מרקוס מכה שנית

יואל מרקוס מיישר קו עם טענת ה"פיראטיות" השקרית

בטורו על התגובות למשט הטורקי ("עד הפשלה הבאה", "הארץ", 11.6.10), כותב יואל מרקוס:

וכשהחלטנו איך לעצור ואם לעצור בכוח את המשט, בפרט את האונייה הטורקית, האם הבאנו בחשבון שתפיסת אונייה אזרחית כמוה כמעשה פיראטי?

כפי שכבר נכתב כאן בעבר, לפעולה פיראטית ישנה הגדרה מאד ברורה בחוק הבינלאומי. ההשתלטות של צה"ל על ה"מרמרה" אינה מעשה פיראטי על פי כל קנה מידה משפטי בינלאומי. אפילו סוכנות רוייטרס, מקור לא ישראלי אשר לא בדיוק עושה הנחות לישראל, פרסם ניתוח של פעולת ישראל באמצעות שאלות ותשובות של מומחים למשפט ימי. בין השאר נשאלה השאלה הבאה:

מתנגדים קראו לפעולת ישראל "פיראטיות". האם כך הדבר?

תשובה: לא. מכיוון שתחת החוק הבינלאומי היא נחשבת לפעולת מדינה. בין אם מה שישראל עשתה צודק או לא, זוהי לא פעולה פיראטית […]

הכי קל לדקלם מה שכולם אומרים, במיוחד כשזה נשמע טוב ולכותב אין מושג מה הוא כותב. אם אומרים מספיק פעמים "ישראל פיראטים", "צה"ל פיראט", "פעולה פיראטית", בסוף זה מה שיחלחל וזה מה שאנשים יחשבו. העולם טוען שישראל ביצעה מעשה פיראטי? החוק הבינלאומי מוכיח שחור על גבי לבן שהדבר אינו כך. מה מונע מיואל מרקוס לעשות קצת עבודה עיתונאית, לברר מה המשמעות של השימוש במונח "פיראטי" ולכתוב טור, שיתורגם אח"כ לאנגלית, אשר מסביר מדוע פעולת ישראל לא היתה פעולה פיראטית?

אה סליחה. זו בקשה מוגזמת מדי עבור עיתון "הארץ".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות