מאיר שלו לא עומד בסטנדרטים של עצמו

אם דיוק כל כך חשוב לסופר המפורסם, למה הוא לא מדייק?

מאיר שלו לא עומד בסטנדרטים של עצמו (6.6.11)

בטורו האחרון במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות", התייחס מאיר שלו לביקורו של בנימין נתניהו בישיבת "מרכז הרב" בערב יום ירושלים ("ביבי במרכז הרב", 3.6.11).

לאחר שתיקן ביוהרה האופיינית לו את נתניהו אשר הזכיר את חורבן ירושלים במגילת איכה (ביבי דיבר על חורבן הבית השני, אבל מגילת איכה נכתבה אחרי חורבן הבית הראשון, התפלסף והסביר הסופר חובב התנ"ך), כתב את הדברים הבאים:

בישיבת מרכז הרב, בקהל שנתניהו דיבר לפניו, ישב גם הרב אבינר, מי שהמליץ על הספר "תורת המלך" המתיר רציחת בני עמים זרים, וסירב להתייצב לחקירה במשטרה.

נפתח בידיעה מרעישה לטובתו של מאיר שלו: הרב אבינר לא היה נוכח במקום בערב יום ירושלים. שנית, הוא לא המליץ על הספר "תורת המלך". שלישית, הוא לא סירב להתייצב לחקירה במשטרה. מאיר שלו מתבלבל בין הרב אבינר לרב דב ליאור, אשר אכן עונה על שלשת הקריטריונים הנ"ל.

אבל רבנים, על פי שלו, הם כנראה כמו סינים ויפנים – כולם נראים אותו דבר. מה זה משנה על איזה רב כתבתי? מי ישים לב להבדל?

כתיבתו החובבנית והשקרית של שלו קיבלה נופך אירוני, לאור הפתיח של טורו. לאורך שתי פסקאות שלמות תיאר שלו שיחה שהיתה לו עם המשורר חיים גורי, בעקבות טעות שרשם בשבוע הקודם כשציטט שיר של גורי (הוא כתב "לא" במקום "אל") והסביר באריכות את החשיבות שבדיוק.

אם הרב אבינר יתקשר למאיר שלו ויעיר לו על טעותו, האם גם השיחה הזאת תזכה לשתי פסקאות והתנצלות בטורו של שלו בשבוע הבא?

(תודה לר')

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות