שטרסלר (שוב) רואה את הסוף

נסו לנחש כמה פעמים ומאילו סיבות כבר הכריז שטרסלר ב'הארץ' על סופו של נתניהו. רמז: רצוי להיסחף. שטרסלר בתגובה: "אתה אדם לא רציני"

שטרסלר בעוד פרשנות אחראית, זהירה מדויקת ואמינה. (כותרת טורו של שטרסלר מגיליון יום שישי האחרון של 'הארץ')

ביום שישי האחרון הטיל נחמיה שטרסלר פצצה:

הסיבה, למקרה ששאלתם: החלטת נתניהו לחלק כ 6 מיליארד שקלים ישירות לאזרחים, במטרה להניע את הכלכלה.

אלא שאז, אחרי גל ההלם וההדף הראשוני, נוצרה לפתע תחושת דה ז'ה וו קלה, לפיה פצצות דומות הטיל כבר לא פעם בעבר. האם שטרסלר הוא מבשר רפיטטיבי על נפילת נתניהו מזה שנים ארוכות, באובססיה ובשלל נימוקים ואמתלות?

הנה מבחר קצר וחלקי של פרשנויות והודעות לציבור מטעם שטרסלר, בנושא נפילת נתניהו. שפטו בעצמכם:

לפני כעשרה חודשים, באוקטובר 2019, במלאת עשור לכהונת נתניהו הודיע שטרסלר שזה היה "עשור של כישלון" ולכן "הגיע הזמן להחליף אותו".

שבועיים קודם, תחת הכותרת יום הכיפורים של נתניהו, חשף שטרסלר שליברמן החליט על "חיסול המלך". והיה גם תיאור ציורי:

כאשר נתניהו יקשיב מחר, במוצאי יום הכיפורים, לתקיעת השופר, ברכיו ירעדו לא רק עקב גזר הדין שייחתם למעלה, אלא גם בגלל המהלומה שמכין לו ליברמן, כאן למטה.

חודש לפני כן, בתחילת ספטמבר 2019, קבע שטרסלר תחת הכותרת ריח הליזול משגע את נתניהו, שרה"מ "נואש", כי הוא "מבין שלא יהיה לו רוב להקמת ממשלה".

חודשיים לפני כן, ביולי 2019, התפעל שטרסלר מליברמן קוטל המלך. על היעד שלו לאלץ את הליכוד להדיח את נתניהו הוא קבע:

אין ויכוח שההימור שלו מצליח

עוד חודשיים אחורה, מאי 2019. הפעם מי שעורר בשטרסלר את ההתרגשות היה ח"כ גדעון סער. תחת הכותרת מי ינצח בקרב האגרוף סער-נתניהו, קבע שטרסלר שאם נתניהו לא יציע לסער תפקיד שר,

יישאר סער חבר כנסת מן השורה, כועס וממורמר, אבל חופשי לתקוף את נתניהו בגין כל מהלך. ואפילו המתאגרף המנוסה ביותר נופל בזירה, כאשר הוא סופג סדרה ארוכה של מהלומות.

וכדי להיות ברור הוסיף שמדובר ב"מכה קטלנית לנתניהו".

שלושה חודשים קודם לכן, בפברואר 2018, היו אלה מנהיגי המעצמות שהסעירו את דמיונו של שטרסלר: גינוי של נשיא רוסיה פוטין לישראל בעקבות חדירה למרחב האווירי של סוריה והנחת זר על קבר ערפאת מטעם ראש ממשלת הודו, מודי, הובילו את שטרסלר אל הזאולוגיה:

נתניהו שותת דם. וכמו כרישים שמריחים דם ונוגסים בטרף בעודו בחיים, כך גם הפוליטיקאים מנצלים כל חולשה

ולכן:

הספירה לאחור של נתניהו החלה

ומתעוררת השאלה איך "החלה", אם הפגנה נגד כפייה דתית באשדוד חודש לפני כן, בינואר 2018 כה שילהבה את שטרסלר, עד שמיהר לקבוע ש

החשבון יוגש בקלפי. הימין הרך, המסורתי, השפוי, יעזוב אותו (את נתניהו, ח"ע) לטובת יאיר לפיד, אביגדור ליברמן או אבי גבאי, והוא ילך הביתה.

בקיץ 2017, בעקבות ביקורת על פרשת המתנות מפי נשיא העליון לשעבר מאיר שמגר, הודיע שטרסלר:

נתניהו, זמנך עבר

באביב 2016, כשהכניס נתניהו את ליברמן לממשלה, שטרסלר השתכנע סופית שהתוצאה תהיה "התפוררות הממשלה":

וגם אז פנה לזואולוגיה:

כמו לווייתנים שמשליכים עצמם אל החוף, ואנחנו לא מבינים מדוע, כך גם נתניהו מבצע עכשיו פעולת התאבדות מרהיבה.

ערב בחירות 2015 חזה שטרסלר מראש את התוצאות כשהודיע לנו שאנחנו "לא רוצים דיקטטורה". ויש גם נימוק:

העם רוצה שינוי. השכל הקיבוצי מבין שזה בלתי אפשרי שאיש אחד ישלוט כאן תשע שנים, מתוכן שש ברציפות, וימשיך בכך עוד ארבע שנים.

ולכן

במטה הליכוד מרגישים, שהשלטון הולך ונשמט מידם

(אגב, אחרי כשהתברר שהעם דווקא לא רצה שינוי, והשלטון לא נשמט לליכוד מהיד, ניצל שטרסלר את הקמת הממשלה כדי לקבוע בכל זאת ש"הקוסם איבד את הטאץ'")

גם בערב בחירות 2103 ראה שטרסלר בבירור את סופו של נתניהו, כשהודיע שנתניהו חילק ארוחות חינם, וישלם את המחיר דווקא בשנת בחירות.

פניתי לנחמיה שטרסלר בבקשה לתגובה. "שלח לי את המאמרים", ביקש בתגובה. שלחתי לו. נאלץ לעיין בהם. ואז שאל "מה אתה מתכוון לכתוב?"

הסברתי לו פעם שניה, אבל מכאן התפתחה סאגה מוזרה של התחמקויות מתשובה והתנצחויות קטנוניות שלו על ניואנסים חסרי משמעות בניסוח הווטסאפים ששלחתי לו.

כשניסיתי לסיים סוף סוף את הדיון בהודעה נוספת לפיה אצטט מתוך המאמרים שלו ואניח לקוראים להסיק את מסקנותיהם לבדם, לאחר שיקראו גם את הסברו, הודיע לי שאני "אדם לא רציני" ולכן לא יתייחס אליי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. נתניהו מזכיר את הדודה הזקנה והחולה שכבר גוססת 60 שנה ובינתיים רק קוברת את כולם.
    נתניהו כמו הדודה ילך לעולמו רק כשאחרון המקטרגים מת,וגם אז הרופאים לא יהיו בטוחים אם אפשר לקבוע את מותו כי הם עדיין שומעים דופק קלוש

  2. הלוואי שהוא צודק, מצחיק שאנשים כמוכם עדיין חושבים שביבי זה ימין.

  3. בתור אדם שמעריך הרבה מהכתבות שמתפרסמות באתר פרספקטיבה, היתפסויות לציטוטים מהעבר של בעל טור דעה בעיתון היא פשוט אווילית
    אפשר להיתפס לתחזיות ומשפטים של כל אחד ולצחוק על כך שהוא שאין לו כדור בדולח
    אם זה מה שאתה בוחר לכתוב – אתה אכן כתב "לא רציני"

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות