האם ביה"ד בהאג קבע שיש "יסוד סביר" לטענה שישראל מבצעת רצח עם?

ynet טוענים שכן אבל התשובה היא לא. לא אנחנו אומרים את זה, אלא נשיאת בית הדין בכבודה ובעצמה

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה. צילום: חיים גולדברג/פלאש90

לאחרונה עתרה ניקרגואה לבין הדין הבינלאומי לצדק היושב בהאג, בדרישה שיורה לגרמניה להפסיק לייצא נשק לישראל, בטענה שבכך היא מסייעת לישראל לבצע רצח עם ברצועת עזה. בית הדין דחה את הדרישה לחדול ממשלוחי הנשק, אם כי לא דחה את התביעה על הסף, וידון בהמשך בטענותיה של ניקרגואה.

ב'ידיעות אחרונות'- Ynet דיווחו על המקרה בצירוף שגיאה גסה בעניין עמדת בית הדין בנוגע לתביעת דרום אפריקה נגד ישראל, בטענה שהיא מבצעת רצח עם בעזה:

העתירה של ניקרגואה נגד גרמניה מצטרפת לשורה של צעדים משפטיים… שהבולט שבהם היה הדרישה של דרום אפריקה לחייב את ישראל לנצור את האש בטענה שהיא מבצעת בעזה רצח עם. בית הדין הפלילי בהאג לא דחה את עתירתה של דרום אפריקה, ובצעד שקומם את ישראל אף קבע כי יש יסוד סביר לטענות ולפיכך יש לבחון אותן לעומק

ההדגשה שלנו. האמנם קבע בין הדין בהאג כי ישנו "יסוד סביר" לטענת רצח העם נגד ישראל?

התשובה היא 'לא' חד-משמעי.

אכן, מיד לאחר פסיקתו של בית הדין כלי תקשורת רבים בכל העולם דיווחו כי הוא קבע שטענת רצח העם היא בעלת "יסוד סביר" (Plausible). כולם, עד האחרון שבהם, שיקרו או פשוט טעו בענק, בלהיטותם לבצע דמוניזציה לישראל.

כיצד אנו יודעים זאת?

כי ב-25 באפריל ג'ואן דונהיו, עד לאחרונה נשיאת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, התראיינה ל-BBC  ושללה מכל וכל את שקר ה"יסוד סביר לרצח עם":

מראיין:

האם יהיה הוגן לומר, ואני לא משפטן ורבים מהמאזינים והצופים אינם משפטנים, אך האם הוגן לומר שנקודת המפתח עליה ביססת את פסיקתך הראשונית, היא האם ישנו או איננו יסוד סביר לרצח עם במקרה של פעולות ישראל בעזה מאז 7.10. ואת החלטת באופן ברור למדי שאכן היה יסוד סביר. האם נכון לומר שזה עומד בליבה של החלטתך?

דונוהיו:

אתה יודע, אני שמחה על ההזדמנות להתייחס לכך, מכיוון שהמבחן של בית הדין באשר להפעלת אמצעים משתמש ברעיון של "סבירות", אך המבחן נוגע לסבירות הזכויות להן טוענים העותרים, במקרה הזה דרום אפריקה. אז בית הדין החליט שלפלסטינים יש זכות סבירה להיות מוגנים מפני רצח עם, ושלדרום אפריקה עומדת הזכות להציג את המקרה בבית הדין. אז בית הדין הסתכל על העובדות, אך הוא לא החליט, וכאן אני מתקנת משהו שנאמר לעתים קרובות בתקשורת, הוא לא החליט שלטענה של רצח עם היה יסוד סביר. הוא כן הדגיש בפסק הדין שישנו סיכון לנזק בלתי הפיך לזכות הפלסטינים להיות מוגנים מפני רצח עם. אך הביטוי המקוצר "יסוד סביר לרצח עם" הוא לא מה שבית הדין קבע.

מעתה אמרו: לא, בית הדין הבינלאומי לא קבע שישנו יסוד סביר לרצח עם בעזה. את זה לא אומרים פעילי הסברה נלהבים, אלא נשיאת בין הדין בשעה שהמקרה הונח לפניו.

להצטרפות לרשימת התפוצה וקבלת עדכונים שוטפים במייל לחצו כאן.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות