'אלקודס אלערבי', 'הארץ' ו'אל מיאדין' מציגים:

האינטרס של תקשורת חמאס וחיזבאללה להאשים את ישראל בהתפרצות בשייח ג'ראח הגיוני. אבל למה 'הארץ' מצטרף לשקר השקוף והגס?

כך הכל התחיל? בן גביר מגיע לשייח ג'ראח. (צילום: אוליביה פיטוסי פלאש 90)

"האש שהצית הפירומן בן גביר בשייח ג'ראח סחפה את הביביסטים". זו הכותרת שנבחרה למאמר  של יוסי ורטר ב'הארץ' בשישי האחרון. בתוך המאמר חוזר ורטר ומצביע על האשם היחיד במתח הגובר בשכונה:

ערב טיסתו (של רה"מ לבחריין) נראה היה שהמצב על סף התלקחות וגלישה. איתמר בן גביר וחסידיו עשו כמיטב יכולתם לפוצץ את חבית חומר הנפץ

האמנם איתמר בן גביר הפירומן וחסידיו הם שעשו כמיטב יכולתם לפוצץ את חבית חומר הנפץ?

את הטענה הזו מפיץ האויב במרץ בכל רחבי העולם המוסלמי בטורקיה, בלבנון, בירדן, במצרים, בכלי תקשורת ערבים בינלאומיים בבעלות קטאר וכמובן שגם בעיתונות הפלסטינית.

בכל אלה ומסתבר שגם בישראל.

דיווחים אחרים בתקשורת הישראלית דייקו בתיאור הנסיבות, למשל 'ידיעות אחרונות' (18.2.22, עמ' 5), שם דיווח יוסי יהושוע ש"משבר שייח ג'ראח התפרץ שוב עם הצתות הבתים וכלי הרכב שהובילו להגעתו של ח"כ איתמר בן גביר ופתיחת לשכתו במקום".

ואכן זה בדיוק מה שקרה. דיווח על אירוע מאמצעו ולא מתחילתו הוא שיטה קבועה של 'הארץ' להפיץ תעמולת כזב בשירות האויב והוא עשה זאת לא פעם בעבר.

תיאור האירוע, בעיתונות הערבית בכל רחבי העולם, מתחיל מהופעת בן גביר כדי להציגו כאחראי למתיחות, תוך התעלמות מכך שהוא הגיע לשם בעקבות התנכלויות חוזרות ונשנות של תושבי שייח ג'ראח הערבים לשכנם היהודי משכונת שמעון הצדיק, כולל הצתת רכבו 9 פעמים ואף הצתת ביתו, בכוונה ברורה לרצוח אותו ואת משפחתו. בן גביר "הקים לשכה" בשכונה במטרה מוצהרת לאלץ את המשטרה לקיים במקום נוכחות קבועה כדי לשמור על תושבי השכונה היהודים מתגרת ידם של שכניהם האלימים והרצחניים.

מיותר לציין שבן גביר פעל על פי חוק וגם שהגורם למתיחות הוא סירובם של הפלסטינים לפנות נכסים בבעלות יהודית אליהם פלשו שלא כדין על פי הכרעת כל ערכאות המשפט הישראליות לאורך השנים.

מיותר גם לציין שישנם על הפרק פינויים צפויים מתוקף הוראת בית המשפט להשיב את הנכסים הגזולים לבעליהם היהודים, אבל הפינוי העומד במוקד המתיחות הוא בכלל לרווחת תושבי השכונה הערבים, לצורך הקמת בית ספר אזורי לחינוך מיוחד עבור ילדי מז' העיר הערבים.

אין זו הפעם הראשונה שחלקים בעיתונות הישראלית מיישרים קו עם תעמולת השקר של האויב וממהרים להאשים את ישראל באחריות להתלקחויות להן גרם האויב בעצמו. הם עשו זאת גם במבצע שומר החומות והם עושים זאת כאמור כמעט בכל פעם שבה מתלקחת אלימות.

עבור אותם חלקים מהתקשורת הישראלית ש'הארץ' בראשם, ישראל תמיד אשמה בכל דבר רע שקורה. הפלסטינים לא. אף פעם.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. מאחר והכותב שואל בתמימות "למה 'הארץ' מצטרף לשקר השקוף והגס" אני מתכבד לסייע: המטרה היא להוסיף תחמושת שבעזרתה 'חיזב צאלח א דין' [-המפלגה שהשתלטה על מערכת המשפט הישראלית] תוכל, בנימוקים משפטיים-חוקיים, לסכל את ההליך הדמוקרטי של בחירת הציבור הישראלי באיתמר בן גביר כנציגו בכנסת הבאה. הטקסט/ים של ביטאון החמאס [-'הארץ' בשביל הכותב] יצורף לדברי ראש הממשלה ומפקד המשטרה הנוכחיים. השאלה המתמיהה היא מדוע הכותב מתעקש להציג עצמו כמי שאינו מבין את השלכות מהלכי התקשורת המסוקרים על ידו

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות