מאיר שלו לא עומד בסטנדרטים של עצמו אם דיוק כל כך חשוב לסופר המפורסם, למה הוא לא מדייק? ישי גולדפלם | 06.06.11 | שתף צייץ שתף שלח לחבר הדפס מאיר שלו לא עומד בסטנדרטים של עצמו (6.6.11) בטורו האחרון במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות", התייחס מאיר שלו לביקורו של בנימין נתניהו בישיבת "מרכז הרב" בערב יום ירושלים ("ביבי במרכז הרב", 3.6.11). לאחר שתיקן ביוהרה האופיינית לו את נתניהו אשר הזכיר את חורבן ירושלים במגילת איכה (ביבי דיבר על חורבן הבית השני, אבל מגילת איכה נכתבה אחרי חורבן הבית הראשון, התפלסף והסביר הסופר חובב התנ"ך), כתב את הדברים הבאים: בישיבת מרכז הרב, בקהל שנתניהו דיבר לפניו, ישב גם הרב אבינר, מי שהמליץ על הספר "תורת המלך" המתיר רציחת בני עמים זרים, וסירב להתייצב לחקירה במשטרה. נפתח בידיעה מרעישה לטובתו של מאיר שלו: הרב אבינר לא היה נוכח במקום בערב יום ירושלים. שנית, הוא לא המליץ על הספר "תורת המלך". שלישית, הוא לא סירב להתייצב לחקירה במשטרה. מאיר שלו מתבלבל בין הרב אבינר לרב דב ליאור, אשר אכן עונה על שלשת הקריטריונים הנ"ל. אבל רבנים, על פי שלו, הם כנראה כמו סינים ויפנים – כולם נראים אותו דבר. מה זה משנה על איזה רב כתבתי? מי ישים לב להבדל? כתיבתו החובבנית והשקרית של שלו קיבלה נופך אירוני, לאור הפתיח של טורו. לאורך שתי פסקאות שלמות תיאר שלו שיחה שהיתה לו עם המשורר חיים גורי, בעקבות טעות שרשם בשבוע הקודם כשציטט שיר של גורי (הוא כתב "לא" במקום "אל") והסביר באריכות את החשיבות שבדיוק. אם הרב אבינר יתקשר למאיר שלו ויעיר לו על טעותו, האם גם השיחה הזאת תזכה לשתי פסקאות והתנצלות בטורו של שלו בשבוע הבא? (תודה לר')