ידיעות אחרונות: אין הבדל בין יהודי עולה לבין מסתנן אפריקאי, ולכן אסור לגרשם

העיתונאי ירון לונדון קובע שאין יהודים שעלו ארצה מכוח רגש ציוני. כולם, כמו המסתננים, אולצו להגר לכאן כי "נדחו" בארצות מוצאם. ביקורת זו מוקדשת למאות אלפי העולים הציונים, אותם מחק לונדון למען השארת המסתננים

עלו כמו האפריקאים, כי "נדחו", לא כי "נמשכו". בני נוער יהודים מאמריקה ואירופה שעלו כדי להתגייס. (צילום: פלאש 90)

אין לך יום חדש בקמפיין התקשורתי נגד הרחקת המסתננים, שאין לו השקר שלו.

אחרי שהפרכנו כאן את השקר לפיו מדובר ב"מבקשי מקלט" (לא נכון הם מהגרי עבודה לא חוקיים)

ואת השקר לפיו הם נשלחים אל מותם (לא נכון, הארצות אליהן הם מושבים הן בטוחות, גם לדעת בג"צ שנדרש לעניין)

ואת השקר לפיו "השלטונות הישראליים מציעים כסף לאזרחים תמורת צייד מסתננים אפריקאים ברחובות" (מודעת דרושים לתפקיד פקחים שפרסמה רשות האוכלוסין וההגירה)

ואת השקר לפיו בישראל מתנהל השיח הציבורי הקיצוני והגזעני ביותר נגד אפריקאים וערבים (לא נכון באירופה השיח קיצוני ואלים בהרבה)

מגיע שקר חדש – נועז ושערורייתי מכל קודמיו.

במאמר שפרסם שלשום ב'ידיעות אחרונות' העיתונאי ירון לונדון תחת הכותרת "כולנו מהגרים", הוא מקים טענה בת שתי קומות:

הקומה העליונה היא הטענה שאין לנו – היהודים הישראלים, שום זכות להחזיר את המסתננים האפריקאים לאפריקה, משום ש"כולנו מהגרים" בדיוק כמותם, או בלשונו של לונדון:

המסתננים האלו הונעו על ידי אותו כוח הדף שהניע את הוריי. כוחה של האין-ברירה

קומה זו יושבת על קומת קרקע, והיא הקביעה ההיסטורית הנחרצת, ולפיה כל היהודים ש"עלו" ארצה, (לונדון מתרעם גם על השימוש במילה "עלו", אותה הוא מתאר כ"אינדוקטרינציה") עשו זאת בדיוק מאותם מניעים שעשו זאת האפריקאים. ובלשונו:

האמת היא שזולת יהודים אדוקים מועטים שהשתוקקו למות בארץ הקדושה, הגיעו כל האחרים מפני שנדחו ולא מפני שנמשכו. אידיאולוגיית ה"זכות" הציונית התפתחה מחמת ההכרח למצוא מדרך רגל ליהודים העשוקים

את הסנטימנט היהודי-ציוני שגרם למאות אלפי יהודים לעלות ארצה במשך השנים, לא מפני ש"נדחו" אלא מפני ש"נמשכו", הוא מבטל במחי משפט, ואף מכנה "שקר ציוני" וגם "שטות גמורה שגם מקורה בפדגוגיה הציונית".

אז האמנם צודק ירון לונדון ואין לנו זכות להרחיק את המסתננים חזרה לאפריקה, משום שאין שום הבדל בנסיבות ואף בסיבות שהביאו אותם ואותנו לכאן?

ירון לונדון מפיץ שקר. לא סתם שקר, שקר נתעב.

יהודים רבים עלו ארצה בגלל תערובת של נסיבות ומניעים, ובהם גם רגש יהודי ציוני וגם מציאות חיים קשה בארצות המוצא שלהם. על אף שסביר להניח שבנפשו של כל יהודי מפעם רגש כלפי ארץ ישראל והמדינה היהודית שהוקמה בה, נעשה ללונדון הנחה שאינה מגיעה לו ונקבע קטגורית, רק לצורך הדיון, שכולם אכן עלו ארצה רק מאותן סיבות שהביאו הנה את המסתננים האפריקאים.

עדיין אנחנו נשארים עם למעלה מ 50 אלף עולים שעלו רק ב 15 השנים האחרונות מארצות הרווחה האנגלוסקסיות באמצעות ארגון 'נפש בנפש', כולם עד האחרון שבהם עלו מפני ש"נמשכו" ולא מפני ש"נדחו".

עדיין אנחנו נשארים עם עליית 'שלח את עמי', במסגרתה עלו ארצה ממדינות חבר העמים במהלך שנות ה 70' כ 163 אלף יהודים ציונים, שלא רק שעלו מפני ש"נמשכו", אלא אף שילמו על כך מחירים כבדים מצד השלטונות שניסו להניאם מכוונותיהם, חלקם, "אסירי ציון", אף ריצו על עוונם זה מאסרים ממושכים. את סיפורם המופלא, שבינו לבין הסתננות מהגרי העבודה האפריקאים לישראל לא מוצא לונדון כל הבדל ערכי, ניתן לקרוא בספרו של ההיסטוריון מרטין גילברט "יהודי התקווה"

ולמה ללכת רחוק כשיש לנו את נתוני העלייה הרשמיים של השנים האחרונות? גם אם מניחים הנחה כוללנית ומחמירה, לפיה כל העולים שעולים מצרפת וממדינות חבר העמים לשעבר – כולם זהים למסתננים מאפריקה ועונים להגדרה "שנדחו" ולא "שנמשכו", (מה שכמובן אינו נכון), עדיין מתאפיינות השנים האחרונות בכך שכרבע מן העולים, (אלפים רבים מדי שנה) מגיעים מארצות רווחה ומארצות שמהן לא "נדחים" יהודים.

"יהודים אדוקים מועטים שהשתוקקו למות בארץ הקדושה"? העלייה ארצה מתאפיינת בהיותה עליית צעירים – למעלה ממחצית העולים בני פחות מ 30.

ובתוך כל מיליוני היהודים האלו, שלטענת ירון לונדון אין להם זכות להחזיר את המסתננים לאפריקה כי גם הם, כמותם, "היגרו" לישראל מחוסר ברירה, גם אבי – חנוך עמיאור – שבגיל 17, לאחר שנתפס לרעיון הציוני בעקבות פעילות מקומית של תנועת "בני עקיבא", קם ועזב את חייו הנוחים במקסיקו סיטי ועלה לבדו לארץ.

עד היום נוהגת אותה חבורת נערים יהודים מקסיקנים (כיום ישראלים וותיקים בני כ 80) להיפגש מעת לעת ולהעלות זיכרונות. את כל אלה ואת יתר מאות האלפים הרבים, אם לא מיליוני הישראלים, שכמותם עלו מתוך רגש יהודי ציוני, מחק לונדון כלא היו, כדי לתת שמן בעצמות הקמפיין נגד החזרת המסתננים לאפריקה. איזה שקר. איזו בושה.

תגובת ירון לונדון: אכן, בשנים האחרונות, משעה שישראל הייתה למדינה משגשגת, שיפרה, במידת-מה את כוח משיכתה.

למרות זאת, אני עומד על דעתי שרק מיעוט מהגר לכאן מסיבות אידאולוגיות וכמובן שכך היה בשנות המנדט הבריטי.

הציונות הייתה ועודנה אפשרות הנשקלת רק כאשר אין ליהודי בגולה ברירה טובה יותר. אם דבריי אינם מקובלים עליך, שוחח עם היסטוריונים רציניים של ההיסטוריה המודרנית.

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. מחריד. אתר מלא שנאה ומפיץ שנאה. לא נראה לי שתפרסמו את הטוקבק אבל לפחות תקראו.

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות