האמנם "חשוב מאד לא לבלבל אנטי ציונות עם אנטישמיות"?

זו טענת ג'יל סטיין, פוליטיקאית אמריקנית אוטואנטישמית ב'הארץ'. אבל הגדרת האנטישמיות הרשמית מראה שאכן אין לבלבל. אנטי ציונות היא אנטישמיות במסווה

שנאת יהודים? מה פתאום! רק התנגדות מוסרית לציונות (גרפיטי אנטישמי מצוי. צילום:ויקיפדיה)

ביום שישי העניקה הפוליטיקאית האמריקנית ג'יל סטיין ריאיון ל'הארץ'.

(למה תמיד הטיפוסים שונאי ישראל האלה, כדוגמתה וכדוגמת רוג'ר ווטרס למשל, מעניקים את הראיונות שלהם דווקא ל'הארץ'?)

לקראת סוף השיחה עם מי שהעיתון עצמו מודה ש"חרתה על דגלה את המאבק בישראל", מציע לה המראיין, נתנאל שלומוביץ, "לסיים בדאנק" כמו שאומרים:

יש משהו שחשוב לך לומר לישראלים?

"כן, בעניין הציונות והאנטישמיות. צמחה תנועה ענקית פה בארה"ב — רואים צעירים מתקוממים והם מאוד אנטי־ציונים. לדעתנו, ציונות הפכה שם נרדף לכיבוש ואפרטהייד. חשוב מאוד לא לבלבל אנטישמיות עם אנטי־ציונות.

האמנם אנטי ציונות אינה אנטישמיות?

עוד לפני התשובה הממוסמכת לנושא, ישנה האינטואיציה.

האם מישהו באמת מאמין שאחרי למעלה מאלף שנים בהן דגרה האנטישמיות, ומיד לאחר שהגיעה אל ההישג הגדול בתולדותיה בהשמדת שליש מהעם היהודי, היא לפתע נעלמה ונגוזה והתבטלה ואיננה, ובמקומה צצה לפתע, מקרב אותם אנשים בדיוק, תופעה אחרת לגמרי, לא קשורה אליה בכלל, של אנטי ציונות?

מה גרם להתעניינות הפתאומית בצדק לערביי הלבנט, מצד אותן חברות שהיו נגועות באנטישמיות לאורך הדורות?

מדוע הנושא הזה מחלץ מהן כאלו אמוציות, עד כדי כך שהגב' סטיין מעמידה את העניין במרכז הקמפיין שלה לנשיאות ארה"ב?

התשובה ברורה: אחרי השואה האנטישמיות איבדה את הלגיטימיות שלה, אבל לא את התשוקה האנטי יהודית הכפייתית. לכן היא התגלגלה החוצה ממחילתה, בצורת התנגדות למדינת היהודים ובתירוץ של חוסר צדק כלפי הערבים המקומיים.

אותם ערבים שעניינם העסיק אותם לפני כן כקליפת השום, בדיוק כפי שהעסיקו אותם עשרות סכסוכים לאומיים, דתיים וטריטוריאליים אחרים ברחבי העולם.

אבל יש גם תשובה מוסמכת: הגדרת האנטישמיות של IHRA, אותה חיברה 'הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה' אותה הקים לפני למעלה מעשרים שנה יירן פרסון, ראש ממשלת שוודיה.

זו ההגדרה המקובלת בקהילה הבינלאומית למהי אנטישמיות, יותר מ־600 ממשלות, פרלמנטים, מועצות מקומיות, ערי בירה אוניברסיטאות ומועדוני ספורט ברחבי העולם אימצו אותה, וככל שחולף הזמן מספרם רק עולה.

ולפי ההגדרה הזו, אנטי ציונות היא בהחלט אנטישמיות. ההגדרה גם מספקת כמה דוגמאות, אשר המשמעות של חלקן היא זיהוי אנטי-ציונות כאנטישמיות: למשל, הכחשת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית, (שזה בדיוק מה שסטיין עושה) או יישום סטנדרטים כפולים כלפי ישראל, שגם את זה היא כמובן עושה).

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות