'מעריב' בשירות תעמולת האויב

שתי טענות הדהד רון מיברג במעריב השבת: שישראל הרגה את שירין אבו עקלה ושהיא מטייחת את החקירה. מי הרג, נדע בקרוב. מי טייח אנחנו יודעים זה זמן

שירין אבו עקלה (מתוך חשבון הטוויטר שלה)

ביום שישי האחרון, בהתייחסו לתפקודו של יאיר לפיד כראש ממשלה, בטורו במוסף 'מעריב', הבליע העיתונאי רון מיברג טענה שראוי לבררה. כך כתב:

האם כעיתונאי לשעבר היה לוקח חלק בטיוח מותה של שירין אבו עאקלה, עיתונאית פלסטינית, מאש כוחותינו?

ראוי לבררה כי מיברג בעצם מהדהד, בעיתון ישראלי בעברית, שתי טענות תעמולה של האויב ושל כלי תקשורת מערביים המשתפים איתו פעולה: שישראל הרגה את העיתונאית (לפי הלוס אנג'לס טיימס, ממשלת ישראל אף הורתה לכוחותיה לרצוח אותה) ושהיא מטייחת את החקירה.

נתחיל בטענה הראשונה. האמנם מנוי וגמור שישראל הרגה את העיתונאית?

התשובה היא שכמובן שלא. עד שלא מתקיימת בדיקה בליסטית של הקליע שהרג את העיתונאית, לא ניתן לקבוע מי ירה אותו. "תחקיר" שפורסם ב CNN, הפליל את ישראל על סמך תחושות של עדי ראייה ערבים, שלא יכולים להיות מוטים מהם. מהלך מגוחך מבחינה מקצועית עיתונאית.

בנוסף, סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות ממהלך הקרב, מתעדים ירי חסר אבחנה של חמושים פלסטיניים במהלך הקרב. האם זה אומר שהפלסטינים הרגו אותה? ברור שלא. אבל זה מותיר את השאלה פתוחה.

לכן לא במקרה נסוגו כלי תקשורת בינלאומיים רבים מהטענה הפלסטינית הראשונית לפיה ישראל הרגה את העיתונאית, ותיקנו לכך שהנושא נותר בגדר "טענה בלתי מוכחת של רשת אל ג'זירה" (ביתה המקצועי של העיתונאית).

יוצא אפוא, שעד שלא מתקיימת חקירה, אין לדעת מי הרג  את העיתונאית. מי, אם כך, מטייח את החקירה? האמנם ישראל כטענת מיברג?

שוב טעות. מיד עם היוודע תוצאות הקרב, ערכה ישראל חקירה עצמית של נסיבות האירוע ועל סמך תוצאות החקירה הראשונית, הודיעה שהעיתונאית נהרגה מירי המחבלים וביקשה מיד בליסטית בלתי תלויה של הקליע, כדי לרדת לחקר האמת.

בהמשך נסוגה ישראל מהקביעה הגורפת, קבעה שלא ניתן לקבוע מי ירה בעיתונאית, ופעם נוספת ביקשה חקירה בליסטית בלתי תלויה, שהיא כמובן הדרך היחידה לרדת לחקר האמת.

לכל אורך הדרך סירבו הפלסטינים לתת את הקליע לחקירה בליסטית והתמידו בכך עד לימים האחרונים, אז, תחת לחץ אמריקני כבד, מסרו את הקליע לחקירה.

מה תעלה החקירה, אין לדעת. יתכן שתפליל את ישראל ויתכן שאת הפלסטינים. דבר אחד בטוח: עד שלא נמסר הקליע לחקירה אין לדעת מי הרג את העיתונאית. מה שכן ניתן לדעת, הוא מי טייח את החקירה לכל אורך התקופה. הפלסטינים כמובן, שסירבו לתת את הקליע.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות