'הארץ': השקפת העולם של יגאל עמיר היא קונצנזוס בימין

כותב המאמר, יוסי קליין, בתגובה: "התכוונתי לדיעותיו: שלילת הסכמי אוסלו ושלילת שתי מדינות לשני עמים"

"קונצנזוס בימין"? יגאל עמיר משחזר. צילום: ויקיפדיה

אתמול בערב התפרסמה ב'הארץ' הקביעה הבאה מאת יוסי קליין:

השקפת העולם של רוצח ראש הממשלה מקובלת על רוב הציבור. לפחות בימין היא קונצנזוס

אמירותיו החריפות של קליין כנגד הימין אינן בגדר דבר חדש. בעבר קבע ש"ההמון, שלא תמיד מבין, מוצא בימין פיצוי על היותו מתוסכל, דחוי ומושפל", שהציונות הדתית "יותר מסוכנים מחיזבאללה" ועוד.

אבל האמנם השקפת העולם של רוצח ראש הממשלה כה פופולרית בציבור?

ברור שלא. הנתון העדכני ביותר בנושא הוא סקר שנערך עבור גלי צה"ל לפני פחות משנה, ממנו עלה שרק 3.6% מהציבור אינו שולל את מעשהו של עמיר "בנסיבות מסוימות".

מדוע, אם כן, טען קליין את שטען? תגובתו המלאה ל'פרספקטיבה' מציעה הסבר:

"כל הציבור (כול!) מגנה שולל ומסתייג ממעשהו של עמיר. חלקו הימני של הציבור תומך בדיעותיו: שלילת הסכמי אוסלו ושלילת שתי מדינות לשני עמים".

כלומר, קליין עושה כאן מניפולציה על תודעת קוראי 'הארץ'. משמעות דבריו היא שמי ששולל את אוסלו ואת רעיון 2 המדינות, הוא שותף של רוצח ראש הממשלה. את תודעת קוראיו הוא מכוון אל המחשבה המתבקשת על תמיכה במעשה, ואז, בתגובה ל'פרספקטיבה', מיתמם וטוען שהתכוון רק לתמיכה בדעות.

האם גם כשכתב שבני הציונות הדתית יותר "יותר מסוכנים מחיזבאללה" התכוון בעצם לסוג סכנה אחר ממה שאנחנו חושבים?

ומדוע כשהוא מגיש לעורכי 'הארץ' מאמר עם טענת כזב כה בוטה, קיצונית וקופצת לעין במופרכותה, הם אינם מחזירים לו את המאמר ומבקשים שיבהיר את הנקודה? למה רק בתגובה לנו קליין מסביר שהתכוון בכלל לדבר אחר לגמרי?

התשובה היא שקרקס הפלגנות והשנאה העצמית הזה מתרחש, כיוון שאין עורכים ב'הארץ'  

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. זה לא נכון. יש עורכים ב 'הארץ', אבל הם אנטי ציונים ושונאי ישראל, ולכן כל טינופת שאפשר לכתוב על הימין, עוברת לדפוס ללא בעיה או עריכה

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות