נחום ברנע מאבד בלמים

האמונה באידיאולוגיה מעוותת ונאצית במוצהר, אותה מייחס ברנע לכשני מיליון ישראלים, יכולה לנבוע או מבורות, או מזדון או משניהם יחד

לא בוחל ברמאות במטרה להסית נגד המתנחלים. נחום ברנע (צילום: פלאש90)

ביום שישי האחרון, בטורו בידיעות אחרונות (המוסף לשבת עמ' 2) טפל נחום ברנע על 'גוש נתניהו' אשמת שווא כה חמורה, עד שגם בסטנדרטים הירודים ממילא של ברנע, היא מזדקרת כמופת של נבזות, חולשת דעת וכיעור.

לטענת נחום ברנע, הדבק המאחד את זהותם של כשני מיליון ישראלים שהצביעו למפלגות החרדיות, למפלגת הציונות הדתית ולליכוד, הוא שהם דוגלים ב"עליונות יהודית".

ובלשונו:

מי שבחר שטייניץ בחר בן גביר. מי שבחר רגב בחר ליצמן. כולם מתכנסים סביב פוליטיקאי אחד וזהות אחת: עליונות יהודית. זה הדבק שמחזיק את כל הציבור הזה יחד. זה הדבק שיחזיק את הממשלה שתקום, אם תקום, לאחר הבחירות

מכאן, ולצורך תרגיל, הבה נניח שברנע כתב את שכתב מתוך בורות, ואינו יודע מניין נובע הביטוי 'עליונות יהודית' ומה משמעותו.

את הביטוי הזה המציא הניאו נאצי היוקד, הגאה והמוצהר, מנהיג הקו קלוקס קלאן לשעבר, דיוויד דיוק, בספר אנטישמי שלם שכתב על האשמה, עליה חוזר ברנע, ושמו: "העליונות היהודית – ההתעוררות שלי לשאלה היהודית".

משמעות הביטוי היא שהיהודים, הזוממים להשתלט על העולם, הם גזע טורף ומדכא שיש להילחם בו כדי להביא לניצחון הגזעים הלבנים במאבק על האבולוציה של האנושות.

לפי טענת השקר הגסה והנלוזה הזו, היהודים רואים עצמם כגזע עליון על פני גזעים אחרים. לשם השתלטות על העולם הם אינם בוחלים בתכסיסים ערמומיים כגון הגלובליזציה, שהיא מסווה להשתלטותם על העולם, המצאת השואה וייזום מתקפות טרור כגון מתקפת ה 11 בספטמבר, לה אחראי המוסד.

נכון שמצביעי 'גוש נתניהו' מתאפיינים בתמיכה ברעיון שישראל תוגדר כמדינה יהודית ולא כמדינת כל אזרחיה ושזו גם תהיה הגדרתה העצמית הלאומית היחידה. (אגב בהתאם לנכתב במגילת העצמאות)

נכון גם שאותו גוש מצביעים מבקש מהממשלה יד קשה יותר כנגד הטרור הפלסטיני האנטי ישראלי.

אבל האם נכון לומר על אותם שני מיליון ישראלים שהם רואים עצמם במונחים המתועבים של העליונות היהודית?

הפניתי את השאלה הזו לנחום ברנע. הוא בחר שלא להגיב

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות