'הארץ': יש להציע לחמאס אופק מדיני

הנימוק להצעת העיתון להציע לחמאס פשרה: פירמידת נייר אופיינית של שלושה שקרים

כרזת מערכת טופאן אל אקצא מתוך סוכנות הידיעות הסורית

ביום שישי האחרון פרסם 'הארץ' מאמר נוסף בסדרת 'אנחנו אשמים' שלו מאז פרוץ המלחמה.

תחת הכותרת: אם ישראל תאבת חיים, ולא מוות, היא חייבת להחליף דיסקט ביחסה לפלסטינים, ובהתבסס על "עובדות" שלא היו ולא נבראו, קובע הכותב – יונתן מנדל – שהמסקנה שעלינו להסיק ממתקפת ה 7.10 היא שעלינו להציע לפלסטינים פשרה מדינית "אמיתית", כלומר כזו שטרם הצענו להם, "מתוך הבנה שחמאס לא יעלם".

שלושה נימוקים מונה מנדל לביסוס הצעתו:

  1. חמאס יצא למתקפה "בין היתר כדי להשיב לתודעה העולמית את המצור על עזה"
  2. תנועת חמאס הלכה והקצינה ככל שהתארך המצור על הרצועה
  3. בשנות המצור לא היה שום אופק מדיני לפלסטינים.

שלושת הנימוקים לא נכונים.

  1. חמאס לא יצא למתקפת הרצח הברברית שלו כדי להשיב את התודעה העולמית למצור משתי סיבות:

גם כי אין מצור ומעולם לא היה – הגבול המצרי פתוח ואינו בשליטת ישראל והגבול הישראלי פתוח גם הוא בחלקו לאנרגיה, סחורות ופועלים,

וגם כי ראשי החמאס בעצמם נימקו את המתקפה בנימוקים אחרים: "חילול אל-אקצא", (שהיא ססמת הלהטת היצרים הקבועה שלהם מזה מאה שנה) "קרב כבוד והגנה על דרך הנביא" ו"למען אסירינו", כלומר לכפות על ישראל שחרור מחבלים כלואים.

2. חמאס לא "הלכה והקצינה ככל שהתארך המצור על הרצועה", שוב – משני טעמים

גם כי כאמור אין ולא היה מצור. ההיפך – תנועת האנשים, הדלקים והסחורות רק התרחבה ככל שחלף הזמן וערב המתקפה עמדה על שיא של 18 אלף פועלים שחצו מעזה לישראל מדי יום, ומאות משאיות שחצו במעבר כרם שלום.

וגם כי כבר מיום הקמתה ועד לרגע זה נותרה חמאס מחויבת בדיוק לאותן זוועות אותן ביצעה ב 7.10, כעולה מעיון באמנתה. ל"מצור", שכאמור לא היה, לא היה כל קשר להיותה תנועה ברברית מפלצתית שספק אם חוותה האנושות כמותה לרוע בכל הזמן החדש.

3. הטענה לפיה "בשנות המצור לא היה שום אופק מדיני לפלסטינים" היא שקר שמן וגס שרק תועמלנים חסרי כל זיקה לאמת כדוגמת 'הארץ' מסוגלים לפרסם.

מדיניות הגבלת התנועה (ה"מצור" בפי האויב ו'הארץ') החלה ביוני 2007, לאחר השתלטות אלימה של חמאס על הרצועה, נטילת השלטון לידיו, הכרזתו על ביטול כל ההסכמים הביטחוניים עם ישראל ומצרים, ופנייתו המוצהרת למאבק ולפיגועים.

בשנים אלה הציע ראש הממשלה אהוד אולמרט לפלסטינים באנאפוליס אופק מדיני מושלם. הם דחו את ההצעה כי סירבו להתחייב לסופיות הסכסוך וסירבו לוותר על זכות השיבה במלואה, עבור מיליוני צאצאיי פליטים לכל רחבי הארץ.

***

וכך, על יסוד שלושה הבלים אלה, במסגרתם מסתיר העיתון מקוראיו את האמת, הוא מציע לישראל להיכנע לחמאס.

לחמאס אסור להיכנע.

את חמאס יש להשמיד

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. יש להציע קודם לעיתון הארץ ולמי שאחראי לתכנים שלו אופק יהודי.
    אני מניח שההצעה תידחה,בדיוק שהצעת האופק המידיני לחמאס תידחה בדם ועוד דם.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות