אמת עובדתית או משאלת לב?

טל רפאל

האם בעקבות המאמר ב'הארץ' ישנה עליה במכירות 'השחר העולה'? לפי הכותרת ב'ישראל היום' נראה שכן. המלצה שלנו: קראו את הכתבה המלאה

israel-hayom-logo

הביטו בכותרת הזו, ב'ישראל היום'. מה אתם לומדים ממנה?

%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%94%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%94%d7%a9%d7%97%d7%a8-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%94-%d7%9b%d7%95%d7%aa%d7%a8%d7%aa

 

"השחר העולה – עולה", "הצרכנים נרתמו לטובתנו". נראה שהמאמר ב'הארץ' שקרא לחרם על החברה הביא לתוצאה הפוכה בדיוק.

עכשיו קראו את הכתבה המלאה:

%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%94%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%94%d7%a9%d7%97%d7%a8-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%94-jpg

"המכירות תמיד עולות לפני פסח", "קשה לראות גידול במכירות", "לפני החג המכירות קופצות פי 2-3", "זה לא קנה מידה" –

גם למנכ"ל החברה וגם לרמי לוי אין שום נתון תקף בדבר עלייה במכירות, ואף הם מודים שלא ניתן לקבוע דבר.

אז מדוע נחפזו ב'ישראל היום' לצאת עם כזו כותרת? והאם העובדה שלא ניתן לדעת שום דבר שווה מאמר בעיתון?

 

הוסף תגובה

תגובה אחת

  1. שלומי

    אם תעשו ניתוח על פערים בין כותרות לתכני מאמרים תראו הבדלים משמעותיים בין הכותרת לתוכן בלפחות 80% מהמקרים בחלקם הכותרת היא ממש שקרית. מה שקוראים היום – FAKE NEWS. הסיבה ככל הנראה היא הטיה של כותב הכותרות כמו גם הרצון לקבל לייקים ולהסיט את תשומת הלב של הקוראים לכתבות. ידוע שהיום רבים קוראים אך ורק את הכותרת ולא את התוכן ובצורה כזו מייצרים מציאות וירטואלית. מעניין לדעת מי אלו שכותבים את הכותרות וכיצד הם מתוגמלים…

    הגב

תגובה
שם
דוא"ל

חזרה למאמרים
הרשמה לניוזלטר
הכניסו את פרטיכם וקבלו עדכונים שוטפים לדוא"ל
אני מסכים לתנאי השימוש
הירשם
פרספקטיבה בפייסבוק
פרספקטיבה בתקשורת
עמותת האם
שותפים