סוכנות AP: באשמת ישראל לפלסטינים אין חיסונים לקורונה

סוכנות הידיעות הבינלאומית ממשיכה במסורת העיקשת של ויתור לפלסטינים על כל אחריות לגורלם והאשמת ישראל בכל צרותיהם

"הפלסטינים אינם נתפסים כסוכנים האחראים לגורלם", ציין כתב סוכנות הידיעות Associated Press (ולהלן AP) מתי פרידמן במאמרו החשוב מ-2014 על הסיקור של ישראל והפלסטינים בתקשורת הבינלאומית. "הסיפור מחייב שהם יתקיימו כקורבנות פסיביים של הצד החשוב".

כתבה שפרסמה סוכנות AP לאחרונה מחילה את העיקרון הזה על נושא רכישת החיסוני לקורונה. הכותרת, "הפלסטינים ממשיכים לחכות בעוד ישראל מתחילה לחלק את החיסון", מדגימה את הטענה השגויה שהפלסטינים ממתינים באופן פאסיבי, בעוד שהאחריות לכך שתהיה להם גישה לחיסון מוטלת על ישראל. וכך פותח הכתב, ג'וזף קראוס:

ישראל תפתח במבצע חיסוני קורונה גדול בשבוע הבא, לאחר שראש הממשלה פנה באופן אישי ליו"ר חברת תרופות גדולה. מיליוני פלסטינים החיים תחת שליטה ישראלית ייאלצו לחכות הרבה יותר זמן.

ובהמשך:

מבצע החיסונים הישראלי יכלול את המתנחלים היהודים החיים בעומק הגדה המערבית, שהם אזרחים ישראלים, אבל לא את 2.5 מיליוני הפלסטינים החיים בשטח.

אלא שלפי הסכמי אוסלו, הרשות הפלסטינית היא זו שאחראית לשירותי הבריאות, כולל חיסונים, של הפלסטינים החיים בגדה המערבית וברצועת עזה. זו עובדה חשובה, המוסתרת מאחורי הטענה המטעה ש"מיליוני פלסטינים חיים תחת שליטה ישראלית". הפלסטינים ברצועת עזה חיים תחת שלטון החמאס, ורובם המוחלט של הפלסטינים בגדה חיים תחת השליטה האזרחית של הרשות הפלסטינית.

הרשות היא זו שמחליטה אם לתעדף השקעה בבריאות או במענקים לטרוריסטים ומשפחותיהם. ארגון החמאס מחליט האם להשקיע ברקטות ומנהרות או בבתי חולים וחיסונים. המחסור בחיסונים משפיע על מדינות עניות רבות בעולם, אבל אלה בדרך כלל לא מוציאות מאות מיליוני דולרים מדי שנה על טרור.

 נוסף על החלטת הרשות הפלסטינית וחמאס להשקיע בטרור על חשבון הבריאות של תושביהם, גורמים נוספים – הנתונים בשליטתם של ההנהגה הפלסטינית – פגעו ביכולתה לרכוש חיסונים. מוקדם יותר החודש, דיווח האתר Times of Israel כי המאמצים לקיים שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני ברכישת חיסונים לפלסטינים נקלעו בפני מבוי סתום, עקב ההחלטה הפלסטינית להפסיק כל שיתוף פעולה עם ישראל.

בנוסף קראוס מצטט את הארגון 'רופאים למען זכויות אדם' הטוען ש"לישראל יש חובה חוקית ככוח כובש לרכוש ולחלק חיסונים לפלסטינים". הוא עושה זאת ללא כל ביקורת, למרות שלארגון יש היסטוריה של אספקת טענות כוזבות לכלי התקשורת. כמובן, אין כל מחסור ברשויות חוקיות או בריאותיות ישראליות שיסתרו את הטענה הזאת, אבל קראוס לא טרח לציין אף אחת מהן. זאת בניגוד ל'וושינגטון פוסט' למשל, שטרח לצטט את דבריו של שר הבריאות יולי אדלשטיין, שדחה את הטענה אך הכיר בכך שלישראל יש אינטרס בחיסון האוכלוסייה הפלסטינית.

עיבד ותרגם מהמקור באנגלית: שלומי בן מאיר.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות
Loading Gif... לפתיחת כל התגובות

הצהרת נגישות

Contrary to popular belief, Lorem Ipsum is not simply random text. It has roots in a piece of classical Latin literature from 45 BC, making it over 2000 years old. Richard McClintock, a Latin professor at Hampden-Sydney College in Virginia, looked up one of the more obscure Latin words, consectetur, from a Lorem Ipsum passage, and going through the cites of the word in classical literature, discovered the undoubtable source. Lorem Ipsum comes from sections 1.10.32 and 1.10.33 of "de Finibus Bonorum et Malorum" (The Extremes of Good and Evil) by Cicero, written in 45 BC. This book is a treatise on the theory of ethics, very popular during the Renaissance. The first line of Lorem Ipsum, "Lorem ipsum dolor sit amet..", comes from a line in section 1.10.32.The standard chunk of Lorem Ipsum used since the 1500s is reproduced below for those interested. Sections 1.10.32 and 1.10.33 from "de Finibus Bonorum et Malorum" by Cicero are also reproduced in their exact original form, accompanied by English versions from the 1914 translation by H. Rackham.
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות