ד"ר דובר המפכ"ל אמנון, ומיסטר פרשן החדשות אברמוביץ'

את בדיקת העובדות הזו למופע החנופה שהעניק אמנון אברמוביץ' למפכ"ל במהדורה המרכזית, אברמוביץ' מן הסתם יעדיף לשכוח

שאלה אמיתית: מי מופיע כאן, דובר או פרשן? ((צילומסך: חברת החדשות)

ביום ראשון בערב עלה פרשן חברת החדשות אמנון אברמוביץ' לשידור, כדי ללחום את מלחמתו של מפכ"ל המשטרה על שנת הכהונה הרביעית, המסתמנת כמוטלת בספק.

אין בעיה מר אברמוביץ', רק נא לבסס את ההגנה על עובדות נכונות. כך אברמוביץ': (כאן, מדקה 3:26)

בסביבת אלשיך אומרים שבתקופתו ירדה הפשיעה בצורה ניכרת, פריצות, גניבות רכב, פשיעה חקלאית, הוא ביצע מהפכה של ממש, יש אליו הערכה רבה בסגל הפיקוד, לכן אם במקרה הזה לא תינתן שנה רביעית כמקובל, הסיבה תהיה ברורה לכל ילד

אם ביצע "מהפכה של ממש" ואם יש אליו "הערכה רבה בסגל הפיקוד הבכיר", אי אפשר למדוד. את כל היתר אפשר בהחלט. בואו נמדוד:

גניבות רכב:

המפכ"ל, סליחה, "סביבתו", דיווח/ה לאברמוביץ' על ירידה בהיקפי גניבות הרכב, אבל מנתונים שמפרסמת חברת 'פוינטר', לאיתור והשבת כלי רכב, עולה שבשנת 2017 חלה דווקא עלייה, לא מתונה בכלל, של כ 19% בגניבות כלי הרכב בהם מותקנים מתקני האיתור שלה, שהם מן הסתם מדגם מייצג.

לפי הנתונים מדובר בעיקר בעליה משמעותית בגניבות כלי הרכב החדשים, כלומר מארבעת השנתונים האחרונים.

פשיעה חקלאית:

אברמוביץ' לא לבד בבואו לאכול בכפית את מה שמאכילה אותו המשטרה. משעשע להיווכח בפער העצום, אפילו באותה מערכת חדשות, בין האייטמים שיוזם מערך יחסי הציבור של המשטרה, בהם מציגה המשטרה את עצמה כיעילה מאד בטיפולה בפשיעה החקלאית, לבין האייטמים העצמאיים, פרי העבודה העיתונאית, מהם עולה, באותה מערכת חדשות, תמונה הפוכה בתכלית.

איפה האמת? לפי דו"ח מבקר המדינה האחרון, המשטרה לוקה מאד בטיפול בפשיעה החקלאית ובוודאי לא מצליחה להוריד את היקפיה. הטיפול המשטרתי בתלונות גרוע מאד. פחות מ 5% מהתלונות שהוגשו הבשילו להגשת כתבי אישום. בנוסף:

עלייה של עשרות אחוזים בגניבות החקלאיות, וירידה של עשרות אחוזים במספר התפיסות. עלייה של עשרות אחוזים בגניבת כלים חקלאיים וירידה של עשרות אחוזים במספרי התפיסות, וכן היעדר אכיפה אפקטיבית בהשתלטות פושעים על שטחי מרעה.

סיכום המבקר: "חולשה אכיפתית, אוזלת יד והיעדר מענה מערכתי"

לכן אין פלא שגופים אזרחיים מזהים את "החולשה האכיפתית" עליה דיבר המבקר ולוקחים על עצמם את משימת ההגנה על החקלאים מפני פשיעה. אפילו המשטרה בעצמה מעודדת את החקלאים לרכוש אקדחים כדי להגן על עצמם בעצמם, כיוון שהיא לא מצליחה לעשות זאת עבורם.

עבירות התפרצות:

אכן ירידה מתונה מאד של כ 4.5%.

אבל עיון בשנתון הסטטיסטי האחרון שפרסמה המשטרה עצמה, מראה עד כמה סלקטיבי, ממש עד כדי גיחוך, היה התדרוך שנתן המפכ"ל לאברמוביץ', ועד כמה שטחי ועצלן, שלא לומר אינטרסנט, היה אברמוביץ', שלא בדק בעצמו את הנתונים לפני שדיווח עליהם לצופים.

כי מהם עולה כך:

תאונות הדרכים הקטלניות, גורם המוות הלא טבעי המוביל בישראל, אשר אמור להוות יעד מרכזי של המשטרה, במגמת עלייה

עבירות מין חמורות, במגמת עלייה

עבירות תקיפה חמורה, במגמת עלייה

עבירות מחשב, במגמת עלייה

עבירות סמים, במגמת עלייה

איפה בכל זאת רואים ירידה? באחוז המעצרים שהסתיימו בכתבי אישום. כלומר עלייה במעצרי השווא.

ןעוד נקודה שלא טרח אברמוביץ' לבדוק, וגם אותה בלע מפי המפכ"ל, (שוב סליחה, "סביבתו") ופלט בשידור כמות שהיא, ולפיה "מקובל" להעניק למפכ"ל שנה רביעית בתפקיד, נוסף על שלוש השנים שהן הקדנציה שהוגדרה לו על ידי הממשלה.

"מקובל"? בקרוב לשלושים השנים האחרונות כיהנו בישראל עשרה מפכ"לים. שמונה מהם כיהנו שלוש שנים ומטה, ושניים בלבד זכו לשנה רביעית. אז מה מקובל כאן, שלוש שנים או ארבע?

תגובת אמנון אברמוביץ': לי יש נתונים כתובים אחרים. תכתוב מה שאתה רוצה. כל אחד יכתוב כרצונו. לא התייחסתי לכל העבירות שאליהן אתה מתייחס.

לגבי "שנה רביעית כמקובל": לגיטימי בהחלט לא להאריך לשנה רביעית. אבל לשני האחרונים האריכו.

'פרספקטיבה': את הנתונים הכתובים האחרים שבידיך קיבלת מדוברות המשטרה?

על כך כבר נמנע אברמוביץ' מלענות.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות
  1. ב"ה
    ערוצי התעמולה פועלים בדיוק כמו סוחרי סמים,
    הם מגישים מנה גדושה תוכניות בידור שהם סם להמונים הכל מבויים, הכל מתוסרט (מוכרים שקרים ופזנטזיות) בתוך כך, התמימים וחלשי האופי שבקרב עם ישראל נאלצים לצפות בחדשות וכאן הנקודה המסוכנת לנפש: הילדים שלנו צורכים את הזבל הזה!

  2. ב"ה
    ערוצי התעמולה פועלים בדיוק כמו סוחרי סמים,
    הם מגישים מנה גדושה תוכניות בידור שהם סם להמונים הכל מבויים, הכל מתוסרט (מוכרים שקרים ופזנטזיות) בתוך כך, התמימים וחלשי האופי שבקרב עם ישראל נאלצים לצפות בחדשות וכאן הנקודה המסוכנת לנפש: הילדים שלנו צורכים את הזבל הזה!

  3. ב"ה
    ערוצי התעמולה פועלים בדיוק כמו סוחרי סמים,
    הם מגישים מנה גדושה תוכניות בידור שהם סם להמונים הכל מבויים, הכל מתוסרט (מוכרים שקרים ופזנטזיות) בתוך כך, התמימים וחלשי האופי שבקרב עם ישראל נאלצים לצפות בחדשות וכאן הנקודה המסוכנת לנפש: הילדים שלנו צורכים את הזבל הזה!

  4. חייבת להגיד שמשהו כאן נראה ממש מלוכלך… יכול להיות שאלשייך שיחד את אברמוביץ כדי שהלה יעניק לו סיקור אוהד?

    • אין למשטרה כא המשאבים השוטרים עובדים קשה ואינם זוכים להערכה וכבוד הראו לימדינה שמרים יד על שוטר או מקללו שלא נעצר ונכלא

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות