גדעון לוי מצדיק ירי טילים על ישראל

"עזה אינה חופשיה, ולכן עזה יורה טילים. זה בגלל שהעולם מתעלם מעזה כל עוד אין טילים מעזה". מתוך ראיון של גדעון לוי ל-BBC

גדעון לוי (פלאש 90)

רוב צרכני התקשורת הישראליים יודעים מיהו ומהו גדעון לוי, ועל כן יודעים דרך אילו משקפיים לקרא את טוריו, כולל כאלה בהם הוא מאשים את ישראל בפשעי מלחמהאו קורא לחיילי צה"ל לסרב פקודות. לא כן צרכני תקשורת מחו"ל אשר מקבלים את הרושם שגדעון לוי הוא אחד העיתונאים החשובים, האמיצים והנועזים בישראל, ולא אחד שהצליח להמאיס את עצמו אפילו על המחנה ממנו יצא (ע"ע א"ב יהושע: הקול הייחודי של לוי "מאבד מתוקפו המוסרי"). אם מוסיפים לכך גם עיוותים עובדתיים שמפזר לוי, הרי שמדובר בנזק אמיתי שהאיש גורם לישראל.

זה בדיוק מה שהוא עשה לפני מספר ימים כאשר התראיין לרשת ה-BBC. השדרן הסימפטי שאל אותו על מצב הרוח של החברה הישראלית, על הסכנה הנשקפת לחייו בגלל התבטאויותיו (הוא למעשה לא שאל, אלא קבע שחייו של לוי נתונים בסכנה), וביקש לדעת כיצד לוי עונה לטענות ולדאגות הלגיטימיות של אזרחי ישראל. לאחר הדמוניזציה שעשה לוי לחברה הישראלית בכללותה (שימו לב לטרמינולוגיה הכוללנית), הוא גם עבר לטענות שגויות עובדתית ואף להצדקות של ירי טילים על ישראל (מובא כאן בקיצור):

BBC: האם מאחורי השפה הגסה (של אלה שמבקרים אותך) ישנו מסר פוליטי שאתה יכול לספר לנו עליו?

לוי: כן, המסר הוא שרוב החברה הישראלית מצויה כעת במצב רוב לאומני וצבאי עם אפס סובלנות לקולות אלטרנטיביים, כמו שמעולם לא היה, עם הרבה תוקפנות, הרבה תוקפנות, וניתן לחוש זאת בכל מקום.

BBC: מהי תשובתך להם, אם בכלל מאפשרים לך לדבר, מכיוון שבסופו של דבר הם מותקפים על ידי טילים ועכשיו בניהם ובנותיהם נהרגים במלחמה?

לוי: בהחלט. ויש לי כישראלי, כפטריוט ישראלי בעיני, סימפטיה מלאה וסולידריות עם ההקרבה הישראלית, אך בניגוד אליהם אינני יכול לעצום את עיני נוכח הסבל והזוועות הנוראיות שמתרחשות בצד השני, בעזה. וזה ההבדל בינינו. אני לא רואה רק את ישראל, והם רואים רק את עצמם.

BBC: מה הם אומרים על האנשים בצד השני?

לוי: הם רוצים שכולם ייהרגו, הם רוצים שעזה תימחק, you name it, רק להכות בהם, רק לנקום בהם.

BBC: […] אבל מה התשובה? הרי הם יגידו לך: תראה, יצאנו מעזה. מה יקרה אם נצא גם מהגדה המערבית? אין דרך אחרת […]

לוי: ואני אענה להם שעזה, מאז שישראל יצאה משם לכאורה, נותרה כלוב, אולי בית הכלא הפתוח הגדול ביותר בעולם. עזה אינה חופשיה, ולכן עזה יורה טילים. זה בגלל שהעולם מתעלם מעזה כל עוד אין טילים מעזה. זוהי עובדה. שמונה שנות מצור, ולעולם, ולישראל כמובן, לא אכפת מעזה. זה לא התחיל יש מאין […]

לוי ממחזר שקר ששב ועולה כל אימת שגורמים אנטי ישראליים רוצים להתנגח בישראל, והוא, שישראל מעולם לא עזבה באמת את עזה שכן היא הטילה על הרצועה מצור מיד לאחר ההתנתקות. במילים אחרות – הטילים הם תגובה למצור. אז לטובת הקורא לוי בואו ניזכר בכרונולוגיה:

הישראלי האחרון עזב את רצועת עזה ב-11.9.2005 לאחר סיום ההתנתקות. כעבור 13 ימים בלבד, ב-24.9.05, הפלסטינים ירו תשע רקטות קסאם אל עבר הנגב המערבי וחידשו את המערכה אותה סיימו הישראלים כשבועיים קודם לכן. לא היה אז שום מצור סביב הרצועה; נהפוך הוא – אלה היו שלשה עשר הימים הראשונים בתולדות עזה ששום גורם חיצוני לא שלט בהם.

המצור אפילו לא התחיל לאחר כיבוש הרצועה בידי החמאס ביוני 2007 במהלכו הרגו ופצעו מחבלי חמאס מאות אנשי פתח. רק כעבור שלשה חודשים, בספטמבר 2007, שנתיים אחרי ההתנתקות, לאחר ירי מאסיבי של טילים אל עבר ישראל אשר שיאם היה בפציעתם של 69 חיילים בבסיס זיקים, החליט הקבינט להטיל סגר חלקי על רצועת עזה.

ובקיצור – קודם היו טילים, אחר כך היה מצור (שבינתיים הוסר גם הוא).

אולם מה שמדהים לא פחות הן ההצדקות שמעניק לוי לירי הטילים: 1) מכיוון שעזה איננה חופשית (אליבא דלוי) "היא" יורה טילים אל עבר אוכלוסייה חפה מפשע. 2) ירי הטילים הם למעשה מנגנון של תשומת לב. בלי הטילים העולם היה מתעלם מעזה.

ואת מנות העיוותים העובדתיים וההצדקות הבלתי מוסריות הללו, קיבלו צרכני ה-BBC ממקור ישראלי שמגדיר עצמו פטריוט.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות