'הארץ': מבחינת המטרה הסופית יש הבדל בין חמאס לאש"ף

לטענת העיתון, חמאס חותר להשתלטות על ישראל כולה, אש"ף חותר רק למדינה בקווי 67'. אלה כמובן הבלים של מכחישני מציאות חסרי מושג. הנה המציאות, בגרסתה הרשמית ביותר

רוצים את פלסטין כולה. בצילום: מחבלי אש"ף במצעד בשכם בספטמבר 2023 (צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90)

במאמר מיום שישי האחרון ב'הארץ', מנתחת קרולינה לנדסמן את חוברת ההסברה שפרסם חמאס לפני כשבוע, בה ניסה להסביר את מתקפת השבעה באוקטובר מנקודת ראותו.

היא מזכירה לקוראי 'הארץ' את הידוע העולה מהחוברת: חמאס לא נלחם נגד הכיבוש של 67' אלא נגד הכיבוש של 48', הוא מכנה 'התנחלויות' את כל ישובי ישראל, לא רק את ישובי יו"ש, והוא מאשים את ישראל בכישלון הסכמי אוסלו.

כאן עוברת לנדסמן לטעון טענה מעניינת ולפיה:

ההבדל בין חמאס לאש"ף היה ידוע (והוכחש בגסות על ידי סרבני הפשרה בישראל)

איזה הבדל? לנדסמן מפרטת:

הנרטיב של חמאס, לא רק לגבי 7 באוקטובר אלא באופן כללי ההמשגה של הקונפליקט כולו, עשויה להחליף את ההמשגה המקובלת — מאבק לסיום הכיבוש של שטחי 1967 ולהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.

כלומר: לטענתה בניגוד לאש"ף, שרצה פשרה עם ישראל בקווי 67', חמאס לא רוצה פשרה אלא את כל השטח מהנהר עד הים. ולכן מתעורר אצלה חשש לגבי ההמשגה של הסכסוך כולו.

ובכן, הנה עוד "הכחשה גסה":

מבחינת היעד הסופי אין שום הבדל בין חמאס לאש"ף. שניהם שוללים באופן מוצהר ומוחלט את זכותה של ישראל להתקיים, גם בתוך גבולות 67'.

"האמנה הפלסטינית" שפרסם אש"ף ב 1968, (ממנה מעולם לא חזר בו), ברורה וחד משמעית.

בסעיף 2 היא קובעת, בדיוק כמו אמנת חמאס, שאין שום משמעות לקווי 67' אלא רק לקווי 48'. ובלשונה:

פלסטין בגבולותיה כפי שהיו בתקופת המנדט הבריטי היא יחידה טריטוריאלית אינטגראלית

בסעיף 15 היא קובעת:

טיהור פלסטין מהקיום הציוני הוא חובה לאומית

ובסעיף 9 היא גם מסבירה באיזה אופן תקוים החובה הלאומית של טיהור פלסטין כולה מ"הקיום הציוני". באמצעות טרור כמובן. ובלשון האמנה:

המאבק המזוין הוא הדרך היחידה לשחרור פלסטין ולכן, הוא אסטרטגיה ולא טקטיקה

וספרי הלימוד שבאמצעותם מחנכת הרש"פ, כלומר אש"ף, את הדורות הבאים, המטיפים כולם לחיסולה המוחלט של מדינת ישראל, הם ההוכחה שהאמנה הלאומית אינה בבחינת אות מתה.

איפה אכן מתקיים הבדל בין חמאס לאש"ף? בטקטיקה הנבחרת להשגת היעד המשותף. אש"ף רוצה לטהר את פלסטין כולה מהקיום הציוני בשלבים, חמאס רוצה בבת אחת.

ולפי תורת השלבים, אגב גם לפי פרסומים רשמיים עדכניים של אש"ף עצמו, חזרת ישראל לקווי 67' אינה אלא השגת עמדה משופרת לקראת המשך המאבק על כלל "היחידה הטריטוריאלית האינטגראלית" שהיא פלסטין כולה.

כל מה שצריכה תורת השלבים של אש"ף, הם אידיוטים שימושיים מסוגה של לנדסמן, שיכנו את המציאות המרה "הכחשה גסה" ויקרבו את הפלסטינים להשיג את אותה עמדה משופרת, ממנה ינהלו את "טיהור פלסטין מהקיום הציוני" בתנאים נוחים יותר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות