ממתי בילוי במסיבה הוא "משימה מסוכנת"?

הארגון הבי"ל "להגנה על עיתונאים" ממציא, משקר, מסלף ומטעה. העיקר לא לגנות את חמאס

הוועדה להגנה על עיתונאים (Committee to Protect Journalists, ולהלן CPJ) מצהירה כי תפקידה הוא "להגן על זכותם של עיתונאים לדווח את החדשות בבטחה וללא פחד מפגיעה". אך אם נסתמך על האופן בו הארגון הבינלאומי טייח את מקרי הרצח של כמה עיתונאים ישראלים שנטבחו על ידי חמאס בשבעה לאוקטובר, יהיה זה הולם לכנות אותו "הוועדה להגנה על רוצחי עיתונאים".

בעוד מסד הנתונים המפורט של CPJ אודות עיתונאים שנהרגו באזורי סכסוך מחלק את כל העיתונאים שנהרגו בסכסוכים לפי שלושה סוגים של מוות – "נרצח", "נהרג מאש צולבת/קרב" או "נהרג במשימה מסוכנת" – הוא אינו מסווג אף אחד מהעיתונאים הישראלים שנהרגו על ידי חמאס כ"נרצח".

במקום זאת הוא מסווג כל אחד מקורבנות הרצח הישראלים, באופן שקרי, כמי שנהרגו "במשימה מסוכנת" בידי "ארגון פוליטי" (Political group), כולל את אלו שהסתתרו בממ"ד שבביתם או שרקדו בפסטיבל נובה ליד רעים.

קחו לדוגמה את העמוד באתר הארגון העוסק ביניב זוהר, צלם 'ישראל היום' שנרצח יחד עם משפחתו בביתו שבנחל עוז. לפי החוקרים הנועזים של CPJ, זוהר נהרג על ידי "קבוצה פוליטית" בעת שהיה ב"משימה מסוכנת". CPJ מוסיפים:

יניב זוהר, צלם ישראלי שעובד עבור העיתון היומי בשפה העברית 'ישראל היום', נהרג במהלך מתקפה של חמאס על קיבוץ נחל עוז בדרום ישראל. 'ישראל היום' וערוץ 7 דיווחו כי אשתו ושתי בנותיו נהרגו גם הן במתקפה. עורך העיתון עומר לחמנוביץ סיפר ל-CPJ שזוהר עבד באותו יום.

נראה שב-CPJ סבורים כי אם זוהר "עבד באותו יום", הדבר מעניק להם אור ירוק לטייח את הרצח שלו כהרג בידי "ארגון פוליטי" במהלך "משימה מסוכנת".

אך לפי סוכנות הידיעות AP, המעסיקה הקודמת של זוהר, הוא נהרג בביתו, לצד משפחתו, ולא במהלך ביצוע משימה כלשהי. יתר על כן, עיתון 'הארץ' דיווח:

מנהלו, עמי שומן, סיפר ל"הארץ" על התקשורת ביניהם בשבת: "בשש וחצי בבוקר כתבתי לו 'תתכונן' כשהתחילו האזעקות. 'יש אזעקה, תפוס מחסה, ושייגמר — צא לצלם'. המשפחה היתה בממ"ד, דיברנו כל הבוקר, והוא סיפר לי שיש ירי בחוץ. ראיתי הודעה שהוא שלח לחבר אחר 'יש מחבלים בבית, תקרא לדובדבן, אני סוגר'. מצאו אותו עם אשתו והבנות שלהם. בחור זהב, זו טרגדיה".

אנו רואים שהטענה שזוהר נהרג בזמן שעבד היא חסרת בסיס – שלא לדבר על העלילה שהוא נשלח ל"משימה מסוכנת". להיפך, מעסיקו אמר לו לתפוס מחסה, מה שהוא אכן עשה בביתו עם משפחתו. למרבה הצער, זה לא עזר לו.

עמיתו של זוהר, צלם Ynet רועי עידן, היה מחוץ לביתו שבכפר עזה, מחזיק את ביתו בת ה-3, כשמחבלי החמאס ירו בו וחטפו את ביתו. אשתו סמדר נרצחה בתוך הבית ושני ילדיו הסתתרו למעלה מ-12 שעות בתוך ארון עד שכוחות הביטחון חילצו אותם.  Ynet דיווח שעם פרוץ המתקפה, הוא יצא וצילם קבוצת מחבלים על גלשני אוויר חודרים לקיבוץ וירי רקטות. מיד לאחר מכן חזר לביתו, שם אש המחבלים השיגה אותו.

למרות זאת, נכון לכתיבת שורות אלה, CPJ ממשיכה לטעון שהוא נהרג ב"מיקום לא ידוע" על ידי "אש שמקורה אינו ידוע" בעת שהיה ב"משימה מסוכנת".

באופן דומה, CPJ טייחה את הרצח של שתי עיתונאיות שבסך הכל יצאו לבלות בפסטיבל נובה ברעים. הן נרצחו יחד עם מאות חוגגים נוספים. על שי רגב, עליה CPJ טוען כי "נהרגה" על ידי "ארגון פוליטי" בעת שהייתה ב"משימה מסוכנת".

שי רגב ז"ל. הצילום באדיבות Times of Israel

רגב נרצחה לצד בן זוגה, ניר פורתי, כך שניתן להניח בסבירות גבוהה שהם הגיעו למסיבה כדי לבלות ולא כדי לעבוד. אך גם אם היא הגיעה לשם כחלק מתפקידה – ממתי סיקור של מסיבת ריקודים נחשבת ל"משימה מסוכנת"?

עיתונאית נוספת, איילת ארנין, נרצחה גם היא על ידי ארגון הטרור במסיבת הטבע ברעים. וגם אודותיה, ב-CPJ החליטו לשקר בלי למצמץ, וטענו שהיא נהרגה על ידי "ארגון פוליטי" במהלך "משימה מסוכנת".

לסיכום, צוות הכתבים והעורכים של CPJ החליט להעניק הנחות מפליגות לארגון טרור ידוע דמוי דעאש שבדיוק ביצע את הטבח הנורא ביותר של אזרחים בזמן האחרון, והוציא לפועל את הרצח ההמוני הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, ולכנותו "ארגון פוליטי". הוא גם החליט לשקר במצח נחושה ולטעון כי עיתונאים שנרצחו בדם קר בידי אותו ארגון טרור – כולל אלה שהסתתרו בביתם עם משפחותיהם או בילו במסיבה – היו בעצם ב"משימה מסוכנת". הביזיון הזה אינו מגן על עיתונאים. הוא מגן על רוצחי עיתונאים, ומאפשר להם לרצוח בבטחה וללא פחד מפגיעה.

המאמר המקורי הופיע לראשונה באנגלית באתר CAMERA. עיבד ותרגם לעברית: שלומי בן מאיר

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות