אצילותה המרגשת של "מיס יוון"

הצצה משעשעת לתפקידו של עיתון 'הארץ' במערך תעמולת השקר של אויבי ישראל: שופר נאמן שמפרסם מיד, בהתלהבות וללא בדיקה, כל שקר שמועבר לו

בתמונה: "מיס יוון" היפה והערכית

לא בכל יום מזדמנת לנו הצצה כה שקופה ומלמדת על הרדידות, הלהיטות, העקמומיות והרשלנות של תהליך הפקת התוכן ב'הארץ', המונע מעוינות כפייתית לישראל, על חשבון נאמנות לאמת.

לא בכל יום, אבל ביום חמישי האחרון, זה בדיוק מה שקרה.

כותרת גדולה הופיעה בחלקו העליון של עמוד הבית של העיתון, ובישרה לקוראים שמיס יוון תחרים את תחרות מיס עולם שתתקיים השנה באילת שבישראל, במחאה על מדיניותה של ישראל כלפי הפלסטינים.

ברוב סמכות ורושם הודיע 'הארץ' לקוראיו, בעברית וכמובן שגם באנגלית (אחרת מה הטעם), על המכה שהנחית הבי.די.אס על ישראל:

הידיעה הוקדשה להרחבה על הנימוקים הנאצלים של "מיס יוון", לוויתורה על התחרות, על אף ש"חיכתה שנים רבות להגשים חלום", ועל אף ש"היא גם "לא מזלזלת באף ארץ" ו"אוהבת את כל הארצות בעולם" — אך "הלב שלה נמצא עם האנשים החיים בישראל ובפלסטין ונלחמים על חייהם".

האין זה מרגש? מיס יוון מעוררת ההשראה מוותרת על חלום רב שנים, כיוון ש"לא תוכל "לעלות על הבמה ולהעמיד פנים כאילו כלום לא קורה בזמן שאנשים נלחמים על החיים שלהם מחוץ לתחרות". "אני מאוכזבת אמנם", ציטט 'הארץ' מפיה של "מיס יוון" "כי זה היה חלום ילדות שלי, אבל לא אכפת לי. מה שאכפת לי הוא האנשים שלי. אנושיות היא מעל לתחרויות יופי".

אלא שמהר מאד התברר המקור לדיווח: קמפיין נרחב של ארגוני החרם על ישראל, המנסה ללא הצלחה להשפיע על מדינות רבות להחרים את התחרות, ובאמצעות שקרים מתאמץ להתניע מומנטום של החרמת התחרות.

'הארץ' בעצמו חשף את המקור שלו לדיווח בהמשך הידיעה שפרסם:

בחשבון הטוויטר של הקמפיין הפלסטיני לחרם אקדמי ותרבותי על ישראל (ה- PACBI) נכתב כי "הפלסטינים מצדיעים לרפאלה פלסטירה על כך שביטלה את השתתפותה בתחרות שנערכת במדינת האפרטהייד ישראל".

ורק בעיה אחת קטנה נותרה: לו היה 'הארץ' בודק בדיקה שטחית את השקר שהלעיטו אותו ארגוני החרם, ושאותו מיהר לאכול בהתלהבות לתיאבון, וכמובן גם לפרסם מיד בעברית ובאנגלית, היה מגלה שמדובר בבחורה יווניה שמעולם לא הוזכרה כנציגת יוון לתחרות באילת.

אבל 'הארץ' לא בדק, ונאלץ לספוג מאיתנו ביקורת על הסיפור השקרי והטיפשי שפרסם, ואשר חשף אותו כשופר נאמן המפרסם מיד כל שקר אנטי ישראלי בלי לבדוק אותו.

כתוצאה מהביקורת, נאלץ 'הארץ' לתקן את הדיווח, שוב בעברית וגם באנגלית, לספר לקוראיו את האמת ולחשוף עצמו ככלי שרת נאמן בשירות תעמולת השקרים של שונאי ישראל:

הבנתם איך זה עובד?

*הערה: בגרסה קודמת של ביקורת זו נטען שהגב' מעולם לא ייצגה את יוון בעבר. איננו משוכנעים בכך ולכן טענה זו הוסרה

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. כשרוצים להאמין למשהו שמשרת את הדעות לך – לא צריך לבדוק האם הוא אמיתי

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות