אפל ניוז מעניקה פלטפורמה לגזען שונא יהודים ותומך טרור

חצי שנה לאחר שאפל קיבלה פרס מיוחד על מאבקה בשנאה, שירות החדשות הפופולרי שלה בחר לתת במה לשירי הלל לטרור

מאת CAMERA ARABIC ותמר שטרנטל

"לא תעמוד על דם רעך" – את הפסוק הזה ציטט מנכ"ל אפל טים קוק כשקיבל את פרס האומץ כנגד שנאה של הליגה נגד השמצה ב-2018. קוק הדגיש אז עד כמה החברה שהוא עומד בראשה מחויבת להילחם נגד שנאה. על הצו המקראי הוא אמר: "הוא קורא לנו שלא לעמוד מן הצד, בזמן שהשנאה מנסה להתבסס בעולם הדיגיטלי". בנוסף קוק סיפר על המדיניות של חנות המוזיקה המקוונת של חברתו, איי-טיונס, שלא להתיר תוכן של עליונות לבנה או תיאוריות קונספירציה אלימות, כדוגמה למחויבותה להילחם בשנאה.

אך מלים לחוד – ומעשים לחוד.

במאי 2019, פחות מחצי שנה לאחר אותו נאום מרגש, שירות החדשות אפל ניוז העניק במה קבועה ומכובדת לעיתונאי הבריטי-פלסטיני עבד-אלבארי עטואן. עטואן, אשר מופיע באופן קבוע בערוצים שונים של רשת ה-BBC, מחזיק ברקורד ארוך ומרשים של הפצת אנטישמיות והצהרות התומכות ברצח ובגירוש המוני של יהודים אזרחי ישראל.

באחד מאינספור ביטויי התמיכה שלו בטרור מהתקופה שלפני חבירתו לאפל, עטואן הספיד את רוצח הילדים סמיר קונטאר כ"אדם גדול" וכ"קדוש".

מ-2019 ועד עכשיו, סיפק לקהל שלו בעקביות מנות של שנאת יהודים והסתה לטרור. באוקטובר 2019 הוא התריע בפני עוקביו שלא יברכו יהודים לכבוד ראש השנה, אלא אם הם מוכנים גם לברך אותם לכבוד יום העצמאות הישראלי.

באפריל האחרון, עטואן טען כי "מוסדות יהודים כבירים" ו"שבעים חברי פרלמנט יהודים" חברו "כדי ליצור ברית כנגדי".

באותו חודש הוא התראיין בערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה, שם הוא ייעץ ל"יהודי החכם" שיקנה אי ביוון כדי להימלט ממתקפת הרקטות הממשמשת ובאה.

לאחרונה הוא שיבח את מתקפת הטרור ב-13 באוגוסט בירושלים, בה מחבל פלסטיני פתח באש על יהודים שעלו לאוטובוס בקרבת הכותל המערבי, ופצע שמונה מהם. לפי עטואן, הפיגוע היה "חזרה ליסודות" ויש לבכר את שיטת הפעולה הזאת, כי היא האפקטיבית ביותר.

ימים ספורים לאחר מכן, אפל ניוז פרסמה את עמדתו של עטואן בנוגע לנאום "חמישים השואות" של מחמוד עבאס בברלין. תחת הכותרת "ה'שואות' של עבאס וישראל", עטואן מזכה את הטרוריסטים הפלסטינים מאשמת רצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ומטיל את האחריות על המוסד ומשטרת גרמניה. הוא גם שיבח את הערתו של עבאס על כך שישראל ביצעה "חמישים שואות" בפלסטינים כ"נוקבת ועוצמתית". הוא הבהיר כי ליהודים אין זכויות יוצרים על המילה "שואה" וכי לכל אחד עומדת הזכות לתאר באמצעותה את פשעי ישראל נגד הפלסטינים.

ב-2018 דווח כי מנכ"ל אפל טים קוק מעוניין "לבדל את אפל מענקיות הרשת החברתית [כגון טוויטר ופייסבוק, המעוררות ביקורת על מתן במה לשנאה וגזענות] באומרו כי אפל עוסקת בחומרה והיא אינה תלויה בהכנסות מפרסומות שהמשתמשים צופים בהן".

כארבע שנים לאחר שאפל בחרה לקדם ולתמוך בגזען האנטישמי עבד-אלבארי עטואן. אולי הגיע הזמן שהמנכ"ל קוק יבחן מחדש את קבלת ההחלטות בחברה שלו.

המאמר פורסם לראשונה באנגלית באתר CAMERA. עיבד ותרגם לעברית: שלומי בן מאיר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות