ה'ג'רוזלם פוסט' משמיץ לשווא את ישראל

כתבה על כמה תקריות זניחות בהן הציקו פרחחים חרדים לכמרים ארמניים בירושלים העתיקה, יצרה את הרושם שהנוצרים בישראל נרדפים. האמת, כרגיל הפוכה ב 180 מעלות

הקהילה הארמנית של ירושלים חוגגת ברחובות את חג המולד. צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90

בתחילת השבוע התפרסמה בעיתון 'גרוזלם פוסט', עיתון באנגלית הנקרא ומשפיע בארה"ב, כתבה קשה על מצבם של הנוצרים הארמנים בעיר העתיקה בירושלים.

תחת הכותרת "ארמנים בירושלים חיים תחת כוונת השנאה", מתוארת מציאות קשה של הטרדות שחווים ארמנים בעיר העתיקה מצד פרחחים חרדים צעירים, שלטענת הכתבה יורקים עליהם, מציקים להם וקוראים לעברם קריאות גנאי.

הסיבה לפרסום הכתבה היא "התקפה" כלשון העיתון, שעשו יהודים במסעדה ארמנית סמוך לשער החדש.

בכתבה מצוטט גם החוקר אמנון רמון, הטוען כי לא מדובר רק בבעיה עם הארמנים בעיר העתיקה אלא ב"מתקפה כללית על כל הנוצרים בעיר".

ייאמר מיד – פרחחים המציקים לארמנים על רקע דתי או לאומי, צריכים לקבל טיפול קשוח ביותר מידי המשטרה. היות והעיר העתיקה כולה מרושתת במצלמות אבטחה, לא צריכה להיות למשטרה בעיה לאתר בעקבות כל תלונה את היהודים התוקפנים ולטפל בהם במלוא חומרת הדין.

הרושם העולה מהכתבה הוא שהנוצרים כאן במצוקה. אבל האמנם מתארת הכתבה בצורה הוגנת את תמונת המצב?

התשובה היא שלא. בדירוג "דלתות פתוחות", הסוקר את רדיפת הנוצרים ברחבי העולם, ישראל אפילו אינה מוזכרת, כיוון שאין בה בעיה של רדיפת נוצרים. (הרשות הפלסטינית לעומתה, מדורגת במקום לא מחמיא, בלשון המעטה).

קוראי הפוסט ברחבי העולם אמורים היו לקבל, לפחות כהערה שולית בכתבה, את תמונת המצב האמיתית, ולפיה מצבם של הנוצרים, בירושלים בפרט ובישראל בכלל, הוא מצוין.

נתוני למ"ס עדכניים לא מותירים מקום לספק: הקהילה הנוצרית בישראל פורחת, גדלה מספרית במגמה קבועה ורוב מוחץ מבין חבריה, 84%, מדווחים על שביעות רצון מחייהם בישראל.

מצבם של נוצרים במדינות האחרות במזרח התיכון, לעומת זאת, גרוע בהרבה. למעשה, בניגוד מוחלט לנוצרים בישראל, נאלצים הנוצרים לנטוש את ארצותיהם ולצאת לגלות מרוב שחייהם קשים ומרוב רדיפות רצחניות של המוסלמים אותם. כך הקופטים במצרים, המרונים בלבנון, הנוצרים בסוריה, כמובן ברשות הפלסטינית, הנעזבת מנוצרים, ועוד ועוד.

למעשה, אותו חוקר בשם אמנון רמון, המרואיין בכתבה ומתאר "מתקפה כללית על נוצרים בישראל", מכיר היטב את מצבה האמיתי והמצוין של הקהילה הנוצרית בישראל, בפני עצמו ובוודאי בהשוואה למצב הקהילות הנוצריות בארצות השכנות לישראל, אותו הוא מגדיר "קשה ביותר".

יצאתי בעצמי לשוטט מעט ברגל ברובע הארמני בעיר העתיקה בבוקר שמשי ונעים השבוע. האווירה היתה רגועה ופסטורלית בצורה שאי אפשר לדמיין נינוחה ממנה. המסעדה בה ארע ה"פיגוע" היתה שלמה ושלווה. סמוך לפתחה ישבו ישראלים יהודים, שתו קפה בנחת וקיימו פגישת עבודה. כוהנים ארמנים פסעו הלוך ושוב ברחוב באווירה של אדישות מוחלטת.

איך בכל זאת אנחנו מוצאים את עצמנו עם כתבה כה שלילית ומזיקה, כה רחוקה מהאמת?

מדובר בקמפיין מאורגן שמנוהל נגד ישראל בידי ראשי הכנסיות, במטרה להשיג הישג תעמולתי נגד ישראל. במסגרת הקמפיין הזה, אף נאלץ עיתון הארץ לתקן טענה שההתנכלות לנוצרים בעלייה, כשהובהר לו על ידי חוקרי 'קאמרה' שאין אמת בטענת ראשי הכנסיות.

קוראי ה'ג'רוזלם פוסט' אבודים, אבל אתם, קוראי 'פרספקטיבה', כדאי שתדעו: הנוצרים בישראל חיים מצוין. ספק אם יש בעולם מדינה בה חיים הנוצרים במיעוט ושביעות הרצון שלהם מחייהם גבוהה כמו בישראל.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות