תנועת ה-BDS שמה את הקהילה היהודית על הכוונת

ועל הדרך מוכיחה כי ה"אנטי ציונות" היא למעשה אנטישמיות בוטה בתחפושת

"פרויקט המיפוי" שהופץ על ידי ה-BDS מראה את מיקומם של ארגונים קהילתיים יהודיים לצד תחנות משטרה וכמה מוסדות אחרים.

מאת גלעד עיני

אם מישהו היה צריך הוכחה נוספת לכך שתנועת החרם (BDS) נגד ישראל היא אנטישמית עד לשד עצמותיה, הוא קיבל אותה בקמפיין ה"מיפוי" הארסי של התנועה, ששם על הכוונת את היהודים באזור בוסטון.

קבוצת BDS מבוסטון פרסמה לאחרונה מפה המפרטת את כתובותיהם של מוסדות יהודיים ברחבי מסצ'וסטס, וקראה לתומכיה להשתמש בפרטים על מנת "לפרק" ו"לערער" את המוסדות הללו. רשימת החיסול כוללת בית ספר תיכון יהודי; מרכז ליהודים בעלי מוגבלויות; קבוצות של סטודנטים יהודים; בתי כנסת; עיתונים יהודיים; מרכז לאומנות יהודית; וארגוני צדקה המופעלים בידי יהודים.

בנוסף ניתן למצוא שם ארגונים קהילתיים יהודיים, מארגון ציוני אמריקה ועד לג'יי סטריט – כולל הליגה נגד השמצה, הוועד היהודי-אמריקני, CAMERA (עמותת האם של 'פרספקטיבה'), JCRC, ועד העובדים היהודי בניו אינגלנד, ומחוז בתי הספר הציבוריים של ניוטון – בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים בעיר הידועה באוכלוסייה היהודית הגדולה שלה (30%).

"פרויקט המיפוי" מקשר בין הארגונים היהודיים לבין תחנות משטרה מקומיות, אוניברסיטאות וכמה תאגידים ומטיל עליהם אחריות לחולאי העולם בארצות הברית ומחוצה לה. הוא מאשים את הקהילה היהודית במעורבות ב"עליונות יהודית", "קולוניאליזם", "האימפריאליזם האמריקאי", ו"תעמולה". "המנהיגים הציונים" של בוסטון אף מואשמים ב"הפקת עושר מפוארטו ריקו המנוצלת" ו"קידום ההפרטה של בתי הספר האמריקנים". המתנגדים לאנטישמיות אחראיים לאלימות המשטרתית.

נראה כי פעילי ה-BDS שמאחורי המפה מעודדים אלימות נגד אלה שמופיעים בה – אותם תלמידים, אמנים, מתפללים, פילנתרופים ובעלי מוגבלויות יהודים מרושעים. "הישויות האלה קיימות בעולם הפיזי וניתן לערער אותן בעולם הפיזי", פרויקט המיפוי מבהיר. "אנו מקווים כי אנשים ישתמשו במפה שלנו כדי לברר כיצד ניתן לפעול נגדם באופן אפקטיבי".

יוצרי המפה קוראים להתעמת עם הציונים בעזרת "רשת של התנגדות". בעמוד הקושר באופן ישיר בין "ציונות" לבין "שיטור", הם מבהירים כי על מנת להתעמת עם המשטרה – ואולי גם עם בני בריתה הציונים – הם תומכים ב"התנגדות בכל צורותיה". זאת קריאה מפורשת לאלימות.

האנטישמיות תמיד שררה בשולי הימין והשמאל הפוליטיים. המיוחד בפרויקט המיפוי הוא הקידום שהוא קיבל מפעילים פוליטיים בעלי השפעה וקשרים לפוליטיקאים רבים במסצ'וסטס. למשל, ארגון שתדלנות הנקרא 'פעולת השלום של מסצ'וסטס', אשר זוכה לציטוטים תכופים ב'בוסטון גלוב', וקבוצה הנקראת 'BDS בוסטון', קידמו את המפה בהתלהבות. המנהיגות של שתי הקבוצות כוללת פעילים צעירים שה'ניו יורק טיימס' ציין כדוחפים המרכזיים בקמפיין של הסנאטור אד מרקי, והסנטור הכיר להם טובה באופן אישי. ה'טיימס' גם תיאר את הקשרים בין אותם פעילים לבין הסנאטורית אליזבת וורן וראשת עיריית בוסטון מושל וו.

חיפוש המילה "יהודי" באתר הפרויקט מגלה כמה מהארגונים הקהילתיים היהודיים שהוא שם על הכוונת.

המילה "ציוני" משמשת מזה זמן רב כלשון נקייה ל"יהודי". ואנטי-ציונות משמשת מזה זמן רב ככסות לאנטישמיות, כולל אנטישמיות אלימה. בהתקפתם על הקהילה היהודי במסצ'וסטס, יוצרי פרויקט המיפוי מדגימים זאת באופן ברור במיוחד. מן הראוי לציין כי הם מגדירים "ציונות" לא רק כתמיכה בקיומה של מדינת ישראל, אלא גם כתמיכה בכך שיהודים ימשיכו להחזיק בקרקע בארץ ישראל, כולל קרקע שנרכשה בטרם הקמת המדינה.

האנטישמיות תמיד היוותה סכנה ליהודים. וכשהקיצוניות הפוליטית נמצאת בעלייה בכל הצדדים, זה הכרחי שפוליטיקאים יבינו את האיום בכל צורותיו – כולל תנועת ה-BDS – ומכל מקורותיו – כולל קמפיינרים פוליטיים. הפעם, אפשר למצוא עידוד בכך שפוליטיקאים אמריקנים רבים – כולל אד מרקי ואליזבת וורן – אכן גינו את פרויקט המיפוי כאנטישמי ומסוכן, והביעו את תמיכתם בקהילה היהודית.

הגרסה המלאה של המאמר פורסמה לראשונה באנגלית באתר CAMERA. עיבד ותרגם לעברית: שלומי בן מאיר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות