תיקונים מהעולם (אוגוסט/ספטמבר)

בטור שבועי זה, אנו מביאים בפני קוראינו טעויות ותיקונים נבחרים אשר פורסמו בעיתונות הזרה בשבוע האחרון. התיקונים הנ"ל חושפים מצד אחד את העיוותים המופיעים לעיתים בסיקור המזרח התיכון, אך מצד שני (בחלק מן המקרים) גם את היושר האינטלקטואלי של העיתונים, אשר מוכנים להודות בטעות ולתקנה. 

 

·         ספטמבר 9 – ה-Guardian הבריטי תיקן כתבה בה נטען בטעות כי גם יהודים נוהגים מילת נשים.

 

·         ספטמבר 8 – העיתון הבריטי The Observer תיקן כתבה בה הושווה שימוש בנשק כימי בסוריה, עם שימוש בזרחן לבן במהלך מבצע עופרת יצוקה על ידי ישראל. בתיקון נכתב: "בניגוד לרושם שנוצר [בכתבה]… זרחן לבן, אשר ישראל עשתה בו שימוש בעזה בשנת 2008, איננו נשק כימי כפי שהוגדר באמנת הנשק הכימי, והשימוש בו איננו כשלעצמו 'הפרה של כל אמנות המשפט הבינ"ל'".

 

·         ספטמבר 8 – רשת CNN תיקנה כתבה בה נטען כי "לאורך תקופה ארוכה ישראל דורשת כי אסד יפרוש מהשלטון". הכתבה תוקנה כך שהובהר שלמעט התבטאות אחת של הנשיא פרס בעניין, ישראל לא הביעה כל עמדה בנוגע לאופן סיומה הרצוי של מלחמת האזרחים הסורית.

 

·         ספטמבר 1 – סוכנות הידיעות AP הכלילה את רמת הגולן במפה הסוקרת את הלחימה בסוריה, דבר שלא רק הכניס את רמת הגולן לקרבות, אלא בכלל לגבולות סוריה. בעקבות פנייה של ארגון 'קאמרה', הסירה AP את רמת הגולן מהמפה.

 

·         אוגוסט 26 – העיתון הבריטי Telegraph תיקן כתבה בה נטען כי קיימים "כמעט 5 מיליון פליטים ערבים אשר גורשו למדינות ערב סמוכות, במהלך מלחמת העצמאות".על פי נתוני האו"ם מספר הפליטים הערבים שנמלטו ו/או גורשו במהלך מלחמת העצמאות הגיע ל-711,000 בלבד. המספר 5 מיליון מכליל גם את מספר צאצאי הפליטים המקוריים, נוסף על הפליטים עצמם, עד עצם היום הזה. למעשה, חיים היום רק כ-30 אלף פליטים פלסטינים ממלחמת העצמאות.    

 

·         אוגוסט 19 – בתחילת חודש אוגוסט (2.8) דיווחה רשתBBC  על דבריו של נשיא איראן, חסן רוחאני, לפיהם "הכיבוש של פלסטין וירושלים הוא פצע בגוף המוסלמי". בהתחלה התפרשו דבריו של רוחאני על ידי ה-BBC כך שהוא, כמו רבים אחרים, מתנגד בסך הכל לכיבוש הישראלי ביהודה ושומרון. אלא שקורא ערני העיר כי כאשר רוחאני מדבר על הכיבוש של פלסטין, הוא איננו מתכוון רק ליהודה ושומרון, אלא לכלל שטחה של מדינת ישראל. ה-BBC קיבל את ההערה ותיקן את הכתבה: "דיווח זה תוקן כך שיהיה ברור שדבריו של רוחאני רמזו למדינת ישראל, ולא רק לשטחים הנתונים תחת כיבושה".


למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות