'הארץ': כל הערבים תומכים בטרור

לא, לא טעינו בכותרת. קראו עד הסוף ותבינו. ואת הגזענות הזאת, מגיש העיתון לקוראיו על מצע של בורות, אי דיוקים ושקרים

מימין: מיכאל בן ארי, איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין. בג"ץ פסל שלושה מהם מלהתמודד לכנסת. צילום: פלאש90

'הארץ' פרסם לאחרונה את המאמר המיליון (פחות או יותר) המבטא את העמדה החתרנית והמקורית, לפיה מדינה אינה יכולה להיות יהודית ובו-בזמן גם דמוקרטית. על המאמר חתום עמרי בהם, פרופסור לפילוסופיה ב'ניו סקול' אשר בניו יורק. זו כמובן זכותו המלאה של פרופ' בהם לבטא את עמדתו האנטי-ציונית מעל דפי העיתון. אנו כהרגלנו, נרשה לעצמנו להתייחס אליה בסקפטיות, במיוחד לאור העובדה שהיא מוגשת לקוראים על מצע של אי-דיוקים ושקרים.

זהו המאפיין הבולט של מדינת ישראל, לפי עמרי בהם, המונע ממנה להיות דמוקרטיה אמיתית:

האיום העמוק ביותר על שותפות אזרחית מעין זו אינו תוכנית לוין או חוק הלאום, אלא סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת, אשר אוסר את השתתפותם בבחירות של מועמדים המבקשים לשלול את "קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

כאן מופיע האי-דיוק הראשון במאמר של בהם. נוסף על האיסור שהוא ציין, הסעיף המדובר בחוק יסוד: הכנסת אוסר גם את השתתפותם של מי שיש במעשיהם או במטרותיהם "הסתה לגזענות" ו"תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל". חצי אמת, כידוע, גרועה משקר, והיא גרועה אף יותר כשהיא משמשת כבסיס לאי-דיוקים ושקרים שיופיעו בהמשך המאמר.

בהם מסביר כי אותו סעיף משמש את בתי המשפט "למנוע את ריבונות האזרחים" ולפגוע בזכויות הערבים בזמן שהוא מתיר את התמודדותם של יהודים מהימין הקיצוני. דא עקא, מאז שוועדת הכנסת הוסמכה לפסול רשימות ומועמדים מהתמודדות לכנסת בשנות השמונים, הרשימות היחידות שנפסלו (לאחר שהפסילה עברה גם את מבחן בג"ץ) היו כ"ך ו'כהנא חי' – שתי מפלגות ימין קיצוני יהודיות למהדרין.

הבסיס לפסילה היה הסתה לגזענות ושלילת המשטר הדמוקרטי הישראלי. בזמן האחרון, פסל בג"ץ בתואנה זו את מועמדותם לכנסת של מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין.

וכך, בעשרות השנים האחרונות ביטל בג"ץ את פסילתם של מפלגות ומועמדים ערבים – למרות קיומן של ראיות חותכות רבות לכך שהם שוללים מכל וכל את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. עמרי בהם מסתיר זאת מהקוראים שלו בזמן שהוא מאשים את בג"ץ בפגיעה בעקרונות הדמוקרטיה.

זה לכאורה לא משנה, כי בינתיים בהם כבר עובר לשקר הבא:

רבים מזדעזעים עכשיו מהכוונה לשנות את סעיף 7א כדי להוביל לפסילה גורפת של מפלגות ערביות, אבל התשתית לפסילה כבר הונחה על ידי הסעיף עצמו ופרשנותו המקובלת.

כמובן שאין כל כוונה "להוביל לפסילה גורפת של מפלגות ערביות". היוזמה היחידה עליה דווח היא הצעת חוק שעשויה להקשות על בג"ץ לאשר מועמדים שהביעו תמיכה בטרור – ותו לא.

מובן מאליו שבניגוד לטענת בהם, רשימה ערבית שלא תביע תמיכה בטרור ו/או לא תשלול את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, לא תיפסל רק כי היא רשימה ערבית.

חשוב לציין את המובן מאליו: מי שבעיניו הקשחת התנאים על מי שביטאו תמיכה בטרוריסטים שקולה ל"פסילה גורפת" של מועמדים ערבים, אומר בעצם שכל הערבים בהכרח תומכים בטרור. מדובר, כמובן, בגזענות פסולה מכל וכל.

זה באמת המסר ש'הארץ' רוצה למכור לקוראיו הנאורים?

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות