'הארץ' מציג: שקר הנישול בתש"ח

חנין מג'אדלה מקבלת ב'הארץ' במה חופשית להעליל על ישראל עלילות שווא באמצעות סילוף היסטוריה בוטה עד כדי גיחוך. הנה הדרשה האחרונה שלה

בתמונה: העיר "המנושלת" וה"שדודה" סח'נין. למה בעצם לא נמחקה? (צילום: ויקיפדיה)

בסוף השבוע שעבר פרסמה חנין מג'אדלה ב'הארץ' מאמר נמלץ על התרגשותה ושמחתה נוכח הדיון נגד ישראל בהאג.

עד כאן הכל בסדר. מותר ל'הארץ' לשמש שופר תעמולה של אויבי ישראל ולפעול נגד ישראל בחזית ההסברה. מה חדש.

הבעיה מתחילה בשקרים. כך מג'אדלה:

ב–1948 ישראל כבשה פלסטינים, גירשה פלסטינים, הפעילה מערכת שיטתית של נישול, הכחשה ומחיקה לפלסטינים, שדדה את רכושם ונכסיהם

מג'אדלה בעצם חוזרת לטענת הנכבה הקלאסית של הפלסטינים באשר לאירועי מלחמת השחרור, ולפיה ישראל באופן גורף גירשה, נישלה ומחקה את הפלסטינים ואת רכושם ונכסיהם.

מדובר בשקר.

הספר 'לידתה של בעיית הפליטים' שכתב ההיסטוריון בני מוריס על המלחמה, ואשר מתאר את האירועים בה באופן הפרטני ביותר, ממש ברמה של כל כפר וכל עיירה וגורלם, מתאר מצב אחר לגמרי.

לפי המחקר של מוריס, ישראל לא גירשה נישלה ומחקה פלסטינים ורכושם במלחמה, אלא ניהלה לחימה והשיבה אש.

הכפרים שנהרסו ושהרכוש הפלסטיני בהם נמחק, היו אך ורק כפרים שנטלו חלק פעיל בלחימה נגד ישראל, שימשו בסיסי כנופיות וכוחות צבא עוינים, היוו עמדות לחימה נגד כוחות צה"ל או הישובים היהודיים השכנים, או שמהם יצאו כוחות אויב להניח מארבים ולחסום צירי תנועה חיוניים. החרבתם היתה מהלך צבאי לגיטימי של נטרול תשתית צבאית של האויב.

יתרה מזו – כפרים שלא השתתפו בלחימה נגד ישראל במהלך המלחמה, או אפילו נלחמו אבל נכנעו בשלב מסוים, לא נפגעו כלל והם עומדים על תלם ומשגשגים עד עצם היום הזה.

האם שאלו את עצמם מג'אדלה ועורכי 'הארץ' מדוע לא נחרבו, נושלו או נמחקו, ותחת זאת עומדים על תלם ומשגשגים עד היום ישובים וערים כמו אכסאל, דבורייה, מג'דל כרום, דיר חנא, עארבה, למעשה כל כפר ערבי מבוסס בצפון? או איך קרה שאבו גוש שליד ירושלים לא נפגע?

פשוט מאד. או שהם לא השתתפו בלחימה, או שהם נכנעו לצה"ל בצורה רשמית.

אם יש כאן "מערכת שיטתית" כפי שטוענים מג'אדלה ועורכי 'הארץ' שמצאו את השקר שלה ראוי לפרסום, הרי זו המערכת השיטתית של סילוף ההיסטוריה והאשמת ישראל בכל טענת תעמולה של האויב.

אבל ההיסטוריה, מה לעשות, תועדה. והיא חושפת את מג'אדלה ו'הארץ', לא את ישראל.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות