'ידיעות אחרונות': טראמפ אמר שהישראלים לוזרים והוא שונא לוזרים

וזה עוד תוך כדי מלחמה קשה. מזל שהדברים לא היו ולא נבראו

טראמפ בביקורו בישראל כנשיא ב-2018. צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ

"ומה אחרי המלחמה"? שואלת אורלי אזולאי ב'ידיעות אחרונות', ומתריעה כי יש לחדול מההפצצות והלחימה ולעלות על דרך השלום: נסיגה מהשטחים, הקמת מדינה פלסטינית וחתימה על הסכם השלום המיוחל.

הנשיא ביידן, כותבת אזולאי, כבר דרש מראש הממשלה נתניהו תכנית עם אופק מדיני, וכדאי מאוד שניענה לו בהקדם – אחרת הוא עלול לרדת מהנשיאות, ומי שיחליף אותו יהיה שונא ישראל הידוע דונלד טראמפ:

ייתכן ובקדנציה הבאה ביידן כבר לא יישב בבית הלבן. טראמפ עולה כפורח, אתמול הוא ניצח בבחירות המקדימות באיווה, ונראה כמו טווס בדרכו לנצח ולהיות מועמד הרפובליקנים. הוא הצהיר שהוא שונא לוזרים, וכך הוא כינה אותנו בעיצומם של הקרבות בעזה.

ההדגשה שלנו. לפי אורלי אזולאי, המועמד טראמפ הטיח בנו הישראלים מילים קשות במיוחד: קודם כל, אנחנו לוזרים; ושנית, הוא שונא לוזרים – כלומר הוא שונא אותנו.

הבעיה היא שטראמפ לא באמת אמר את זה, או משהו שקרוב לזה. ככל שחיפשנו ברחבי הרשת ומאורעות הבחירות המקדימות באיווה, לא מצאנו רמז לאמירה דומה שלו. הוא כן אמר שאם הוא היה נשיא, ישראל לא הייתה מותקפת בשביעי לאוקטובר ושהוא היה מסיים את הסכסוך בינינו לחמאס "מאוד מהר". אבל "לוזרים"? "שנאה"? יוק!

יתר על כן, ברור שאם הוא היה אומר את מה שאורלי אזולאי מייחסת לו – הדבר היה מעורר הדים בלתי מבוטלים. כשטראמפ טען, כמה ימים לאחר הטבח בעוטף עזה, שיואב גלנט הוא "Jerk" ושחיזבאללה הוא "Very smart", דבריו יצרו כותרות, ויריביו תקפו אותו שהוא לא מספיק פרו-ישראלי ותוקף את ישראל בשעתה הקשה.

הייתכן שאמירה שלו שהישראלים לוזרים ושהוא שונא אותם הייתה חולפת מתחת לרדאר? או שאולי הדברים נאמרו בשיחה פרטית עם אורלי אזולאי?

יצרנו עימה קשר ושאלנו אותה מה המקור לטענתה. תשובתה תתפרסם פה אם היא תבחר להגיב.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות