תמיר פרדו לא אומר אמת. אין דבר כזה כבישי אפרטהייד

בראיון לחדשות 13 הצדיק פרדו את טענתו ל"אפרטהייד" ביו"ש, בקיומם של "כבישי אפרטהייד". השאלה היא אם הוא יודע שאין ובכל זאת אמר, או שאינו יודע וסתם אמר

האפרטהייד האמיתי. (צילום: גארט מילס, פלאש 90)

בניסיון לנמק את טענתו לאפרטהייד ישראלי ביהודה ושומרון, התראיין תמיר פרדו לחדשות 13 וסיפק את הנימוק. לדבריו, זאת "עובדה" שיש כבישי אפרטהייד ביהודה ושומרון, בהם פלסטינים לא יכולים לנסוע.

ובלשונו:

אנחנו מדברים על עובדות. האם עובדתית זה נכון שיש כבישים שפלסטינים יכולים לנוע בהם ויש כבישים שפלסטינים לא יכולים לנוע בהם?

הנה כאן הקטע מהראיון:

"אנחנו מדברים על עובדות"? ובכן, עובדות לא נכונות. ובהרחבה:

אין ביו"ש מצב שפלסטיני רוצה לנסוע מנקודה לנקודה, ואינו יכול כי הכביש סגור בפניו.

הכבישים היחידים הסגורים בפני פלסטינים הם כבישים שאינם רלוונטיים להם – אלו שבתוך ההתנחלויות היהודיות או בתוך מתחמי הצבא.

בהתחשב בנתונים לפיהם המרחב הבנוי בהתנחלויות הוא 1.5% מהשטח כולו, יוצא שתחומי הישובים שבהם הכבישים שבתוך ההתנחלויות, הם כ 3% מהשטח.

לפלסטינים אין צורך להיכנס לתוך הישובים ולנסוע בכבישים הפנימיים שלהם, אלא לצורך עבודה ופרנסה.

ובמקרה שיש להם אישור ביטחוני לעבוד בתוך הישובים והם אכן צריכים להיכנס כדי לעבוד, הפלא ופלא – הם מורשים לנסוע גם בתוך הישובים הישראלים.

האם הדבר הזה הופך את הכבישים שבתוך הישובים, כאמור כבישים פנימיים על 3% מהשטח, לכבישי אפרטהייד?

זו טענה מגוחכת.

בקיבוץ כפר הנשיא למשל, יש גדר חשמלית מסביב לקיבוץ כדי למנוע מתושבי הכפר השכן טובא זנגריא להיכנס. לפי ההיגיון של פרדו, גם כבישי הקיבוץ הם כבישי אפרטהייד.

או דוגמה מעמק חרוד: לתושבי בית שאן אסור לחצות את שער הכניסה הצהוב של הכניסה לקיבוץ ניר דוד כדי לרחוץ במימי נחל האסי בתחומו. לפי פרדו, גם כבישי קיבוץ ניר דוד הם כבישי אפרטהייד, נגד תושבי בית שאן.

ברור שלא מדובר באפרטהייד.

איפה כן מתקיים אפרטהייד כבישים ביו"ש?

בשטחי A ו B, בהם אוסר צה"ל על היהודים לנסוע.

לא על הישראלים, על היהודים. ערבים ישראלים יכולים לנסוע בחופשיות.

והכבישים האלה, המהווים לפי הנתונים כ 35% משטח יו"ש, אינם כבישים שאין ליהודים צורך בהם, כמו מעט הכבישים שבתוך הישובים שגם בהם, כאמור, בהינתן הצורך מותר לפלסטינים לנסוע.

במקרים רבים מדובר בצירי תנועה חיוניים הסגורים בפני יהודים רק בשל היותם יהודים.

ישראלי תושב אלון מורה למשל, הרוצה לנסוע מזרחה לבקעה, לא יכול לנסוע בכביש לכיוון משואה שבבקעה. הוא סגור בפני יהודים. עליו לעשות עיקוף גדול דרך צומת תפוח ורק ממנה להמשיך מזרחה לבקעה.

או תושב דולב למשל, הרוצה להגיע למשרדי המועצה האזורית שלו בשער בנימין, גם הוא לא יכול לנסוע ישירות דרך "כביש וולרשטיין" כי גם הוא סגור לכניסת יהודים. עליו לנסוע כל הדרך לירושלים, וממנה להיכנס לשער בנימין.

וישנן עוד דוגמאות לעיקופים גדולים שצריכים לעשות יהודים שאסור להם לנסוע בכבישים המקצרים.

כך שאם מתקיים אפרטהייד כבישים ביו"ש, הוא לא מכוון נגד הפלסטינים ואפילו לא נגד הישראלים. רק נגד היהודים.

יכול להיות שראש המוסד לשעבר לא יודע את זה וסתם אמר?

יכול להיות שהוא יודע את זה, ובכל זאת העניק לאויבינו מתנה עליה לא חלמו ואותה הם מצטטים ברחבי העולם ללא הרף כדי לפגוע בנו?

איזו מהאפשרויות יותר גרועה בכלל?

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות