישראל לגרמניה הנאצית ונשמעות ססמאות תמיכה בחמאס ובחיזבאללה. הארגון לא גינה את המסרים הללו, וגם לא ביקש להפריד בינם לבין מדיניות הארגון.
הפגנה אנטי ישראלית במימון 'קול יהודי לשלום' (מתוך דו"ח 'הליגה נגד השמצה')

 

5. השבוע, במהלך דיון טוויטר הפנה עלי אבונימה, מייסד האתר 'אלקטרוניק אינתיפאדה' ופעיל BDS ידוע, ציוץ כלפי אליסה ווייז:

"מדינת ישראל" הגזענית אולי החרימה אותך, אבל אחרי קץ הציונות נקדם אותך בברכה בפלסטין החופשית."

ומה השיבה ווייז לאבונימה?

הלוואי שהדבר יקרה בימינו בקרוב.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. You stupid, stupid fools, how can you boycott Israel while at the same time speaking of it and wanting entry to it and stating the state of Israel is not democratic while the BDS does not allow the voice of Israel to be hear – which in fact what boycott means . So for you ignorant people to boycott is OK, but when people are boycotting you is not OK – it shows how stupid and two faced you are all are

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות