"הסביבה נגדו". מדוע פרש מואנס דאבור?

התקשורת מציגה: חלוץ הנבחרת מואנס דאבור פורש באשמת החברה הישראלית הגזענית. השערוריה שהובילה לפרישה לא מוזכרת

מואנס דאבור במדי הנבחרת. צילום: רועי עלימה פלאש90

מותר לעיתונאים ישראלים לא לאהוב את פרישתו של החלוץ מואנס דאבור מנבחרת ישראל, פחות רציני כשהם מפרסמים מאמרים נמלצים, למשל בהארץ, (נדין אבו לבן), או בערוץ הספורט (פוראת נסאר) ובהם ביקורת חריפה על החברה הישראלית, האשמה בפרישת החלוץ בגלל גזענותה ובגלל שאינה מסוגלת "להכיר באחר – במעשיו וברצונותיו", או לתת לו "ללכת עם האמת שלו עד הסוף", אבל בלי להזכיר מהם אותם "רצונות" ומהי אותה "אמת".

אם החברה הישראלית אכן כה גזענית, ודאבור הוא רק "אדם שנאמן למקצועיות שלו" ו"עצם בגרון לגזענים", מדוע שחקנים ערבים אחרים לא זכו לשריקות בוז רצופות לאורך שנה שלמה בכל פעם שנגעו בכדור במדי הנבחרת וגם אחרי שכבשו שערים לזכות ישראל? מדוע "הסביבה נגדו"?

תעלומה. נפתור אותה למי שהיא מוחבאת ממנו. בפוסט שפרסם באינסטגרם בשלוש שפות, בעיצומה של מערכת שומר החומות וההתפרצות הערבית האלימה לרבות ההתפרעויות, ההצתות והלינצ'ים בעוברי אורח יהודים בערים המעורבות, בחר דאבור לתפוס דווקא את הצד של האויב וללבות אלימות באמצעות איומים על כוחות הביטחון, אותם תיאר "בני עוולה".

דאבור ציטט פסוק מהקוראן ולפיו: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם". כשפרצה הסערה על דבריו החתרניים, סירב בעקשנות להתנצל או לחזור בו, רק הציע, בהבהרה שאינה התנצלות, את "האפשרות לדבר על הכל".

"האשם העיקרי" בפרישתו אינה "החברה הישראלית", או "העדר הגזעני והמתלהם", כפי שכונה במאמר ב ynet, אלא דאבור בעצמו.

התעקשות הקהל לסרב לקבל את העובדה שהוא ממשיך לייצג את ישראל במדי הנבחרת, אותה הביעו בשריקות הבוז הרצופות כלפיו לאורך שנה שלמה, עד שהבין סןף סוף את המסר, ראויה, נכונה ומעידה על חוש בריא של כבוד עצמי.

לא אצלם הבעיה אלא אצל אותם אלה בתקשורת הישראלית, שמבחינתם עידוד האלימות האסלאמי של דאבור בעיצומן של פרעות ביהודים, הוא "הערכים והחינוך שקיבלנו בבית", או "האמת שלנו שאיתה צריך ללכת עד הסוף".

אצלם הבעיה. וגם אצל העורכים שנותנים להם במה.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות